Obecność marki Aluprof na targach BAU
Jeden z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie po raz kolejny zaznaczył swoją obecność na kluczowych dla swojej branży targach architektury, materiałów i systemów budowlanych. Aluprof jest polską firmą o zasięgu międzynarodowym – posiada 10 zagranicznych spółek, również w Stanach Zjednoczonych, co jest efektem 70-letniego doświadczenia w branży. Marka nieustannie wdraża strategię ekspansji, dzięki czemu jest postrzegana jako godny zaufania partner. Dlaczego targi BAU? Niemieckie ośrodki targowe są niekwestionowanym gigantem targowym na całym świecie – największe i najbardziej prestiżowe marki decydują się prezentować na BAU swoją ofertę. Liczba wystawców sięgnęła w 2019 roku ilości 2250, co daje nam wzrost względem poprzedniej edycji o 130 wystawców. Dla firm jest to potwierdzenie atrakcyjności imprezy oraz tego, że warto uwzględniać targi BAU w strategii wystawiania się na targach. Nie jest to oczywiście jedyny wyznacznik, ponieważ jeśli spojrzymy dokładniej na statystyki, to widać, że symultanicznie liczba zwiedzających utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie 250 000, z czego aż 34% to osoby zza granicy. Targi BAU są imprezą o dużym potencje biznesowym – warto się na nich pojawić.
W jaki sposób marka Aluprof podeszła do tematu wykreowania przestrzeni dla swojego stoiska na targach BAU 2019?
Zobacz również
Checkpoint – jaką powierzchnią wystawienniczą dysponujemy?
To jedno z pierwszych pytań, jakie zadajemy klientowi przed rozpoczęciem projektowania stoiska. Wielu wystawców przyzna, że ciężko wynegocjować miejsce, które będzie zarówno atrakcyjne pod kątem biznesowym, jak i sprosta oczekiwaniom co do wielkości samego stoiska. I nie ceny są tutaj największym wyzwaniem, ponieważ na targach BAU mieszczą się one w średnich standardach cen na dużych imprezach europejskich – między 220 a 260 euro/m2. Niemieckie imprezy targowe charakteryzuje to, że uzyskanie pożądanej powierzchni nie jest proste – najlepiej pojechać osobiście do organizatora targów, bliskość Niemiec na pewno gra tutaj na korzyść polskiego wystawcy. Aluprof dysponował powierzchnią 72m2 oraz piętrem o powierzchni 40m2. – Chcieliśmy na tej niewielkiej przestrzeni stworzyć coś symbolicznego – miejsce definiujące największą wartość polskich marek na zagranicznych rynkach. W rozwiązaniach technicznych jesteśmy w światowej czołówce, a naszą przewagą staje się̨ typowa dla Polaków elastyczność, kreatywność, umiejętność budowania przyjaznych relacji. Aluprof nie chce ukrywać swojej polskości, przeciwnie – podkreślamy ją i czynimy z niej naszą przewagę – mówi Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR w Aluprof.
Piękno w detalu – w jaki sposób aranżować niewielką przestrzeń?
Każdy choć raz w ciągu swojej kariery zawodowej nie wiedział, jak dokładnie ma wyglądać efekt finalny danego projektu czy konceptu, ale był przekonany co do jednego: ma zwalać z nóg. W naszej branży często słyszymy określenie „efektu WOW” i nasze doświadczenie zbliża nas coraz bardziej do stworzenia definicji tego wyrażenia! Wystawca ma krótki czas na to, aby wzbudzić stoiskiem emocje – raptem moment pierwszego wrażenia. Dlatego dobrze, kiedy klient poczuje „to coś”, kiedy zobaczy projekt i wizualizację stoiska.
