Jak efektywnie współpracować z influencerami? Praktyczny poradnik prawno-finansowy dla firm i agencji

O autorze
1 min czytania 2022-06-15

Znaczna część firm i agencji marketingowych, które decydują się na współpracę z Influencerem, nie wie w jaki sposób uregulować zasady tej współpracy, jak zabezpieczyć się przed działaniami niepożądanymi oraz jak rozliczyć księgowo i podatkowo wynagrodzenie influencera. W sieci pojawił się właśnie skierowany do firm i agencji marketingowych praktyczny poradnik prawno-finansowy zawierający praktyczne informacje o formach współpracy z influencerami, sposobach rozliczeń, kosztach i konsekwencjach podatkowych poszczególnych rozwiązań.

Poradnik udostępniła za darmo na swojej stronie internetowej kancelaria SPG Legal Sawicki i Wspólnicy specjalizująca się w prawie własności intelektualnej, prawie spółek oraz obsłudze prawnej branży e-commerce, delivery, IT i kreatywnej.

– Doświadczenie naszej kancelarii w doradztwie prawnym na rzecz agencji digital marketingu oraz agencji eventowych i reklamowych pokazuje, że bardzo często firmy te nie mają dostępu do rzetelnych informacji na temat form współpracy z influencerem. Często współpraca z infiuencerami odbywa się bez żadnej umowy, co stwarza wiele ryzyk zarówno po stronie firmy jak i samego influencera. Co więcej, większość kancelarii prawnych przy przygotowywaniu umowy pomiędzy agencją a Influencerem pomija finansowe i podatkowe aspekty tej współpracy, co generuje problemy praktyczne i niemałe straty finansowe. Z tego powodu stworzyliśmy poradnik, który przybliży firmom wybrane aspekty prawne i finansowo – podatkowe współpracy z influencerem – Damian Sawicki, radca prawny, partner założyciel SPG Legal.

Poradnik powstał z myślą zarówno o tych, którzy zamierzają zlecić Influencerowi wykonanie działań promocyjnych w Internecie jak i o tych, którzy już współpracują z influencerami. Na 34 stronach dokumentu zawarto szereg praktycznych wyjaśnień, porad i wskazówek. Można tam też znaleźć przykłady poparte kalkulacjami i rekomendacjami. Celem publikacji jest chęć pokazania przedsiębiorcom, jakie mają możliwości w zakresie współpracy z influencerami oraz w jaki sposób efektywnie i bez ryzyka ją przeprowadzić i rozliczyć.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poradnik dostępny jest za darmo na stronie internetowej SPG Legal: spglegal.pl/wspolpraca-z-influencerem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing