Jak kształtować wizerunek biura projektowego?

O autorze
2 min czytania 2021-06-07

Od czego zacząć budowanie wizerunku początkującej pracowni? Na które narzędzia położyć największy nacisk? Dlaczego odpowiednia komunikacja jest tak ważna i co uświadomiła nam pandemia? Na te pytania odpowiada Jakub Bartos, dyrektor zarządzający pracowni Decoroom, specjalizującej się w wykańczaniu mieszkań pod klucz.

Co wpływa na wizerunek pracowni? Co doradza Pan początkującym biurom projektowym?

Na wizerunek firmy wpływa szereg elementów: jakość świadczonych usług, kultura organizacyjna, sposób komunikacji z otoczeniem, identyfikacja wizualna, obecność w social mediach. Wszystkie te pojedyncze aspekty tworzą wizerunek pracowni. Jest to proces długofalowy, który powinien być odpowiednio przemyślany. Początkującym biurom projektowym polecam przede wszystkim, aby patrzyli na swoją firmę oczami klienta i byli otwarci na zmiany, które mogą przynieść wiele korzyści.

Czy na postrzeganie firmy ma wpływ to, jak zaaranżowane jest biuro? Czy biuro jest wizytówką firmy?

Oczywiście, biuro jest wizytówką pracowni projektowej. Dlatego, kiedy tworzyliśmy 6 lat temu projekt naszej pracowni na ul. Nowogrodzkiej chcieliśmy, aby była ono wyjątkowym miejscem. Tak też się stało, dzięki czemu otrzymaliśmy nagrodę European Property Awards za najlepsze biuro w Polsce i Europie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niespełna rok temu przechodziliście rebranding. Czy takie działanie pozytywnie wpłynęło na wizerunek firmy? Jak działanie zostało odebrane przez otoczenie?

Decyzja o rebrandingu na pewno uwydatnia skalę zmiany, jaka zachodzi w naszej pracowni. Nowa identyfikacja wizualna wyznacza przede wszystkim kierunek rozwoju Decoroom. Została ona bardzo pozytywnie odebrana przez naszych pracowników, partnerów biznesowych czy media. Minął już prawie rok od tej zmiany, a my nadal słyszmy pochlebne opinie na jej temat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy rozpoznawalność pracowni i jej medialność ma wpływ na kształtowanie relacji z klientami i partnerami, a także osobami ubiegającymi się o pracę w Decoroom?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdecydowanie, podczas rozmów rekrutacyjnych wielokrotnie słyszałem, że ktoś widział nasze realizacje w prasie branżowej. Prowadzona przez nas strategia PR-marketingowa obejmuje również budowanie trwałych relacji zarówno z deweloperami, jak i producentami. Dlatego bardzo często uwzględniamy ich w naszej komunikacji, docierając w ten sposób do jeszcze większej grupy odbiorców. Bardzo cenimy jakość i profesjonalizm partnerów biznesowych, co chcemy podkreślić w prowadzonych przez nas działaniach.

Przełom w rozpoznawalności pracowni – czy był taki moment? Co miało na to wpływ?

Myślę, że ważnym momentem było otwarcie showroomu na Nowogrodzkiej. Stworzyliśmy bardzo nowoczesną przestrzeń, pełną inspiracji. Showroom o powierzchni ponad 300 m2, gdzie zgromadziliśmy wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości – od płytek, podłóg, poprzez drzwi, aż po ceramikę i armaturę łazienkową. To miejsce zdecydowanie wpłynęło na jakość naszej pracy i pozwoliło rozwinąć nasze relacje z inwestorami. Klienci i wszyscy odwiedzający mogą zobaczyć, dotknąć, sprawdzić „na własnej skórze” fakturę płytek, usłojenie drewnianej podłogi czy okleinę drzwi. Przed nami jednak kolejne przełomowe momenty, w najbliższym czasie planujemy między innymi otwarcie kolejnych filii poza Warszawą.

W jakich kanałach komunikacji powinna być obecna pracownia?

W dzisiejszych czasach obecność w social mediach to konieczność. Facebook, Instagram, Pinterest to podstawa działalności każdej pracowni architektonicznej. Z racji tego, że jesteśmy dużą pracownią prowadzimy również profil na LinkedIn i zachęcamy do tego naszych pracowników. Ważna jest również obecność w prasie branżowej. Synergia tych działań pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

Jak efektywnie wykorzystywać siłę internetu i social mediów?

Pandemia udowodniła nam, że siła internetu wzrosła. Stał się on jednym z podstawowych kanałów komunikacji. Pozwolił nam na kontakt z klientami, kiedy musieliśmy zamknąć Showroom podczas lockdownu. Najważniejsze to prowadzić regularną aktywność w social mediach i kreować treści, które będą użyteczne dla osób chcących wykończyć mieszkanie. My w swoich kanałach udostępniamy wiele wpisów o charakterze poradnikowym czy inspiracyjnym, co spotyka się z dużym zainteresowaniem.

Jak sprawić, żeby firma wyróżniała się na tle konkurencji?

Trzeba przede wszystkim określić swoje największe zalety i umieć je odpowiednio zaprezentować w komunikacji z otoczeniem. Nie można jednak zapomnieć o rzetelności i transparentności, bo to są dwa bardzo ważne aspekty, bez których nie da się budować wizerunku dobrej firmy. Ważny jest również udział w wydarzeniach branżowych, działalność CSR oraz otwartość na zmiany.