Jak kreatywnie podejść do komunikacji marek mających zakaz komunikacji?

Jak kreatywnie podejść do komunikacji marek mających zakaz komunikacji?
Branża alkoholowa w Polsce jest jedną z najbardziej restrykcyjnych, pod względem prawnym. Jak rzecze stare marketingowe przysłowie, reklama jest dźwignią handlu, a co w sytuacji, gdy ta jest niedozwolona?
O autorze
2 min czytania 2017-06-05

Designed by Pressfoto / Freepik

Zgodnie z art.13(1) ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, reklama i promocja napojów alkoholowych – za wyjątkiem piwa – jest zabroniona na obszarze Polski. Z tego też powodu sztuką budowania świadomości marki przy ograniczających regulacjach jest poszukiwanie nisz promocyjnych. Jak zatem się w nie wstrzelić?

Heineken

The Unexpected by KLM & Heineken

Linie lotnicze KLM oraz browar Heineken – połączyły siły, by pasażerom wybierającym samolot jako środek transportu umożliwić wreszcie napicie się klasycznego piwa z beczki. Kampania była zapowiedzią wprowadzenia beczkowanego Heinekena na wybranych lotach w KLM World Business Class.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Carlsberg

„If Carlsberg did……….”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gdyby Carlsberg robił walizki…

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pasażerowie londyńskiego lotniska otrzymali piwo zamiast bagażu. Na taśmie bagażowej zobaczyli, że zamiast walizek i toreb poruszają się klocki z piwem Carlsberg. Piwo miało stać się miłym zaskoczeniem dla tych, którzy wracają z wakacji i zdają sobie sprawę, że ich urlop już się skończył.

Gdyby Carlsberg robił bary

W Londynie marka Carlsberg z okazji Wielkanocy postawiła na ulicy bar całkowicie wykonany z czekolady. Piwo było serwowane w czekoladowych kuflach.

Desperados

Aplikacja Surf up the summer

Marka Desperados stworzyła w 2015 roku na rynku wietnamskim grę na telefony komórkowe, która bezpośrednio łączyła się z Facebookiem, dzięki czemu powstała sieć społeczności Desperados. Użytkownicy mogli zaprosić do gry swoich znajomych oraz rywalizować z innymi graczami o cenne nagrody od Desperados. Cała komunikacja była dodatkowo wsparta organizacją imprez Desperados.

Kronenbourg 1664

Lebigswim

Były piłkarz Eric Cantona w nowej kampanii piwa Kronenbourg 1664 (produkowanego przez Carlsberg) obiecuje, że przepłynie kanał angielski, jeśli 10 tys. Brytyjczyków potwierdzi, że piwo to jest najlepsze na świecie.

Amstel

Amstel Paus

Bułgarzy mogli dostać darmowe piwo od firmy Amstel, jeżeli nic nie robili przez trzy minuty. Wystarczyło tylko stać, by dostać puszkę piwa. Nie można było rozmawiać przez telefon ani komunikować się z innymi ludźmi. Producenci piwa Amstel chcieli, by przechodnie odpoczęli od ciągłej bieganiny dnia codziennego. W zamian za co mogli dostać darmowe piwo.

Molson Canadian

I am Canadian

Kanadyjska marka piwa Molson Canadian przeprowadziła akcję ambientową w Europie. W paru lokalizacjach pojawiły się duże czerwone lodówki oznakowane logo Molson Canadian. Niestety lodówki – wypełnione dobrze schłodzonym piwem – były zamknięte, a otworzyć je mogła tylko osoba posiadająca kanadyjski paszport.

Dog in the Fog

Niewidzialne psy

Przed wejściem na rynek polski marki piwa Dog in the Fog na ulicach miast pojawiali się przechodnie wyprowadzający na smyczach…niewidzialne psy.

EB

HEL SPOT – letnia akcja marki EB

Kolorowy beach bar rodem z tropikalnych plaż, baza letnich sportów, centrum artystycznych wydarzeń, kino i wiele innych atrakcji. Wydarzenie promowała intensywna kampania digitalowa, komunikacja na Facebooku i w punktach sprzedaży. W sklepach w całej Polsce dostępna była także limitowana edycja puszki. Działania obejmowały Trójmiasto, Półwysep Helski i Warszawę. W stolicy powstały również murale dedykowane akcji.

Tyskie

Browar Tyskie, sponsor trenera i reprezentacji Polski w piłce nożnej, prowadził mającą zachęcić do kibicowania naszej drużynie akcję „W Polsce nawet pomniki kibicują Naszym”. W ramach tego niekonwencjonalnego przedsięwzięcia znane monumenty w 9 miastach Polski zostały przyozdobione koszulkami reprezentacji narodowej.