W badaniu przeanalizowane zostały sposoby i okoliczności oglądania meczów, świadomość tego, w jakich mediach można je oglądać oraz zainteresowania nowinkami technologicznymi w kontekście oglądania transmisji ze spotkań.
Zobacz również
Aż 77% badanych zamierza oglądać mistrzostwa w domu przed telewizorem. Zaskakuje jednak to, że w przededniu MŚ 2018 spora grupa Polaków nadal nie wie dokładnie w jakich stacjach będą transmitowane spotkania. W przypadku telewizji, 56% wie że rozgrywki będzie można zobaczyć w TVP, ale ponad 20% błędnie wskazuje Eurosport czy Polsat. Jeszcze większy brak świadomości widoczny jest w przypadku serwisów VOD: tylko co trzeci badany ma świadomość, że mecze na żywo można oglądać również na VOD TVP.
Część meczów reprezentacji Polski transmitowana będzie w godzinach pracy. Mimo to, respondenci w większości odpowiedzieli, że zamierzają oglądać je w domu. 7% zamierza wziąć z tej okazji wolne w pracy lub wyjść wcześniej, tyle samo ankietowanych zamierza oglądać je w pracy. Z pozostałych sposobów śledzenia wyniku na żywo, takich jak transmisja tekstowa w internecie oraz słuchanie relacji w radio, zamierza skorzystać 10% Polaków. Mecze rozgrywane w trakcie dnia nie wpływają więc na zmianę nawyków w sposobie śledzenia zmagań sportowych i nadal widoczna jest tu przewaga telewizji nad pozostałymi mediami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co czwarty respondent nie zamierza szukać dodatkowych informacji o MŚ 2018. Ci, którzy deklarują, że będą to robić, jako źródło wiedzy głównie wskazują na wiadomości sportowe emitowane w telewizji.
– Potwierdza to ciągły prymat telewizji jeżeli chodzi o transmisje dużych wydarzeń sportowych. W tym obszarze, media cyfrowe mają sporo do nadrobienia i na pewno jest to kolejny obszar, o który toczyć się będzie między nadawcami i wydawcami batalia w najbliższych latach – komentuje Magda Kolenkiewicz, Managing Director agencji Starcom.
Imprezy takie jak mistrzostwa świata są często impulsem do zmiany telewizora. Na zakup nowego odbiornika TV z okazji mundialu w Rosji zdecydowało się 15% badanych, a 14% jeszcze tego nie wie, co może wskazywać na to, że rozważają taki zakup. Dodatkowym motywatorem do zmiany jest nieustanny rozwój technologii i możliwości współczesnych Smart TV. Co trzeci ankietowany wskazuje, że najbardziej byłby zainteresowany możliwością oglądania meczów w technologii 4K. Na kolejnych miejscach pojawiły się rozwiązania pozwalające na nagrywanie i przewijanie transmisji oraz dostęp do statystyk.
– W Samsung widzimy ogromny wzrost zainteresowania telewizorami o większym rozmiarze, czy smartfonami. Po prostu na większym i nowszym widać lepiej – dotyczy to i telewizorów i smartfonów. Widać też, że klienci coraz bardziej interesują się sprzętem do odbioru sygnału 4K oraz możliwością oglądania różnych programów poprzez aplikacje. Jest ich sporo i dają ogromne możliwości w kontekście dostarczania dodatkowych treści takich jak na przykład powtórki – komentuje Olaf Krynicki rzecznik prasowy w Samsung Electronics Polska
Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1065 osób. Kwoty dobrane wg. reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI.