Hashtagi pozwalają w łatwy sposób agregować posty wokół jednego tematu. Każdy, kto używa Twittera wie jak bardzo bywa to pomocne. Hashtagi na Facebooku będą się rozwijać równie szybko jak na „ćwierczaku”. Teraz czas, aby marki dostosowały się do prędkości tego rozwoju.
Poniżej przedstawiamy kilka dobrych praktyk, zaczerpniętych z doświadczenia na Twitterze, które pozwolą Ci sprawnie wykorzystywać możliwości hashtagów.
Zobacz również
1. Nie nadużywaj
Dla większości użytkowników Facebooka hashtagi to nowość. To nie Twitter, gdzie użytkownicy są do nich przyzwyczajeni od dawna. Używanie hashtagów w co drugim wyrazie będzie denerwujące. Pewnie poprawi zasięg twojego posta, ale zostanie uznane za spam i nie przyniesie pozytywnego rezultatu na jakim Ci zależy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2. Hashtagi to wartość dodana
Masz raptem kilka sekund, by zatrzymać uwagę czytelnika na twoim poście. Jeśli myślisz jak czytelnik, hashtag pozwoli ci zwiększyć zasięg posta. Jeśli myślisz najpierw o swojej firmie, to używanie hashtagów w tym kontekście będzie uciążliwe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli twój post dotyczy jednego tematu, stwórz lub użyj hasthtagu adekwatnego, którego będziesz używał w późniejszej dyskusji. To bardzo ważne.
Musisz zrozumieć, że jeśli twój hashtag nie niesie za sobą żadnej wartości wprowadzasz tylko niepotrzebny zamęt w strumieniu hastagów oraz w twoim poście.
3. Hashtagi muszą być krótkie
Hashtag musi być prosty i łatwy do zapamiętania. Unikaj slangu i trudnych do wypowiedzenia słów.
Pamiętaj jednak, że używanie skrótów może wprowadzać chaos, np. #facebookmarketing i #fbmarketing mają takie samo znaczenie ale częściej stosowany jest ten pierwszy. Podobnie jak #facebookadds i #fbadds. Używaj skrótów mądrze.
Używaj hashtagów, które mają sens. Jeśli chcesz stworzyć dyskusję, wymyśl nowy, jeśli chcesz przyłączyć się do konwersacji, użyj popularnego już istniejącego tagu.
4. Uważaj na znaki specjalne
Nie używaj spacji czy znaków specjalnych. Hashtagi piszemy razem. Dlaczego? Znaki specjalne wprowadzają zamieszanie, a niektóre z nich dzielą nasz tag na dwie części, w wyniku czego powstaje nie taki jakiego byśmy chcieli.
5. Popularność kontra spam
Jak można się domyśleć wiele marek będzie używać hashtagów do zwiększenia zasięgu swoich postów. Cel zostanie osiągnięty, ale strumienie hashtagów będą zasypane spamem. Raz jeszcze pomyśl, czy jako czytelnik chciałbyś aby w strumieniu hashtagu o polityce pojawiały się informacje dotyczące np. kotów? Nie chciałbyś.