Iwona Borkowska (Inter IKEA Centre Group Poland): przereklamowane działania dawno już umarły śmiercią naturalną

Iwona Borkowska (Inter IKEA Centre Group Poland): przereklamowane działania dawno już umarły śmiercią naturalną
Kolejną osobą, która zmierzyła się z Marketingową 11 jest Iwona Borkowska, Country Marketing Manager Inter IKEA Centre Group Poland.
O autorze
2 min czytania 2014-05-20

1) W marketingu najważniejsze są…

Koncentracja na potrzebach klienta oraz umiejętność patrzenia jego oczami. Równie ważne są: pasja i otwarty umysł, czyli dokładnie te same wartości, co w innych obszarach biznesu.

2) Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

Kampania Domoteki w latach 2008/2009. Uwierzyliśmy, że możemy wykreować markę i tak się stało. Pomiary świadomości marki Domoteka wzrosły w szybkim tempie ponad dwukrotnie.

3) Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

Trudnych projektów było kilka. Jednak czasem największym wyzwaniem bywa przekonanie zespołu, że budowanie marki to żmudny proces wymagający badań, analiz, spójnych działań i współpracy wielu działów wewnątrz firmy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4) Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Kampania otwarcia Centrum Handlowego Port Łodź.

5) Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Hmm, nikomu nie zazdroszczę, ale chciałabym pogratulować kolegom z IKEA Retail ostatniej kampanii dotyczącej mebli kuchennych. Świetna robota.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6) Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

Podoba mi się pozycjonowanie marki poprzez storytelling z wykorzystaniem narzędzi e-marketingowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7) Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

Czasami wszechobecność i wszechkomunikacja na Facebooku, ale tylko czasami… Panuje przekonanie, że Facebook jest prostym narzędziem, które robi się „samo”. W rzeczywistości praca z nim wymaga wiedzy i śledzenia zmian. A inne przereklamowane działania? Dawno już umarły śmiercią naturalną.

8) We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Dokładnie te same rzeczy, o których wspomniałam w odpowiedzi na pierwsze pytanie. Zaangażowanie, zapał do pracy, otwarta głowa oraz zdecydowanie umiejętność empatii.

9) Swoje inspiracje czerpię z…

Nieustannej obserwacji otaczającej mnie rzeczywistości i rozmów z córką.

10) Gdybym miała sprzedawać polskie rowery w Holandii, a miałabym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

Najpierw poszukałabym wyróżnika, korzyści jakie może dać posiadanie polskiego roweru w Holandii. A potem? No to może tak: tworzymy dla rowerów aplikację w rodzaju Endomondo, czyli coś co pozwoli użytkownikowi na GPS-owe śledzenie trasy, organizujemy konkurs w serwisach społecznosciowych, gdzie uczestnicy rywalizują pomiędzy sobą na liczbę przejechanych kilometrów, dodatkowa aktywność jest punktowana, co tydzień rozdajemy nagrody. Dodatkowo fajna viralowa kampania… Ech, macie jakąś konkretną propozycję?

11) Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Już sama nie pamiętam, ale nigdy nie żałowałam.

Iwona Borkowska, Country Marketing Manager Inter IKEA Centre Group Poland

W spółce Inter IKEA Centre Polska S.A, z którą związana jest od ponad sześciu lat, odpowiada za zarządzanie działem marketingu i nadzór nad realizowanymi kampaniami w całej Polsce.

Wcześniej zajmowała podobne stanowisko w Totalizatorze Sportowym, a także pracowała w renomowanych agencjach reklamowych, m.in.: w Ogilvy oraz Leo Burnett. Poza branżą nieruchomości komercyjnych, ma doświadczenie w pracy dla marek z branż FMCG, chemicznej, telekomunikacyjnej i finansowej. Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów MBA.