Jak dobrze wykorzystać potencjał LinkedIna w 2024? [RAPORT, KOMENTARZ AUTORA]

Jak dobrze wykorzystać potencjał LinkedIna w 2024? [RAPORT, KOMENTARZ AUTORA]
2023 roku był rekordowy dla LinkedIna. W Polsce, w przeciągu roku, przybyło na nim 1,3 mln kont. Ponad połowa nowych użytkowników to osoby należące do pokolenia Z. Wygląda na to, że przed LinkedInem duże zmiany, np. w komunikacji. Między innymi takie wnioski znajdują się w raporcie „LinkedIn w Polsce i na świecie w 2024 roku" autorstwa Adriana Gamonia.
O autorze
3 min czytania 2024-01-29

W 2023 roku liczba kont na LinkedInie wzrosła (globalnie) o 100 milionów – to największy roczny przyrost w historii tej platformy. Sytuacja w Polsce również wygląda bardzo interesująco: ubiegły rok przyniósł LinkedInowi aż 1,3 miliona nowych użytkowników z naszego kraju. Mimo to, wciąż niechętnie wykorzystujemy to medium w celu budowy marki osobistej.  


Co sprawia, że LinkedIn tak mocno wyróżnia się na tle innych platform społecznościowych?

– LinkedIn, w porównaniu do Facebooka, Instagrama czy TikToka, może wydawać się medium niszowym – i rzeczywiście, posiada znacznie mniej użytkowników. Nic dziwnego: to platforma skierowana do profesjonalistów, a zatem kojarzona z wysokim „progiem wejścia”. To jednak paradoksalnie powoduje, że LinkedIn wciąż posiada ogromny potencjał wzrostu, o który trudno chociażby w przypadku platform z ekosystemu Meta – mówi Adrian Gamoń, specjalista w zakresie strategii marki oraz autor raportu „LinkedIn w Polsce i na świecie w 2024”.

W jakich celach użytkownicy korzystają z LinkedIna?

Już sam przyrost użytkowników w Polsce – teraz jest ich łącznie 6,8 miliona – wskazuje na nieustannie rosnącą atrakcyjność LinkedIna. Jednocześnie zaledwie 2 proc. osób z Polski opublikowało tam jakąkolwiek treść w ciągu całego grudnia ubiegłego roku.


– Wciąż mnóstwo osób traktuje konto na LinkedInie jako interaktywne CV. Takie podejście w niektórych przypadkach może być uzasadnione, ale jest dalekie od wykorzystania pełni możliwości tej platformy. Dzielenie się wiedzą, doświadczeniami, nawet swoją osobowością – słowem: aktywna budowa marki osobistej – pozwala „wyciągnąć” z LinkedIna znacznie więcej. Statystycznie wciąż robimy to niechętnie. Bariery bywają różne: brak czasu, brak pomysłu na komunikację czy niechęć do „pokazywania się”. Na szczęście podczas moich szkoleń czy zajęć ze studentami obserwuję, że często są to bariery czysto iluzoryczne, wynikające z braku znajomości dobrych praktyk – wskazuje Adrian Gamoń.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy pokolenie Z zmieni wizerunek LinkedIna?

Ponad połowa nowych użytkowników LinkedIna w Polsce (ok. 0,7 mln) to osoby w wieku 18-24 lat.

– Generacja Z z impetem weszła na rynek pracy, stąd też właśnie ta grupa wiekowa zaczyna interesować się LinkedInem. To ważna informacja dla firm, które prowadzą swoje działania w tym medium – skuteczne dotarcie do młodych osób może wymagać bardziej dynamicznej i mniej formalnej komunikacji. LinkedIn pozostaje platformą związaną z życiem zawodowym, ale przestaje być stereotypowo „sztywnym” medium – komentuje Adrian Gamoń.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Jak zmienił się LinkedIn na przełomie ostatnich lat?

Intensywny wzrost użytkowników – a także 8 proc. wzrostu przychodów rok do roku – sugeruje, że LinkedIn wchodzi w swój złoty okres. Czy tak jest rzeczywiście?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– LinkedIn z pewnością ewoluuje. Do niedawna było to medium kojarzone przede wszystkim z IT, marketingiem i HR. Dziś staje się znacznie bardziej uniwersalne: swoje marki osobiste budują tam chociażby trenerzy personalni, rolnicy czy ratownicy medyczni. Poszerza się także zakres tematyczny dyskusji prowadzonych na LinkedInie. Nie rozmawiamy tam już wyłącznie o osiągnięciach zawodowych, ale także o wypaleniu czy konieczności odnalezienia work-life balance. Niektórzy narzekają, że LinkedIn „facebookowieje”. To jednak po prostu ewolucja platformy, która staje się coraz bardziej otwarta na różnych ludzi – także tych młodych – i ich style komunikacji. Złoty okres LinkedIna, jak myślę, już trwa – i nic nie zapowiada tendencji schyłkowej – podsumowuje Adrian Gamoń.

W raporcie znajdują się m.in. takie informacje, jak:

  • najnowsze dane demograficzne użytkowników,
  • wyniki badań Mediapanel, dotąd niepublikowane,
  • ranking największych polskich stron firmowych z dokładnymi danymi,
  • niepublikowane informacje o wykorzystaniu reklam na LinkedIn,
  • trendy i zmiany kształtujące LinkedIn w Polsce.

Wersja skrócona raportu:

Pełny raport „LinkedIn w Polsce i na świecie w 2024” autorstwa Adriana Gamonia.

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe

PS Sotrender: Tigers, Widoczni, dentsu Polska w czołówce TOP agencji marketingowych na LinkedInie [analiza]

LinkedIn zaczyna być jednym z najbardziej angażujących kanałów social media. Sotrender, w którym od niedawna można analizować także działania z LinkedIna, sprawdził, jak czołowe agencje w Polsce radzą sobie właśnie na tym kanale.

PS2 Bartek Ziemiański: To nieprawda, że na LinkedInie publikuje mało użytkowników (podcast)

Bartek Ziemiański to jeden z najpopularniejszych ekspertów od LinkedIn w Polsce i ojciec-inicjator wydarzeń LinkedIn Local w naszym kraju. Przez lata pracował jako przedstawiciel handlowy, by stać się specjalistą od LinkedIna, employee advocacy i social sellingu.