Koronawirus jest tematem, który zawładnął światem i naszym życiem. Od 12 marca br. przez kolejne 2 tygodnie decyzją rządu zamknięte zostały szkoły, przedszkola, galerie handlowe, teatry, muzea i kina. W celu namówienia Polaków, aby posłuchali zaleceń i przeczekali tej okres w domach, powstała akcja #zostanwdomu. W tę inicjatywę bardzo świadomie włączyli się politycy, artyści, influencerzy, marki komercyjne. Swoje zaangażowanie pokazały również organizacje pozarządowe, które postanowiły przygotować specjalne materiały zachęcające do pozostania w domu.
Przygotowaliśmy dla Was przegląd działań różnych organizacji z całej Polski.
Zobacz również
Nauka poprzez zabawę
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy inspiruje rodziców do przypomnienia sobie z dziećmi zasad pierwszej pomocy. Na stronie organizacji możemy zobaczyć cykl, w którym zespół WOŚP podpowiada, jak spędzić czas z dziećmi i nauczyć ich podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy w ciekawy i rozwijający sposób – za pomocą gier, krzyżówek i łamigłówek, a także pomysłów na DYI. Nauka poprzez zabawę to najlepszy plan na te kilka kolejnych dni.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Networking w sieci
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inny ciekawy pomysł na czas kwarantanny ma zespół Outriders – serwis z dziennikarstwem międzynarodowym, który organizuje nietypowy festiwal. Podczas wydarzenia będzie można posłuchać o miejscach, które są w obecnej sytuacji dla nas nieosiągalne. Będzie to możliwość rozmowy o sytuacji, jaka panuje na świecie z wielu aspektów, bo na festiwal zaproszone są osoby z różnych zakątków świata. Takie spotkanie na pewno zainspiruje, otworzy nasze głowy na inne perspektywy i pozwoli poznać ciekawych ludzi.
Czas wolny od szkoły to nie czas wolny od nauki
PROJEKTOR – wolontariat studencki, który na co dzień pracuje ze studentami z całego kraju i razem z nimi organizuje zajęcia dla dzieci i młodzieży z małych miejscowości, również postanowił swoje działania przenieść do internetu i swoim odbiorcom zaproponował cykl, w którym podpowiada młodzieży, jak spędzić produktywnie czas w domu. Na pierwszy ogień poruszony został temat e-learningu i w artykule Marty Chornej można znaleźć 5 platform, z których warto skorzystać. W Polsce ten sposób edukacji nie jest jeszcze tak popularny – jedynie 12% Polaków do tej pory korzystało z nauki przez internet. Jest to najlepszy czas, aby pójść z duchem czasu i przekonać się do tej formy.
DKMS uczy najmłodszych o krwi
Na stronie organizacji, której misją jest znalezienie dawcy dla każdego chorego na świecie potrzebującego przeszczepienia szpiku, można znaleźć pdf z książką pt.: „Krwinek i jego misja ratunkowa”, której tematyką jest ludzka krew oraz posiadanie bliźniaka genetycznego. Zachęca ona również do rozmowy na ten temat i zwiększenia swojej wiedzy. Książka jest urozmaicona w zadanie na małych superbohaterów – tematyczne kolorowanki to kolejny świetny pomysł na spędzenie czasu z dzieckiem.
Szlachetna Paczka dziękuje cichym bohaterom
Są osoby, które ze względu na swój zawód nie zostają w domu, ponieważ ich praca służy społeczeństwu. Szlachetna paczka docenia ich pracę i zwraca uwagę swoim odbiorcom, aby starali się ułatwić ich pracę, wspierali ich dobrym słowem i dbali o ich bezpieczeństwo zachowując zasady bezpieczeństwa.
Sieć Przedsiębiorczych Kobiet wspiera kobiety online
W grupie na Facebooku Sieć Przedsiębiorczych Kobiet daje przestrzeń do rozmów na temat tego, jak odnaleźć się w obecnej biznesowej sytuacji i dzieli się materiałami, które pomogą im wziąć sprawy w swoje ręce. Ponadto, jedna z mentorek SPK Katia Roman-Trzaska postanowiła wesprzeć warszawiaków, przygotowując posiłki dla pracowników warszawskiego szpitalu na Szaserów oraz podopiecznym organizacji pozarządowych. SPK zachęca do wsparcia zbiórki na produkty potrzebne do ugotowania i chce zainspirować innych do podobnych akcji. Trzymamy kciuki!
Koronawirus sprawia, że użytkownicy spędzają więcej czasu przed laptopami, telefonami czy tabletami. Warto, aby spożytkowali ten czas w jak najlepszy sposób, dlatego organizacje aktywizują swoich fanów, by robili dobro dla siebie i innych. Dzięki radom #nonprofitPL i akcji #zostanwdomu łatwiej będzie naszemu społeczeństwu przetrwać ten trudny okres.