Izba Gospodarki Elektronicznej powołuje e-Izba Retailers Group dedykowaną retailerom poszerzającym biznes o e-commerce

Izba Gospodarki Elektronicznej, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, tworzy nową grupę w swoich strukturach, skierowaną tylko do przedstawicieli branży retail. W 2019 roku startuje e-Izba Retailers Group.
O autorze
2 min czytania 2019-01-07

– Pomysł na powstanie takiej grupy jest spójny ze strategią i działaniami Izby Gospodarki Elektronicznej. Do grona e-Izba Retailers Group zapraszamy przedstawicieli zarządów. W ramach grupy podejmowane będą tematy z obszarów: intelligent retail, nowych technologii, digital marketing management, zarządzania zmianą i digital transformation, logistyką, polityką cenową, standardami innowacji czy zarządzanie projektami – mówi Patrycja Sass-Staniszewska prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

E-Izba Retailers Group to zamknięta grupa przedstawicieli branży retail, którzy już działają albo planują rozwinięcie swojego biznesu o obszar e-commerce. Jej celem jest strategiczne wsparcie retailerów w rozwoju e-commerce i pomoc we wdrażaniu zmian umożliwiających rozwój działań omnichannel i intelligent retail w ramach organizacji. Grupę wspierać będą polscy i międzynarodowi eksperci posiadający doświadczenie we wdrażaniu zmian w organizacji na poziomie zarządów.

Przewodniczenie grupy w 2019 roku obejmie Dorota Bachman, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.

– Rozwój przedsiębiorstw staje się coraz większym wyzwaniem. Do niedawna siłą napędową polskiej gospodarki była dostępność relatywnie taniej i wykwalifikowanej siły roboczej oraz finansowanie wielu aktywności ze środków Unii Europejskiej. Teraz mamy do czynienia z sytuacją, w której czynnikiem wzrostu gospodarczego jest cyfryzacja. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych 6-7 lat przyniesie ona około 270 mld zł dodatkowego PKB. Dlatego jako wiodący podmiot na polskim rynku, skupiający ponad 200 podmiotów e-commerce, zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowej grupy, wspierającej retail. Wśród firm stowarzyszonych znajdują się firmy wyspecjalizowane w logistyce, rozwiązaniach platformowych, płatnościach, digital marketingu i wielu innych. Jesteśmy przekonani, że aktywność nowej grupy roboczej spotka się z dużym zainteresowaniem retailerów, którzy, jak widzimy, znacząco przyspieszają swoje projekty związane z e-commerce. – Dorota Bachman, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz CEO Ravelo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejną osobą wspierającą idęę stojącą za nową grupą w ramach e-Izby jest Jakub Gierszyński, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Odpowiada za 40 mld zł przy-chodu i każdego roku procent wzrostu jest dwucyfrowy. Przeszło 70% Polaków korzysta systematycznie z Internetu i tam najczęściej zaczynając drogę zakupową. Ta przeważnie kończy się w sklepie stacjonarnym. Posiadanie działającego kanału e-commerce jest niezbędnym minimum, aby marka mogła konkurować w realiach współczesnego handlu. Budowa własnego e-commerce to nie tylko wybór technologii, zatrudnię zespołu i sprzedaż wysyłkowa produktów. Świadome wejście marki w kanał cyfrowy stanowi prawdziwą rewolucję w organizacji. Odpowiadając na potrzeby rynku, Izba Gospodarki Elektronicznej postanowiła nową grupę merytoryczną – podkreśla Jakub Gierszyński, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej oraz e-commerce & marketing director Inter Cars S.A.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Idea e-izba Retailers Group spotkała się z zainteresowaniem członków organizacji. Jedną z osób wspierających jej powstanie jest Wojciech Zięba, dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Omnichannel bardzo dynamicznie rozwija się w sektorze retail i posiadamy globalnie wiele przykładów realizacji tej strategii. Branża retail, obsługując każdego dnia miliony klientów w różnych sektorach i branżach, jest również świetnym weryfikatorem praktycznego zastosowania strategii omnichannel na rynku. Firmy działające w Retailu muszą cechować się dużą elastycznością i zwinnością na zmiany zachodzące na rynku. W dobie niesamowitego tempa rozwoju technologii, która jest w stanie optymalizować procesy, dostarczać nowe kanały komunikacji i sprzedaży, kluczowe jest, aby retailerzy równie szybko reagowali poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w swojej codziennej działalności. Wymiana wiedzy oraz informacji jest kluczowa dla tego sektora, aby efektywnie podejmować decyzje o kierunkach zmian – mówi Wojciech Zięba, dyrektor e-commerce & omnichannel Decathlon.

Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska zaprasza wszystkich przedstawicieli branży retail chętnych do dołączenia do grupy. Pierwsze, inauguracyjne spotkanie grupy odbędzie się 23 stycznia br., więcej informacji o możliwości udziału znajduje się na stronie eizba.pl/izba-powoluje-e-izba-retailers-group.