Jak korzystamy z poczty elektronicznej – raport SARE

Ile niezamówionych maili otrzymujemy dziennie? Czy wykorzystujemy blokadę pop-upów i filtry antyspamowe? Ile newsletterów subskrybujemy? Czy i jakie ikony serwisów społecznościowych dołączamy do wysyłanych e-mailingów? - odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w raporcie SARE.
O autorze
1 min czytania 2012-11-16

94 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez SARE potwierdza, że ich firma będzie wykorzystywała e-mail marketing w przyszłych działaniach. Aż 74% marketerów i właścicieli firm zauważa wymierne korzyści wynikające z jego stosowania w realizacji przedsięwzięć marketingowych. Wnioski te wynikają z dziewiątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. 

Ponad 90% ankietowanych subskrybuje różnego rodzaju newslettery. Najczęściej subskrybowane są newslettery branżowe, reklamowe oraz programów lojalnościowych. Co składnia do zapisywania się na różnego rodzaju newslettery? Za najczęstszy powód ankietowani wskazują szybkość dostępu do newsów oraz oszczędność czasu przy poszukiwaniu informacji. Aby zdobywać odbiorców naszych newsletterów należy również pomyśleć o korzyściach, jakie możemy zapewnić naszym klientom czy użytkownikom. Czynnikiem motywującym do zapisywania się do bazy subskrybentów są konkursy, prezenty i rabaty.

Marketerzy mają świadomość, iż integracja e-mail marketingu z mobile marketingiem, social media może podwyższać skuteczność działań. E- mail marketing najczęściej integrowany jest z narzędziami online: tj. social media – 55%, reklama w wyszukiwarkach – 47%, display – 36%, kampanie SMS – 25%. Wśród osób stosujących integrację z social media nie ma osoby, która nie dołączałaby ikonki Facebooka do wysyłek. Na podium znalazł się także Twitter (38%), a także YouTube (32%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Projekt realizowany przez SARE to jedyne w Polsce cykliczne badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Ma ono na celu poznanie preferencji użytkowników poczty elektronicznej oraz ukazanie zmian, które wpływają na tworzenie nowych zastosowań e-komunikacji w życiu prywatnym i biznesie na przestrzeni kilku lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ankiecie dostępnej w Internecie od 6 do 30 września br. udział wzięło 1500 respondentów. Grupą docelową badania byli wszyscy użytkownicy poczty elektronicznej oraz osoby pracujące na różnych stanowiskach w działach marketingu, PR, właściciele firm i menedżerowie wyższego szczebla.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełną wersję raportu można pobrać ze strony SARE.