Upraszcza obsługę, dzieląc się na wyspecjalizowane tematycznie jednostki w obszarach: Bussiness communication, Digital technology, Content & Social oraz Shopper marketing.
“Nowy model grupy jest wynikiem doświadczeń zarówno z dwuletniego okresu konsolidacji kompetencji agencji Lemon Sky i JWT po połączeniu w 2014 roku, obserwacji trendów w branży i na rynku oraz potrzeb naszych klientów. Analiza doświadczeń pozwoliła określić współczesny model wykorzystujący wyspecjalizowane tematycznie grupy połączone jednym rachunkiem oraz celem biznesowym grupy pod wspólnym parasolem organizacyjnym. Rozwój w tę stronę jest naszym naturalnym, kolejnym krokiem w budowaniu i rozwijaniu wszystkich kompetencji pod jednym dachem.” – mówi Beata Turlejska-Zduńczyk, która do tej pory zarządzała Lemon Sky J. Walter Thompson, a od teraz przejmuje stery całej grupy J. Walter Thompson Company Poland.
Zobacz również
W grupie poza specjalizacjami funkcjonują sektory wspólne, działające w ramach łączenia specjalizacji. Pracują one na unikalnym dla grupy Pioneering Process, wprowadzonym w tym roku (2016) w całej sieci J. Walter Thompson Worldwide.
Ten innowacyjny sposób rozwiązywania biznesowych i komunikacyjnych problemów klientów daje możliwość optymalnego wykorzystania potencjału wszystkich pracowników zespołów oraz szybszego zaangażowania poszczególnych jednostek w grupie. Jednocześnie każda jednostka rozwija indywidualnie swoje kompetencje oraz dba o efektywność działań w swoim sektorze.
W strukturach parasolowej marki J. Walter Thompson Company Poland znalazły się następujące jednostki:
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
J. Walter Thompson Warsaw – multiserwisowa jednostka doradczo-komunikacyjna, skoncentrowana na rozwoju biznesu klienta oraz jego marek. Zakres jej działania obejmuje definiowanie oraz budowanie zintegrowanych rozwiązań marketingowych, analizy, planowanie strategiczne, rozwiązania kreatywne, definiowanie i śledzenie trendów rynkowych oraz łączenie działań we wszystkich dostępnych kanałach. Współpracuje ściśle z pozostałymi wyspecjalizowanymi jednostkami Grupy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedną z kluczowych osób odpowiedzialnych za rozwój kompetencji strategicznych J. Walter Thompson Warsaw, a także za strategię całej grupy jest Maciej Obuchowicz.
Lemon Sky – pod jego dachem tworzony jest wirtualny świat marek. Obejmuje wszystko, co dotyczy technologii w komunikacji, strategii tworzenia platform, innowacji, analityki środowiska, experience designu (XD), user experience (UX), e-commerce oraz performance marketingu.
Za Lemon Sky odpowiadają Jerzy Kozyra oraz Ireneusz Dworzyński.
Lemon Sky Always On – jednostka dedykowana markom zaangażowanych w dialog, obejmująca obszarem działania komunikację interaktywną: content, social oraz mobile. Tworzy strategie budowania społeczności, wspierając swoim głosem najbardziej znane marki, zapadające w pamięć edukacyjne i rozrywkowe treści (storytelling, narracja rzeczywistości), stawia na praktyczne zastosowanie smartphonów, dając swoim użytkownikom dokładnie to, czego potrzebują. Lemon Sky Always On jest pomostem pomiędzy markami z misją, a potrzebami użytkowników, z którymi jest w ciągłym kontakcie.
Rozwojem tej jednostki zajmuje się Martyna Smak.
W strukturach grupy kształtuje się też odrębna jednostka odpowiedzialna za Marketing Activation zajmująca się poznawaniem zachowań konsumenckich i tworzeniem strategii ich zaangażowania. W zakres kompetencji wpisują się experiential, shopper marketing, eventy, programy lojalnościowe, promocje, BTL oraz opracowywanie programów wsparcia w kanałach sprzedaży, czyli wszystkiego co wzmaga bezpośrednie zainteresowanie produktem, wzmacnia impulsy zakupowe, pomaga w wyborze oraz generuje ruch (traffic) w sklepach.
Agencja J. Walter Thompson istnieje od 1865, jest największą i najstarszą agencją na świecie. W Polsce funkcjonuje od 1926 roku.