Często uważa się, że duże marki powinny komunikować się do szerokiej grupy docelowej i planować działania, które będą „podobać się wszystkim”. Warka postanowiła zerwać z tym mitem i jako pierwsza w Polsce marka piwna weszła w świat gamingu na tak dużą skalę, szyjąc komunikację z myślą o najmłodszych dorosłych konsumentach. Początki nie były łatwe – trzeba było przecież wymyślić sposób na przebicie się w gąszczu eventów i projektów, które istnieją już na rynku. Warka postanowiła więc zburzyć porządek w gamingowym świecie i zaproponowała zupełnie nowy, autorski format, czyli turniej Warka Planet of Gamers Cup. Całość doskonale wpisała się w ideę Planety Warka, która okazała się być bardzo blisko gamingu.
Nie tylko sport
Do niedawna Warka kojarzona była tylko jako piwo idealne na spotkania z kumplami czy wspólne oglądanie wydarzeń sportowych. I nic dziwnego – marka zaangażowana była w sponsoring sportu – przez wiele lat była obecna w polskiej piłce nożnej, najpierw jako sponsor poznańskiego „Kolejorza” i innych drużyn klubowych, następnie jako sponsor Ekstraklasy oraz Reprezentacji Narodowej. W latach 2015-2020 była także oficjalnym sponsorem znanych w całej Europie rozgrywek UEFA Europa League.
Zobacz również
W tym roku wspólnie ze swoimi ambasadorami – Jerzym Dudkiem i Arturem Borucem – marka zagrzewała kibiców do wspierania drużyny biało-czerwonych w trakcie najważniejszego europejskiego turnieju piłkarskiego oraz naszych sportowców podczas igrzysk w Tokio. Idea kreatywna spotu opierała się na tym, że nie ma „waszych” i „naszych”, bo przecież w czasie tak ważnych rozgrywek kibicujemy po prostu Polakom. Komunikacja ta była obecna w telewizji, VOD oraz kanale digital, do którego odpływa teraz wielu konsumentów, zwłaszcza tych najmłodszych.
No właśnie – najmłodsi dorośli konsumenci – wielu z nich interesuje się sportem, ale kluczowe w dotarciu do tej grupy było odkrycie, co wywołuje u nich naprawdę wielkie emocje i zaangażowanie. I tu warto było przyjrzeć się danym. Okazało się, że nad Wisłą grami interesuje się aż 14 milionów dorosłych Polaków . Ten segment ma więc niezwykły potencjał marketingowy, który Warka postanowiła wykorzystać.
Świat Planety Warka w gamingu
Warka to pierwsza marka, która tak mocno weszła w świat gamingu i o swojej obecności w nim myśli długoterminowo. Wynikiem kreatywnego procesu było powołanie autorskiej platformy Warka Planet of Gamers z własnym logo i wyrazistą identyfikacją wizualną, czerpiącą z gier wideo. W kwietniu w jej ramach stworzony został wyjątkowy turniej – Warka Planet of Gamers Cup. Do udziału w nim zaproszono ośmiu twórców: Luure, Piranhasawa, Kromka, Gluhammer, Kuben, Fangotten, Człowiek Warga i Pago. Celem turnieju było wyłonienie mistrza w czterech grach: CS:GO, Ghostrunner, Outriders i Mortal Kombat Ultimate XI. Wszystkie tytuły zostały wybrane nieprzypadkowo – chodziło o sprawdzenie uniwersalnych kompetencji i talentów każdego z graczy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Sam turniej miał jednak na celu coś więcej niż tylko rywalizację. Uczestnicy wydarzenia na trzy dni zostali przeniesieni do epickiego świata rodem z Planety Warka, gdzie czekały na nich liczne niespodzianki, świetna zabawa, wspólne aktywności, treningi i oczywiście – wielki finał. Całość przygotowano z niezwykłym rozmachem – turniej został rozegrany na profesjonalnym sprzęcie w wyjątkowo zaaranżowanej na tę okoliczność przestrzeni, w której chciałby się znaleźć każdy fan gamingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przebieg rozgrywek był komentowany na żywo w specjalnym studiu, a całość można było oglądać online na stronie www.planetofgamers.pl, na kanale Planet of Gamers na YouTube, na wydarzeniu na Facebooku, na kanałach uczestników turnieju oraz na YouTubie i Twitchu partnera wydarzenia, czyli Polsat Games.
Kolejne emocje przed nami
Kluczowe w dotarciu do młodych dorosłych konsumentów jest pojawienie się w ich świecie i granie zgodnie z ich regułami. Wejście do gamingu przyniosło Warce świetne rezultaty. 43% fanów gamingu usłyszało o platformie Warka Planet of Gamers, z czego aż 50% z grupy 18-24. Co ważne, w tej chwili oceniana jest jako marka piwna najbardziej kojarzona z gamingiem oraz znajduje się na piątym miejscu w całym segmencie FMCG.
To jednak nie koniec, bo Warka wciąż rozwija swoją obecność w gamingu. Po bardzo dobrze przyjętym starcie platformy Planet of Gamers oraz turnieju planowane są już kolejne ambitne aktywności. Jesienią rozpocznie się duża promocja konsumencka z gamingowymi nagrodami i pierwszymi w Polsce opakowaniami gamingowymi na marce piwnej, która zapewne jeszcze bardziej umocni pozycję Warki w tym segmencie.