Jak przemienić swój biznes w jednorożca? – case study Qpony.pl

Nowe technologie zmieniają nasz sposób postrzegania świata i prowadzenia biznesu. Dzisiaj, stworzenie niemal dowolnego produktu nie jest już żadnym problemem, dlatego kluczowe jest skupienie się na ich wartości dodanej.
O autorze
3 min czytania 2015-08-05

Jest to zasada obowiązująca dla całego biznesu, której działanie można świetne zaobserwować na przykładzie startupów. Statystyki dla tych początkujących firm w Polsce są nieubłagane – niczym w teleturnieju, dane będzie przetrwać tylko jednemu z dziesięciu. Ci którzy znaleźli sposób, liczą na przemianę w jednorożca (startup wart miliard dolarów) i sukces na miarę Facebooka, Google czy WordPressa. W czym tkwi ich sekret? Łączy je jedno – wszystkie są liderami pod względem wykorzystania nowych technologii. Zdaje się, że tę tajemnicę odkryły także Qpony.pl…

Wszystko zaczęło się od pizzy…

Wszystko zaczęło się całkiem niewinnie. W 2010 roku po powrocie ze Stanów Zjednoczonych trójka studentów zainspirowana tamtejszymi kuponami zdecydowała się wydawać papierowe książeczki, oferujące rabaty do wybranych restauracji, miejsc rozrywki, sklepów. Jak sami o sobie mówią: „Chcieliśmy tylko zjeść tańszą pizze, a w Stanach było to znacznie prostsze.” – mówi Krzysztof Łuczak, CFO Qpony.pl – „ Pomysł chwycił od razu, jednak po powrocie z kolejnej podróży (tym razem z Wielkiej Brytanii)  zrozumiałem, że warto zainwestować w bardziej nowoczesne rozwiązanie…”

„W końcu naszym odbiorcą miało być pokolenie Y a wkrótce i Z dla których smartfon i internet są oczywistością i podstawowym źródłem zdobywania codziennych informacji. Wykorzystanie nowych technologii było nieuniknione i tak narodził się pomysł na aplikację Qpony.” – dodaje Tomasz Jabłoński, CEO Qpony.pl

Po pięciu latach od pamiętnej pizzy,  apetyt Qponów nadal rośnie. To już nie tyle darmowe książeczki rozdawane przechodniom na mieście, ale przede wszystkim najpopularniejsza zniżkowa aplikacja mobilna w Polsce, od niedawna wspierana przez beacony. W ciągu pięciu kolejnych lat firma planuje stać się numerem jeden wśród mobilnych serwisów służących do kupowania w sieci. A jest o co walczyć. Według prognoz do 2017r. internetowy rynek kuponów ma osiągnąć wartość 8,5 mld $, natomiast jego amerykański lider –  firma RetailMeNot  generuje roczne przychody na poziomie powyżej 250 mln $. Potencjał jest więc ogromny, tym bardziej że Polska jest jednym z rynków charakteryzujących się najwyższą dynamiką wzrostu w tym sektorze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Technologia…kluczem do rozwoju

Wraz z decyzją Qponów o wejściu na rynek nowych technologii, pojawiły się ważne pytania: jak dostosować infrastrukturę IT do ich aplikacji oraz jak zrobić to bez zbędnych inwestycji i nakładów czasu na zarządzanie nią?

„Potrzebowaliśmy elastycznej usługi, która będziemy rozwijać wraz ze wzrostem naszych potrzeb. Jesteśmy też lokalnymi patriotami, dlatego tym przyjemniej było zadecydować o współpracy z e24cloud. ” – mówi K. Łuczak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki zastosowaniu chmury, Qpony.pl zyskały zupełnie nowe możliwości i korzyści dla swojego biznesu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Dzięki e24cloud otrzymaliśmy dostęp do stabilnej infrastruktury, swobodę konfiguracji oraz możliwość odpowiedniego zarządzania zasobami.” – tłumaczy Krzysztof Łuczak

Kolejną niewątpliwą korzyścią chmury są niskie koszty. Świetnie sprawdza się to w przypadku startupów, ponieważ zaoszczędzone na infrastrukturze IT środki można przeznaczyć na inne formy działalności takie jak: promocja czy rozwój produktu. Rozwiązania IaaS umożliwiają pełną kontrolę kosztów, co w konsekwencji prowadzi do ich obniżenia. Korzystając z serwerów w chmurze e24cloud Qpony nie muszą planować zużycia zasobów „na zapas”. Odpada także konieczność płacenia za nieużywany serwer. A dzięki szerokiemu portfolio usług Beyond.pl firma możliwość dopasowania narzędzia precyzyjnie do potrzeb kolejnych projektów, które mogą pojawić się w przyszłości.

„Na polskim rynku mamy kilku mocnych konkurentów, jednak koncentrują się oni na dostarczaniu wąskiego zakresu usług. My staramy się myśleć szerzej, a naszym celem jest stać się spersonalizowany agregatorem informującym o wszelkich okazjach i promocjach dotyczących marek, które lubisz. Tak rozbudowany produkt wymaga jednak stabilnego i bezpiecznego zaplecza IT.”  – mówi Krzysztof Łuczak

Decydując się na skorzystanie z usług wiarygodnego partnera w zakresie chmury obliczeniowej Qpony otrzymały gwarancję  bezpieczeństwa i  dostępności zasobów. Jak wynika z raportu firmy doradczej PwC, rocznie na świecie dochodzi do ok. 42,8 mln naruszeń cyberbezpieczeństwa, dlatego firmy opierającą swoją działalność głównie na posiadanych danych nie mogą ignorować tego ryzyka. Wysokie standardy centrum danych Beyond.pl i doskonała łączność oraz infrastruktura gwarantuje bezpieczeństwo i stabilność działania systemów Qponów. Dane w chmurze przechowywane są w centrum danych w Polsce – w Poznaniu lub Warszawie i podlegają tylko polskiej jurysdykcji.

„Całość zasobów administrowana jest przez zespół inżynierów Beyond.pl, co odciąża  nasz  firmowy zespół IT, umożliwiając nam koncentrację nad dalszym rozwojem firmowej platformy aplikacyjnej. Dzięki temu mamy czas na to, co dla nas najważniejsze.” – podsumowuje K. Łuczak.