Odzież reklamowa do zadań specjalnych
Choć odzież robocza musi być przede wszystkim funkcjonalna, nie możemy zapominać o jej funkcji reklamowej. Schludnie ubrany pracownik świadczy o profesjonalizmie firmy, a nadruk lub haft z logo wpływa na lepszą rozpoznawalność marki wśród klientów. Aby zachować estetykę ubrań pracowniczych, należy wybierać modele z wytrzymałych materiałów i prawidłowo je pielęgnować.
Najważniejszym źródłem informacji jest tu metka: przed pierwszym praniem należy dokładnie ją przestudiować i zastosować się do zawartych na niej wskazówek. Poniżej przedstawiamy kilka uniwersalnych zasad pielęgnacji t-shirtów, bluz i koszulek, które pomogą Ci w przypadku ewentualnych wątpliwości.
Zobacz również
Uważaj na swoje logo podczas prania…
Oprócz wytycznych odnośnie prania, które znajdziesz na metce swojej odzieży, należy wziąć pod uwagę zdobienie, znakowanie odzieży, którym zazwyczaj jest logo Twojej firmy, naniesione na firmowe koszule, czy kurtki.
Warto rozpatrzyć ten aspekt jeszcze przed zamówieniem odzieży firmowej i uprzedzić swojego dostawcę o fakcie, że np. odzież będzie często prana lub w wysokich temperaturach. Dzięki takiej informacji, producent – dystrybutor odzieży pracowniczej może wybrać odpowiednią metodę znakowania, która sprosta takim wymaganiom. Jeśli tego nie zrobiliście, producent odzieży reklamowej wraz z dostawą powinien wam udzielić informacji, w jaki sposób należy prać i pielęgnować daną odzież, aby uniknąć przykrych niespodzianek ze „znikającym” logo.
Szczególne należy uważać na wszelkie metody termo-transferowe lub na druk DTG (direct to garment). Metody takie jak sitodruk czy sublimacja zapewniają stu procentową niezniszczalność logo. W przypadku odzieży, gdzie logo wykonane jest haftem komputerowym, również można spać spokojnie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najbliższa ciału koszul(k)a: jak prać t-shirty z nadrukiem i haftem?
To właśnie t-shirty są najmocniej eksploatowane: koszulki z krótkimi rękawami nosimy w wysokich temperaturach, gdy pocimy się mocniej, a w chłodniejsze dni służą nam jako pierwsza warstwa odzieży pod bluzami i kurtkami. Aby utrzymać je w jak najlepszym stanie, należy dostosować temperaturę prania do rodzaju materiału i metody znakowania odzieży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Standardowy program dla bawełny i wielu dzianin poliestrowych to 40ºC. Niektóre modele, np. koszulka Fruit Of The Loom Super Premium T wykonana z bawełnianej przędzy Belcoro®, dobrze znoszą temperatury do 60ºC. Warto jednak zaznaczyć, że wartość ta dotyczy samego materiału! Gorącą wodę „wytrzymują” nadruki termotransferowe i sublimacyjne, a także hafty; wszystkie koszulki z haftem należy prać w bezpiecznych 40 stopniach.
Bluzy z nadrukiem i haftem – ogólne zasady pielęgnacji
Powyższe zasady prania bawełny i poliestru odnoszą się także do dzianinowych bluz. Ze względu na wysokie gramatury materiałów odzież tego typu schnie jednak dłużej niż cienkie t-shirty, dlatego warto przygotować ją do ponownego założenia odpowiednio wcześniej.
Jeśli chodzi o polary, większość standardowych modeli dobrze dopiera się w temperaturze 40ºC (chyba, że producent zaleci inaczej). Polary z wodoodpornym wykończeniem należy prać w preparatach dedykowanych do pielęgnacji odzieży outdoorowej, które utrzymają funkcyjne właściwości dzianiny. Odpada natomiast dylemat związany z metodą znakowania: nieregularna faktura polarów nadaje się jedynie pod haft, odporny na wysokie temperatury wody.
Kurtki robocze – czyszczenie i pranie
Okrycia wierzchnie są najbardziej narażone na miejscowe zabrudzenia z błota, kurzu, smarów i innych substancji, z którymi stykają się pracownicy outdoorowi. Aby usunąć takie plamy, często nie trzeba ładować całej kurtki do pralki; wystarczy zetrzeć ślad za pomocą wilgotnej gąbki lub szmatki, w razie potrzeby nasączonej łagodnym środkiem piorącym (np. szare mydło, płatki mydlane, środki do prania odzieży technicznej).
Aby odświeżyć kurtkę roboczą, należy uprać ją w pralce lub ręcznie, używając w tym celu dedykowanych preparatów. Podobnie jak w przypadku polarów, także softshelle i kurtki przeciwdeszczowe z hydrofobowym wykończeniem nie powinny mieć kontaktu z silnymi detergentami ani tradycyjnym proszkiem, który zatyka pory membran.
Pielęgnacja odzieży reklamowej – co jeszcze warto wiedzieć?
Przed włożeniem kurtki, bluzy czy spodni do pralki dokładnie je strzepujemy, opróżniamy kieszenie i zapinamy suwaki oraz zatrzaski; ich ostre elementy mogłyby uszkodzić materiał. Upraną odzież najlepiej suszyć w stanie rozwieszonym – zapobiegamy w ten sposób powstaniu trwałych zagnieceń i załamań, nie tylko na powierzchni materiału, ale i nadruków reklamowych.