Stworzyliśmy kilka wersji projektu – zaczynaliśmy od wersji całego stoiska w drewnie, a skończyliśmy na eleganckiej czerni połączonej z drewnem. Projekt ewoluował wraz z coraz większym zrozumieniem potrzeb klienta.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pierwsza koncepcja stoiska Aluprof na targi BAU 2019 // projekt architekt Marzena Michalska, SDE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednym z ważniejszych punktów był pomysł na stworzenie instalacji przykuwającej wzrok, a pomysłów na nią było kilka. Stworzyliśmy koncepcję 180 małych okienek, które miały mienić się srebrzystością i delikatnie poruszać.
Finalna koncepcja stoiska Aluprof na targach BAU 2019 // projekt: architekt Marzena Michalska, SDE.
Mając do dyspozycji niewielką przestrzeń, wykorzystaliśmy ją maksymalnie i „poszliśmy ze stoiskiem w górę” tworząc piętro, na którym została wydzielona strefa biznesowa, zapewniająca swobodę rozmów i efektywną komunikację. – Klient zdecydował, że chce mieć bardzo wysokie stoisko, co jest dobrym posunięciem przy mniejszych powierzchniach. Stworzyliśmy monumentalną bryłę stoiska, która była widoczna z daleka i potęgowała pierwsze wrażenia. Jednocześnie maksymalnie otworzyliśmy parter stoiska – wejście zachęcało do odwiedzenia. Stoisko było swego rodzaju bramą, oknem, które pokazywało otwartość firmy Aluprof – wspomina Marzena Michalska, projektantka stoiska Aluprof.
Od ogółu do szczegółu – stoisko Aluprof w procesie produkcyjnym i montażowym
Dla nas, jako studia projektującego i budującego stoiska targowe, ważne jest kreowanie wyrazistej atmosfery, aby wszystkie elementy były ze sobą spójne i jednocześnie wykonane solidnie, w oparciu o materiały wysokiej jakości. Dlatego stawiamy na nowoczesne, modne materiały, które razem z ideą budują wspólną jakość. Przekonaliśmy klienta do stoiska wykonanego z płyt laminowanych, począwszy od ścian, sufitów, a skończywszy na meblach i detalach. – Aby upewnić klienta co do słuszności tego pomysłu, wyprodukowaliśmy próbną ścianę, której jakość spotkała się z akceptem po stronie firmy Aluprof. Podziały, które pojawiają się w przypadku ścian laminowanych zostały tak zaprojektowane, aby kreowały interesujący detal, a nie przypadkowe działania – wspomina Dorota Czarska, project manager w Smart Design Expo.
Jak każda firma targowa, mamy momenty, kiedy wolimy mieć pewność, że naszych montażystów nie spotkają na miejscu żadne niespodzianki – a przynajmniej ograniczamy je do minimum. W tym wypadku wiedzieliśmy, że newralgicznym dla konstrukcji stoiska będzie ogromna brama, którą stworzyły ściany oraz sufit – wszystko zaprojektowane pod skosem. – Do zamontowania dachu stoiska musieliśmy mieć bardzo silną konstrukcję, która utrzyma jego 13metrową szerokość bez wyprowadzania punktów podwieszenia. Wyprodukowaliśmy go w całości u siebie na stolarni, natomiast wcześniej stworzyliśmy makietę dachu na stolarni, aby sprawdzić wszystkie kąty i mieć pewność, że elementy odpowiednio się ze sobą złączą – Dariusz Grabowski, szef ekipy montującej w Smart Design Expo.
Akcja-reakcja
Jeśli mowa o niespodziankach, to z przymrużeniem oka pisząc, ale bez nich proces montażu jest jakby… niepełny. W czasie transportu uszkodziły się drzwi od zaplecza stoiska, dlatego na miejscu musieliśmy na nowo okleić je laminatem HPL. Nie opóźniło to jednak w żadnym stopniu prac i budowa przebiegała zgodnie z harmonogramem.
