Dlaczego warto dbać o środowisko i jest to nasz wspólny interes? Sytuacja jest przerażająca:
- Jedna plastikowa butelka rozkłada się 450 lat
- Wyprodukowano już 9,1 mld ton plastiku
- 8 milionów ton plastiku trafia co roku do oceanów
- W oceanach znajduje się 51 bilionów plastikowych elementów
- Co 3 ryba zjadła z życiu chociaż raz plastik
- Wyspa śmieci na Pacyfiku jest 5 razy większa od Polski
Nowym kierunkiem marki jest kolekcja Ocean T od Jack Wolfskin, która powstała we współpracy z fundacją Seaqual Friends. W ramach kooperacji wyprodukowano koszulki, których skład to 60% organicznej bawełny, a 40% to mieszanka butelek PET z punktów recyklingu oraz butelek wyłowionych w sieciach rybackich kutrów u wybrzeży Hiszpanii. Współpraca okazała się tak owocna, że na przyszłe lato zapowiedziano zwiększenie serii oczyszczających ocean produktów.
Zobacz również
A co ze śmieciami które nie zostały nigdy posegregowane, ani nawet wyrzucone? W maju podczas Getaway Festiwal w Poznaniu, Jack Wolfskin i Anna Jaklewicz, (nagrodzona w czerwcu statuetką Eko Janosik – autorka projektu „książka za worek śmieci”) zaaranżowali akcję sprzątania terenu koło Warty. W ciągu 2 godzin, 34 zaangażowanych wolontariuszy zebrało ponad 200 worków śmieci, od plastikowych butelek, przez stare meble, zabawki, po zużytą odzież.
Wnioski ze sprzątania są następujące: konsumpcja sprawiła, że kupujemy za dużo, bezrefleksyjnie, zbyt rzadko rezygnujemy z plastiku na rzecz własnej wygody. Jest kilka prostych trików które możemy wprowadzić w codzienne życie: pakować obiad do słoików, korzystać z butelek z filtrem, odmawiać plastikowych słomek, sztućców, kubków i naczyń, gotować więcej w domu, nie brać na wynos. Do tego pokochajmy materiałowe torby zamiast plastikowych reklamówek, bambusowe szczoteczki czy jazdę rowerem. Warto jest zatrzymać się na chwilę i zastanowić nad swoimi wyborami. Planeta nas gości odwdzięczmy się jej szacunkiem na który zasługuje, stawka jest wysoka: walczymy o zdrowie swoje i domu w którym mieszkamy.
Jack Wolfskin od lat podejmuje zdecydowane kroki w odpowiedzialnej produkcji. Szybciej niż zostało założone, marka wyeliminowała w 90% szkodliwe związki chemiczne, a w ubiegłym roku jako pierwsza na świecie zaprezentowała powstałą z recyklingu membranę przeciwdeszczową. W swojej ofercie posiada koszulki, plecaki i kurtki powstałe z przetworzonych butelek PET.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing