Call tracking to technologia pozwalająca śledzić źródła połączeń telefonicznych przychodzących na firmowy telefon. Usługa może śledzić czy osoba dzwoniąca trafiła na nią dzięki kampanii w wyszukiwarce, wynikom organicznym lub w inny sposób. Nie będzie to jednak kompletny obraz – gdyż z jej pomocą można mierzyć także konwersje offline (np. z mediów drukowanych, ulotek, plakatów, wizytówek).
O usłudze powinno się myśleć bardziej jak o Google Analytics dla telefonu – gdyż jest ona zorientowana na dostarczenie nam 100% danych o połączeniach: dla urządzeń mobilnych, desktopów i mediów offline, dla SEO, wejść bezpośrednich i absolutnie wszystkich innych kampaniach czy działaniach jakie prowadzimy.
Zobacz również
Jeżeli jesteś specjalistą ds. marketingu możesz już widzieć wszystkie możliwości jakie daje ta usługa. Call tracking to jednak także usługa telekomunikacyjna, z której oprócz Ciebie korzystać będą także sprzedawcy. Jeżeli chcesz ją wykorzystać w swojej firmie lub zaproponować swoim klientom – musisz przedstawić szerszy kontekst jej funkcjonowania. Chcemy, aby ten artykuł Tobie w tym pomógł.
Przedstaw firmie nowe możliwości pozyskiwania klientów
Pomyśl o wszystkich działaniach reklamowych i promocyjnych jakie prowadzisz. Co jest ich oczekiwanym, bezpośrednim skutkiem? Mogą to być zgłoszenia wysłane przez formularz kontaktowy, rejestracja konta w usłudze, zeskanowanie kodu QR, wizyta na witrynie i tak dalej. Proste pytanie: co się stanie, jeżeli do puli możliwych do wykonania aktywności dodasz opcję wykonania połączenia telefonicznego? Mała podpowiedź: nie chodzi tylko o możliwość uruchomienia nowej serii kampanii reklamowych z dedykowanymi stronami lądowania (landing page), gdzie miernikiem sukcesu będzie nawiązanie połączenia telefonicznego.
Przykład: prowadzisz kampanie na Facebooku kierujące na stronę zapisu na kurs programowania. Kurs nie jest tani i jest prowadzony w różnych trybach. Wymaga też określonego rygoru pracy (spotkania są na żywo). Konwersja wymaga zastanowienia. Strona docelowa jest bogata w treści, ale na 99% nie wyjaśnia wszystkich wątpliwości. To może zrobić pracownik – w rozmowie telefonicznej. Rejestrację można dokończyć przez formularz, ale telefon będzie kluczowym krokiem na drodze zwiększenia współczynnika konwersji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Skrypt call tracking poradzi sobie z każdym scenariuszem jaki zaplanuje na Twojej stronie jej projektant (i jaki ostatecznie wybierze lądujący na niej prospekt). Fakt nawiązania połączenia zostanie odnotowany w usłudze call tracking i wyświetlony w Google Analytics jako realizacja celu głównego lub pobocznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pokaż firmie, że otworzy się na klientów, którzy chcą rozmawiać
Budowa skutecznej, konwertującej strony internetowej nie jest grą o stałej sumie. Różne są intencje wizyt, a odwiedzający znajdują się na różnych etapach ścieżki zakupowej.
Prosty przykład: na naszej witrynie, nawet 70% wszystkich konwersji to połączenia telefoniczne (oferujemy usługi B2B, stąd tak duży ich odsetek). O ile spadnie nam liczba konwersji, jeżeli wyeliminujemy z naszej witryny dobrze wyeksponowany numer telefonu? Może nie 70%, ale w eksperymencie byliśmy blisko tej wartości, osiągając 50% spadek. Potwierdziło to naszą tezę – jeżeli ktoś chce zadzwonić, porozmawiać i szybko uzyskać konkretne informacje (albo uzyskać naprawdę techniczne dane) – to nie będzie się trudzić w pisanie wypracowań w formularzu, tylko pójdzie do konkurencji. Przy pomyślnych wiatrach – napisze jedno zdanie, z prośbą o oddzwonienie. To my powinniśmy dostosować się do oczekiwań komunikacyjnych klientów, nie na odwrót. Nie jest to trudne – trzeba jednak tylko pokazać firmie, że podjęcie połączeń telefonicznych nie jest trudną sprawą.
Zasugeruj funkcje i usługi, które pomogą wydajnie odbierać
Firma może mieć dużą kontrolę nad tym ile osób zadzwoni na firmowy telefon – podobnie jak nad tym ile przychodzi do niej zgłoszeń / zapytań handlowych innymi kanałami. Poza kontrolą wydatków na kampanie prowadzone w sieci, wykorzystanie niezależnej usługi call tracking daje bardzo dużą swobodę w eksponowaniu numeru telefonu na firmowej witrynie.
Jak już wspomnieliśmy – numer może być wyświetlany w dowolnym miejscu, na konkretnych etapach zakupów (np. tylko na ekranie koszyka).
Co więcej – usługa call tracking oparta jest o telefonię VoIP, wyposażoną w szereg funkcji zwiększających skuteczność odbierania i wydajność pracy sprzedawców (od kolejkowania połączeń, po tworzenie list do oddzwonienia, interaktywne menu IVR, komunikaty etc.).
Daj firmie wiedzę do poprawy projektu strony internetowej
Jak zmienisz swoje podejście do projektowania witryn (landing page), mailingów i innych kreacji, jeżeli numer telefonu może być na nich dowolnie osadzony i skutecznie monitorowany?
Jak by wyglądał projekt firmowej witryny, jeżeli od samego początku telefon może być jej integralną częścią i ważnym kanałem kontaktu?
Można to sprawdzić łatwo na naszej witrynie i jej głównym menu. Czasem nie trzeba wiele – ale nawet takie zmiany mają bardzo duży wpływ na pozyskiwanie leadów.
Porozmawiajmy!
Pytań, jakie szefowie lub klienci stawiają swoim specjalistom ds. marketingu lub accountom jest zawsze więcej: co jeżeli firma już ma firmowy telefon, jak uruchomienie call tracking na niego wpłynie? Co z naszymi numerami telefonicznymi? Ile to wszystko kosztuje?
Dobrze wiemy, że call tracking to nie prosty panel śledzenia słów kluczowych czy analityczny plugin do strony. Dlatego najlepiej porozmawiać – zapraszamy na prezentację LIVE. Umów się na pasujący Tobie termin i wyjaśnijmy wszystkie wątpliwości, bez względu na to czy jesteś specjalistą ds. marketingu czy właścicielem biznesu, który chce pozyskać więcej klientów.
Lead360 to niezależna usługa call tracking. Pozwoli monitorować wszystkie połączenia telefoniczne przychodzące na firmowy telefon. Wszystko w atrakcyjnym abonamencie, z pomocą czytelnego panelu obsługiwanego przez WWW.
Sprawdź usługę na jej stronie i umów się na wideoprezentację LIVE bez zobowiązań, podczas której wyjaśnimy wszystkie Twoje wątpliwości.