fot. unsplash.com
Odpowiedź jest prosta: ponieważ został stworzony do pozyskiwania leadów. Po pierwsze, pozwala na stworzenie dwustopniowego procesu wyrażania zgody – to oznacza, że na listę subskrybentów newslettera wpisują się jedynie osoby naprawdę zainteresowane Twoją ofertą. Po drugie, umożliwia segmentację baz adresowych i angażowanie odbiorców poprzez wysyłanie precyzyjnie spersonalizowanych wiadomości.
Zobacz również
To pozwala szczegółowo zaplanować proces angażowania subskrybentów i stopniowo przekształcać ich w zadowolonych klientów i ambasadorów marki, zostawiających pozytywne recenzje, a nawet robiących reklamę szeptaną Twojemu biznesowi.
Teraz już wiesz, co sprawia, że e-mail marketing jest tak skuteczny. Tylko co zrobić, by uwolnić drzemiący w nim potencjał? Poniżej znajdziesz kilka rad, które sprawią, że Twoje działania w obszarze e-mail marketingu przyniosą znakomite rezultaty.
Twórz persony
Zacznij od stworzenia person swoich odbiorców, czyli szczegółowych profili, które pozwolą Ci na chwilę „stać się” swoim idealnym klientem. Zadaj sobie kilka podstawowych pytań:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Kim jest idealny klient?
- Czy jest kobietą czy mężczyzną?
- Ile ma lat?
- Gdzie mieszka?
- Gdzie pracuje?
- Ile zarabia?
- Czy jest singlem, mężatką/żonaty, czy ma dzieci?
Poszukaj też trochę głębiej:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Jakie problemy rozwiązuje?
- Co sprawia, że w nocy nie może spać?
- Co frustruje ją/go najbardziej?
- Jakie rzeczy w przeszłości nie wyszły tak, jak chciała/chciał?
- Jakich ma wrogów?
- Kogo podziwia?
- Na odstępstwo od jakich wartości nigdy się nie zgodzi?
- Czego szuka w życiu?
- Jakiego idealnego rozwiązania/produktu szuka?
Im więcej informacji uda Ci się zebrać, tym łatwiej będzie Ci tworzyć treści przyciągające docelowych klientów.
Bądź tam, gdzie Twoi odbiorcy
Gdy stworzysz już persony, będziesz wiedzieć, gdzie znaleźć odpowiednie osoby. Pomyśl o wszystkich miejscach, w których możesz znaleźć potencjalnych klientów i zaproś ich do zapisania się do newslettera. Wypróbuj różne kanały i wybierz ten najskuteczniejszy z punktu widzenia swojej strategii marketingowej.
Jeśli Twoi potencjalni klienci to zapaleni użytkownicy mediów społecznościowych, wybierz ich ulubiony kanał i postaraj się znaleźć ich właśnie tam. Badania pokazują, że media społecznościowe to niezwykle skuteczny sposób na dotarcie do konkretnych odbiorców. Wykorzystaj reklamę w wyszukiwarce, aby przekierować użytkowników na stronę docelową z formularzem rejestracji.
Bądź aktywny również offline: jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, proś klientów o adresy mailowe po zakończeniu zakupów albo zachęcaj do rejestracji na liście subskrybentów, niech jako pierwsi dowiadują się o organizowanych przez Ciebie wydarzeniach.
Przygotuj coś, co przyciągnie potencjalnych klientów jak magnes
Jeśli chcesz przyciągnąć konkretny typ klientów, musisz użyć do tego czegoś, co zadziała jak magnes, np. darmowych bonusów za dołączenie do listy subskrybentów.
Zdaniem Pam Neely, kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego tematu przewodniego takich „magnesów”. Jeśli Ci się to uda, dalej będzie już z górki. W tym celu musisz zadać sobie trzy najważniejsze pytania:
- Jakie tematy interesują Twojego idealnego klienta?
- Wokół jakiego tematu najłatwiej byłoby Ci stworzyć magnes przyciągający użytkowników?
- Jaki format treści byłby najlepszy w celu dostarczania takich informacji?
Pam udostępniła również listę 10 sprawdzonych pomysłów przyciągających odbiorców:
- Kurs wideo z dostępem do wszystkich odcinków.
- Kurs wideo wysyłany przez autoresponder w ciągu 10 dni.
- Infografika, która będzie tak użyteczna, że każdy będzie chciał wytapetować sobie nią lodówkę lub biuro 😉
- Kalendarz (z listą rzeczy do zrobienia).
- Lista przydatnych rozwiązań (np. 5 najlepszych narzędzi content marketingowych dla Twojego biznesu).
- Lista kontrolna do działań wieloetapowych albo wyglądających na skomplikowane. Tutaj dobrym rozwiązaniem będzie ściąga, wykres albo schemat procesu.
- Poradnik w formacie PDF.
- Pół godziny darmowych konsultacji (to świetne rozwiązanie dla coachów).
- Voucher (jeśli działasz w branży sprzedaży detalicznej lub masz przedsiębiorstwo lokalne, to rozwiązanie dla Ciebie). Voucher może być ofertą 10% zniżki, darmowej dostawy, darmowej kawy… myślę, że wiesz już, o co chodzi.
- Darmowy bilet wstępu na specjalne wydarzenie (najlepsze dla lokalnych firm).
Odkryj własne techniki pozyskiwania leadów
Istnieje wiele skutecznych sposobów na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Oto niektóre z nich:
- Zamieszczenie formularza rejestracyjnego online. Zapisanie się na listę subskrybentów jest darmowe, dlatego może skusić tych, którzy nie lubią od początku za coś płacić – a Tobie da szansę na przekształcenie ich w płacących klientów.
- Dołączenie formularza zapisu do rejestracji na stronie. Jeśli masz na stronie obszar tylko dla członków (płatny lub darmowy), dodaj możliwość zaznaczenia pola „Zapisz się na newsletter”.
- Reklamy na Facebooku w celu zwiększenia ruchu na stronie. Pomyśl, co Twój klient docelowy lubi robić, a potem wybierz odpowiednie słowa-klucze, które przyciągną jego uwagę.
- Konkurs na Facebooku. Osoby, które lubią Twój fanpage na Facebooku, to idealni odbiorcy docelowi. Oferując im zniżkę lub nagrodę, zwiększasz prawdopodobieństwo tego, że w przyszłości dokonają u Ciebie zakupu.
- Stworzenie programu partnerskiego. Oferowana przez Ciebie usługa poparta przemyślanym bodźcem zachęcającym może spowodować, że użytkownicy zachęcą do niej swoich znajomych – co zaowocuje szybko rosnącą listą użytkowników. Badania pokazują, że ufamy usługom polecanym nam przez przyjaciół i znajomych.
Wypróbuj różne sposoby na pozyskiwanie leadów, a następnie wybierz ten, który okaże się najskuteczniejszy dla Twojej firmy.
Pobierz e-book o generowaniu leadów
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu bazy adresowej i przeprowadzaniu potencjalnych klientów przez cały proces zakupowy aż do momentu, gdy będą gotowi na rozmowę z Twoim zespołem sprzedażowym, już teraz pobierz nasz e-book „Generowanie leadów 101. Jak pozyskiwać nowych odbiorców i w jaki sposób zamieniać ich w zaangażowanych klientów?”. [Pobierz]