Do 2021 r. wartość polskiego rynku kosmetycznego ma wynieść około 20 mld zł. Branża będzie umacniała swoją pozycję dzięki wzrostowi sprzedaży i rozwojowi eksportu – wynika z danych zebranych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego w „Raporcie o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017”. Dzięki dotacjom na działania eksportowe polski sektor kosmetyczny jest 6. potęgą kosmetyczną w Europie.
Duży wpływ na rynek kosmetyczny ma marketing rekomendacji i opinii. W handlu kluczowe jest podkreślanie polskości marek. W relacjach z konsumentem ważne są certyfikaty potwierdzające bezpieczeństwo i jakość produktów.
Zobacz również
Z okazji dnia stylisty paznokci, przyjrzeliśmy się największym producentom lakierów haybrydowych na polskim rynku. Jak wygląda promocja marek Indigo Nails i NeoNail, jakie konkursy organizuje Semilac? Sprawdziliśmy, jakie działania prowadzą marki oraz jakie społeczności udało się im zgromadzić (statystyki na dzień 11.06.2018).
Indigo Nails
Opis: Firma Indigo Nails powstała w 2011 roku w Łodzi i szybko opanowała rynek stylizacji paznokci i podbiła serca kobiet na całym świecie. Jej produkty są dostępne w 24 krajach. Sprzedaż w Polsce i za granicą bazuje na sklepach internetowych, punktach sprzedaży oraz dystrybucji.
Nazwa marki pochodzi od koloru indygo i pokazuje, jak dla firmy ważne są dla kolory.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dewiza marki brzmi: „Mierz wysoko i zacznij od robienia tego, co konieczne. Potem zrób to, co możliwe, a nagle odkryjesz, że dokonałaś czegoś niemożliwego!”. W 2018 roku firma powołała Fundację Indigo Nails, której misją jest wsparcie kobiet, poprzez dostarczanie im profesjonalnej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka stworzyła specjalne kolekcje lakierów hybrydowych m.in. we współpracy z Natalią Siwiec i Sarą Boruc Mannei.
Rok powstania: 2011
Facebook: 655 275 fanów
Instagram: 229 000 obserwujących
Firma jest obecna na Facebooku, Pintereście, Snapchacie, Instagramie, YouTubie, Twitterze i LinkedInie.
Ambasadorzy marki: Sara Boruc, Natalia Siwiec i Agnieszka Popielewicz-Hyży
Wybrane sposoby angażowania odbiorców:
Marka skupia się na budowaniu pozycji eksperta w dziedzinie manicure, m.in. organizując liczne szkolenia i tworząc poradniki w formie filmów. Na swojej stronie i fanpage’u pokazuje przeróżne zdobienia i niezwykłe kolory. Z kolei na blogu marki znajdziemy wiele porad i materiałów z inspiracjami. Marka angażuje użytkowników także poprzez konkursy, np. Kolory Wedding.
Indigo Nails prowadzi również cykl wywiadów „Gwiazdy z Pazurem”, do którego zaprasza influencerów i poddaje ogniowi pytań 🙂
Ciekawostki: Produkty marki można zobaczyć w teledysku Otsochodzi „Nowy kolor” z gościnnym udziałem Taco Hemingway’a:
W siedzibie firmy znajduje się m.in. pokój do relaksu. Aktualnie firma poszukuje m.in. koordynatora projektów marketingowych, specjalistę ds. PR i fotografa dłoni.
Semilac
Opis: Firma Nesperta, właściciel marki Semilac, rozpoczęła działalności na rynku polskim w 2013 roku. Wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów potwierdzają liczne certyfikaty i wyróżnienia, które otrzymuje marka Semilac. W ciągu ostatnich 3 lat, poznański producent lakierów hybrydowych dynamicznie się rozwinął i jest obecny na 35 rynkach międzynarodowych.
Marka kreuje społeczności – w Polsce i za granicą. Skupia wokół siebie ludzi, którzy odważnie realizują swoje marzenia i nie boją się wyrażać siebie.
