McDonald’s otworzył lokal, prowadzony głównie przez pracowników innych niż ludzie

McDonald’s otworzył lokal, prowadzony głównie przez pracowników innych niż ludzie
Nowa koncepcja restauracji McDonald's jest obecnie testowana w jednym z lokali na terenie Teksasu. Celem jest największa automatyzacja obsługi i ograniczenie liczby normalnych pracowników.
O autorze
1 min czytania 2023-01-04

McDonald’s, w którym nie ma ani jednego ludzkiego pracownika? Ta wizja rodem z filmu science fiction jest na razie niemożliwa do wprowadzenia w lokalach znanej sieci, ale wszystko zmierza do tego, aby koncepcja w przyszłości została zrealizowana.

Okazuje się, że McDonald’s już teraz otworzył nowy lokal, który jest pierwszą na tyle zautomatyzowaną restauracją, że normalni pracownicy stanowią w niej mniejszość. 

Jak dokładnie wygląda taki lokal możemy zobaczyć w wideo opublikowanym na kanale @foodiemunster.

@foodiemunster @McDonald’s ♬ Jingle Bell Rock – Bobby Helms
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według rzecznika McDonald’s, który udzielał komentarza Guardianowi, nowa restauracja nie jest jeszcze w pełni zautomatyzowana i nadal pojawia się w niej normalny personel, jak w tradycyjnym lokalu. Celem jest jednak przetestowanie nowych rozwiązań, dzięki którym sieć poprawi szybkość i dokładność podczas wydawania zamówień.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czym jednak wyróżnia się maksymalnie zautomatyzowany lokal McDonald’s? Przede wszystkim wykorzystaniem „udoskonalonej technologii”, dzięki której zamówienie może być realizowane jeszcze zanim klient zbliży się do punktu obsługi. Koncept o nazwie Order Ahead Lane umożliwia klientom złożenie zamówienia z wyprzedzeniem, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, aby następnie odebrać posiłek ze specjalnego taśmociągu. Cały proces jest znacznie skrócony, ponieważ klienci omijają kolejki samochodów, które ustawiają się w tradycyjnych punktach McDrive, a posiłek jest przygotowany zanim jeszcze konsument zjawi się na miejscu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, w futurystycznej placówce nie znajdziemy stolików i krzeseł. Zamiast tego wewnątrz pojawiły się półki do odbioru zamówień przez kurierów, a także kilka cyfrowych kiosków dla osób, które nie mogą złożyć zamówienia za pośrednictwem aplikacji w smartfonie.

Mimo faktu, że zamówienia w McDonald’s mogą być wydawane szybciej i sprawniej w takiej restauracji, nie wszyscy są zachwyceni pomysłem giganta z branży fast food. Aktywiści są zaniepokojeni wpływem technologii na liczbę miejsc pracy dla ludzi, którzy w tym wypadku są zastąpieni przez roboty i inne automatyczne rozwiązania. Marka jednak uspokaja, że w takim nowoczesnym punkcie pracownicy zarabiają więcej niż w tradycyjnych lokalach. W tym miejscu warto przypomnieć, że w Teksasie minimalna płaca w McDonald’s wynosi 7,25 dolara za godzinę i ta stawka nie wzrosła od prawie dekady.

PS Zautomatyzowany również Taco Bell

Restauracja z Order Ahead Lane to kolejny futurystyczny punkt do odbioru zamówień jedzenia na mapie USA. Na podobne rozwiązanie postawiła również sieć Taco Bell. W Minnesocie powstał punkt, w którym zamówienia są przygotowywane na piętrze nowoczesnego budynku, a stamtąd jedzenie zjeżdża z do konsumenta w windzie-tubie, która jest stylizowana na futurystyczny teleporter.