Dzięki zaawansowanym algorytmom i uczeniu maszynowemu platforma rekomendacji gier Gamelight skutecznie analizuje ogromne ilości danych, aby precyzyjnie dopasować reklamy do odbiorców. Oto jak działa ta technologia.
Metody efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji do pozyskiwania użytkowników
- Zbieranie danych: Gamelight zbiera dane od swoich użytkowników, takie jak historia korzystania z aplikacji, dane demograficzne i preferencje. Dzięki temu zyskuje dogłębny wgląd w potrzeby swoich odbiorców.
- Uczenie maszynowe i analiza: zgromadzone dane są analizowane za pomocą zaawansowanych modeli uczenia maszynowego. Modele te identyfikują wzorce i przewidują zachowania użytkowników, co pozwala na lepsze dostosowanie kampanii marketingowych.
- Optymalizacja w czasie rzeczywistym: sztuczna inteligencja Gamelight monitoruje i dostosowuje kampanie na bieżąco, co pozwala na maksymalizację efektywności działań marketingowych, dopasowując je do aktualnych zachowań użytkowników i warunków rynkowych.
Spersonalizowane kampanie
Dzięki analizie danych Gamelight tworzy spersonalizowane rekomendacje gier, które są skierowane do określonych grup użytkowników. To zwiększa szanse na pozyskanie nowych graczy i ich dalsze zaangażowanie.
Udowodniony wpływ na branżę
Skuteczność metod opartych na sztucznej inteligencji stosowanych przez Gamelight jest potwierdzona przez liczne udane współprace z klientami. Przykładem jest partnerstwo z koreańskim wydawcą JOYCITY, które zaowocowało świetnymi wynikami w promocji gier takich jak „Gunship Battle: Total Warfare” i „World War: Machine Conquest” w Japonii, Korei Południowej i Wielkiej Brytanii.
- W Japonii zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) w 30. dniu (D30) osiągnął 38.71%, przekraczając cel ROAS D30 o 48%. Ponadto od 7. Do 30. dnia nastąpił wzrost ROAS o 213%.
- W Wielkiej Brytanii ROAS D30 wyniósł 35.37%, przekraczając cel o 35.78% i dając wzrost ROAS o 143% w okresie od D7 do D30.
Kampania osiągnęła również znakomite wyniki dla gry „World War: Machine Conquest”:
- w Japonii i Korei Południowej wzrost ROAS w okresie od D7 do D30 wyniósł 257.61%.
- W Wielkiej Brytanii wzrost ROAS w okresie od D7 do D30 wyniósł 230.20%.
Uznanie w branży
Innowacyjne podejście Gamelight przyniosło firmie znaczące wyróżnienia w branży marketingu mobilnego. W 2023 roku firma zdobyła tytuł Najlepszej Platformy Marketingu Mobilnego podczas Digiday Technology Awards oraz Najlepszej Platformy Reklamowej na App Growth Awards. W 2024 roku Gamelight otrzymał nagrody Vega Awards za Najlepszą Mobilną Kampanię Marketingową, Najlepsze Aplikacje i Innowacje Oprogramowania oraz Najlepsze Wykorzystanie Sztucznej Inteligencji i Uczenia Maszynowego.
Ponadto Gamelight stał się jednym z kluczowych graczy na rynku reklamy gier mobilnych, pokrywając 12% globalnych wydatków na reklamy gier typu Match-3 i osiągając wysoką pozycję wśród źródeł zysku dla aplikacji na Androida i iOS. Platforma cieszy się również dużym uznaniem wśród użytkowników (zanotowano 10 milionów aktywnych użytkowników Gamelight z regionów pierwszego poziomu), którzy w pierwszym kwartale 2024 roku otrzymali łącznie 20 milionów dolarów nagród.
Podsumowanie
Gamelight jest liderem w pozyskiwaniu użytkowników i marketingu z nagrodami, wykorzystującym zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji. Dzięki innowacjom i ciągłej optymalizacji firma pomaga innym przedsiębiorstwom skutecznie przyciągać i zatrzymywać użytkowników, wyznaczając nowe standardy w branży.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Gamelight.