W ramach Akademii Semilac (ponad 207 tys. fanów) firma prowadzi specjalistyczne kursy. W lutym 2018 roku odbyły się pierwsze Mistrzostwa Semilac Nail Art Championship.
Rok powstania: 2013
Facebook: 594 933 fanów; do grupy marki należy 75 759 członków
Instagram: 309 000 obserwujących
Firma jest obecna na Facebooku, Pintereście, Snapchacie, Instagramie, YouTubie, Twitterze i Vine.
Ambasadorzy marki: Margaret i Agnieszka Woźniak-Starak
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: dzięki profilom w mediach społecznościowych marka na bieżąco inspiruje, edukuje i odpowiada na pytania i sugestie klientek. Kanał Semilac TV jest pierwszą telewizją internetową w branży. Marka skupia się na organizowaniu pokazów, szkoleń i konkursów – z okazji mundialu również kobiecy team Semilac kibicuje polskiej reprezentacji. W ramach konkursu #semigirlskibicuja należy na Instagramie udostępnić zdjęcie paznokci z motywem przewodnim związanym z kibicowaniem.
Ciekawostki: Firma stworzyła Semilac HUB, crowdsourcingową platformę, dzięki czemu użytkownicy mogą podzielić się z marką propozycjami zmian, czy nowych rozwiązań. W ciągu 7 dni działania platformy zgłosiło się ponad 200 osób, które chciały podzielić się swoimi pomysłami.Na zlecenie Semilac powstał także raport KOBIETY współPRACUJĄCE, prezentujący aktywność oraz solidarność zawodową Polek. Jako pierwsza marka realizuje program CSR, w ramach którego szkoli i edukuje studentki kierunków kosmetycznych i organizuje dla nich konkurs grantowy.
Nails Company
Opis: to marka z Zabrza o międzynarodowym zasięgu, dążąca do spełnienia marzeń i potrzeb stylistek paznokci. Kładzie nacisk na dostosowywanie się do zmieniającego się rynku i trendów oraz na szkolenie i pobudzanie kreatywności swoich odbiorców.
Marka stworzyła specjalne kolekcje lakierów hybrydowych m.in. we współpracy z Natalią Szroeder i Osi Ugonoh.
Rok założenia: 2005
Facebook: 436 705 fanów
Instagram: 42 600 obserwujących
Ambasadorzy marki: obecnie Natalia Szroeder i Osi Ugonoh; wcześniej Michał Szpak
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: marka na swoim blogu i vlogu publikuje materiały zarówno inspirujące, przeglądowe, jak i instruktażowe.
Ciekawostki: Nails Company mocno wspiera młode kobiety w osiąganiu sukcesów, co pokazuje m.in. na swoim fanpage’u:
NeoNail
Opis: Firma Cosmo Group, właściciel takich marek jak NeoNail, Mylaq, Revi i Black Lashes, jeden z liderów rynku lakierów hybrydowych, powstała w 2006 roku w Poznaniu. Marka powstała z myślą o klientach, dla których pięknie wyglądające dłonie, a w szczególności paznokcie mają ogromne znaczenie. Marka stawia na najwyższą jakość produktów, jak również na rzetelną obsługę klientów.
NeoNail oferuje ponad 250 kolorów lakierów hybrydowych, w tym kolekcje stworzone z ambasadorkami marki – Joanną Krupą, Dawidem Wolińskim, Julią Wieniawą (Colors of Freedom) oraz z Kasią Sokołowska (Pastel Romance).
Cosmo Group eksportuje lakiery do większości krajów Unii Europejskiej, a także m.in. do Rosji, Turcji czy Szwajcarii.