Instalacje i dekoracyjne elementy wykończenia stoiska zawsze wyglądają imponująco i za ich wykonaniem stoi ogrom pracy. – Oświetlenie krawędziowe było montowane bezpośrednio na hali targowej, ponieważ ciężko jest uzyskać równą linię ścian i sufitu, dlatego najpierw musieliśmy stworzyć konstrukcję ścian, później nałożyć na nie okładziny i dopiero wtedy zamontować oświetlenie LED i przykryć je mleczną pleksi – to było bardzo pracochłonne – wspomina Dariusz Grabowski, szef ekipy montującej w Smart Design Expo.
Aranżacja w postaci 180 wiszących okienek nie jest dziełem przypadku. Każde okienko miało określoną, ustaloną na etapie projektowania, wysokość zawieszenia, aby razem stworzyły wizualnie kształt trapezu, więc montowaliśmy je bezpośrednio z podnośnika nożycowego.
Efekt końcowy
Dobry design obroni się sam, ale wymaga on dokładnej analizy formy, w jakiej zostanie zaprezentowana marka – zaczynając od projektu przez wskazanie odpowiednich materiałów po budowę stoiska oraz strategię zaplanowaną podczas wystawiania się na targach. Od samego początku każdemu projektowi musi przyświecać wizja, która powinna się konsekwentnie rozwijać, ewoluować, ale zawsze pozostawać widoczna w finalnym efekcie. Dla nas, jako studia projektowego to był zastrzyk pozytywnej energii i szereg inspiracji, które mogliśmy wdrożyć w życie.
Zwieńczeniem całej realizacji jest wypowiedź naszego klienta na temat stoiska Aluprof na targach BAU 2019. – Miarą sukcesu marki Aluprof na Targach BAU były przyjazne relacje z partnerami biznesowymi, architektami i handlowcami z całego świata. To efekt zarówno ogromnego zaangażowania całego zespołu podczas tygodnia spędzonego w Monachium, jak również długofalowej polityki rozwoju firmy i efektywnej działalności zagranicznych oddziałów spółki. Symbolicznym podsumowaniem był wybór stoiska Aluprof przez architektów ze światowego stowarzyszenia World Architects jak to, które na pewno chcą odwiedzić – powiedziała Sabina Gustof, koordynator ds. Marketingu w Aluprof.
Potwierdzeniem udanej współpracy są planowane kolejne wspólne realizacje. Pracujemy aktualnie nad projektem na trudnym amerykańskim rynku targowym. Przed marką Aluprof targi IBS 2020, a przed nami następne wyzwanie, nie tylko koncepcyjne, ale również montażowe i logistyczne.
Wszystkim wystawcom planującym wystawianie się w USA polecamy naszą bezpłatną publikację TREND.expo – „od projektu po sukces targowy”, w której opisujemy specyfiki poszczególnych rynków targowych, m.in. w Stanach Zjednoczonych. Znajdują się tam cenne wskazówki i porady, o czym należy pamiętać i z jakimi dodatkowymi kosztami, których nie ma przy okazji targów w Europie, należy się liczyć.
Julia Królak, marketing specialist Smart Design Expo
Odpowiedzialna za działania marketingowe w Smart Design Expo. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Baczna obserwatorka trendów w marketingu wystawienniczym – śledzi, „co w trawie piszczy” i skutecznie realizuje strategię marketingową firmy. Lubi wdrażać́ niesztampowe pomysły, które przyczyniają̨ się̨ do wzrostu świadomości marki. Biznesowe podejście do marketingu B2B pozwala jej wspierać́ polskich wystawców na największych imprezach targowych.
Smart Design Expo
Firma projektuje i buduje stoiska targowe na całym świecie. Realizacje wyróżnia niestandardowe podejście do architektury tymczasowej, dbałość o detale, dobór materiałów, a przede wszystkim – nadrzędny cel bycia blisko wystawcy i realizacja jego celi targowych.
Strona www
Facebook
LinkedIn
Behance