Rok powstania: 2006
Facebook: 387 279 fanów; do grupy marki należy 12 605 członków
Instagram: 181 000 obserwujących
Ambasadorzy marki: Joanna Krupa, Dawid Woliński i Katarzyna Sokołowska oraz Julia Wieniawa
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: Marka stawia na mocną obecność w mediach społecznościowych, współpracę z najpopularniejszymi blogerkami i influencerkami oraz nowe gwiazdy wśród twarzy marek. Marka organizuje szkolenia, live’y, a także tworzy materiały poradnikowe dla stylistek paznokci na swoim blogu. Dodatkowo angażuje społeczność organizując konkursy.
Ciekawostki: NeoNail stworzyło aplikację lojalnościową. „Klub NeoNail” to pierwszy w Polsce Program lojalnościowy w formie aplikacji mobilnej w branży lakierów hybrydowych. Za jego pomocą użytkownicy mogą zbierać punkty za zakupy zarówno w sklepie internetowym, jak i w wybranych punktach stacjonarnych, a następnie wymieniać je na atrakcyjne nagrody. Aplikacja w zaledwie 24 godziny po uruchomieniu weszła na drugie miejsce w zestawieniu App Store w kategorii „Styl życia” w Polsce.
NaiLac
Opis: Wieloletnie doświadczenie nad marką dla profesjonalistów SPN Nails Professional, pozwoliło łódzkiej Grupie Beautica w 2016 roku stworzyć całkowicie bezpieczne lakiery hybrydowe NaiLac.
Rok powstania: 2016|
Facebook: 131 851 fanów; do grupy marki należy 9581 członków
Instagram: 18 000 obserwujących
Ambasadorzy marki: Małgorzata Rozenek-Majdan, która stworzyła dla NaiLac swoją linię produktów
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: marka organizuje szkolenia, a na swoim fanpage’u pokazuje wiele inspirujących materiałów, w tym filmy instruktażowe, a także prezentuje nowe kolory ze swojej oferty. Kiedy głośno zrobiło się o nowym programie TVN „Iron Majdan”, marka w żartobliwy sposób zareagowała na zdjęcie swojej ambasadorki.
Ciekawostki: Część dochodu ze sprzedaży wszystkich produktów NaiLac przekazywana jest na konto Fundacji Gajusz i Ośrodka Preadopcyjnego Tuli Luli, które pomagają nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzinom.
ChiodoPRO
Opis: Marka ChiodoPRO pojawiła się na rynku w 2016 roku. W jej asortymencie znajdują się lakiery hybrydowe i wszystkie niezbędne produkty do wykonania manicure hybrydowego. Jej ambasadorką jest Edyta Górniak, która przygotowała 6 linii kolorystycznych.
Marka bierze udział w wielu imprezach branżowych, takich jak targi kosmetyczne w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu. Chętnie angażuje się w akcje charytatywne oraz propagujące zdrowy tryb życia. Prowadzi prężnie rozwijającą się Akademię ChiodoPRO i ma sieć szkoleniowców w całej Polsce. Dystrybuuje swoje produkty także za granicą m.in. do Grecji, Słowacji, Irlandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Rok powstania: 2016
Facebook: 61 778 fanów, do grupy marki należy 2720 członków
Instagram: 14 500 obserwujących
Ambasadorzy marki: Edyta Górniak, która zaprojektowała własną linię lakierów hybrydowych
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: ChiodoPRO organizuje liczne warsztaty oraz konkursy, np. Idealny wzór na wiosnę.
Hi Hybrid
Opis: podobnie jak Semilac, Hy Hibrid należy do firmy Nesperta. Ta stosunkowo młoda marka kierowana jest zarówno do osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z hybrydami, jak i do tych, które manicure jak z profesjonalnego salonu chciałyby wykonywać własnoręcznie w domu.
Rok powstania: 2017
Facebook: 17 176 fanów
Instagram: 14 000 obserwujących
Ambasadorzy marki: littlemonster96
Wybrane sposoby angażowania odbiorców: marka najczęściej przeprowadza konkursy, w których do wygrania są wejścia na warsztaty prowadzone przez znanych stylistów, a także nagrywa filmy, w których odpowiada na najczęściej zadawane przez odbiorców pytania odnośnie lakierów hybrydowych.