Zdjęcie royalty free z Fotolia
Właściciele i managerowie obiektów sportowych nie mają co prawda wpływu na urlopy swoich klientów, jednak mimo wszystko mogą w taki sposób skonstruować ofertę i przeprowadzić działania promocyjne, aby sezon ogórkowy nie dotknął ich zbyt boleśnie.
Zobacz również
Przystępując do tworzenia letniej oferty promocyjnej, najpierw warto odpowiedzieć sobie na pytania dotyczące preferencji klientów danego obiektu:
- Co może być szczególnie atrakcyjne dla mojego klienta w okresie letnim?
- Jaka część mojej oferty lub jaki bonus ? Jakie udogodnienie?
- Jak mogę rozszerzyć swoją ofertę w okresie wakacyjnym?
Poniżej przedstawiamy kilka rozwiązań, które mogą stanowić inspirację i punkt wyjściowy dla pomysłów, które w okresie letnim będą skutecznie przeciwdziałać stagnacji w obiektach sportowych.
#1 Wakacyjne wyjazdowe obozy sportowe
Organizacja letnich obozów treningowych, to jeden ze sposobów na podtrzymanie grona stałych klientów, a jednocześnie jedna z opcji generujących dodatkowy zysk dla obiektu sportowego. Większość Twoich klientów, tak czy inaczej, zdecyduje się na wyjazd, jednak jeżeli zaproponujesz im własną propozycję, to być może właśnie z niej skorzystają. Liczba osób poszukujących aktywnych form spędzania urlopu rośnie z roku na rok, jednak do tej pory takie wyjazdy były domeną jedynie biur podróży. Jeżeli prowadzisz klub fitness, boks crossfit lub korty tenisowe, warto włączyć do swojej oferty wyjazdowe obozy sportowe dla dorosłych, dzieci i całych rodzin.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
# 2 Stacjonarne półkolonie letnie dla dzieci i młodzieży
Lipiec i sierpień, to czas wakacji dla dzieci oraz młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym. Rodzice często nie mają możliwości wzięcia dłuższego urlopu i spędzenia tego czasu wspólnie ze swoimi pociechami, dlatego ratują się rozwiązaniami pośrednimi – wakacjami u dziadków, koloniami, obozami oraz półkoloniami w formie zajęć stacjonarnych w miejscu swojego zamieszkania. Te ostatnie są możliwe do zorganizowania na terenie praktycznie każdego klubu fitness, boksu crossfitowego, klubu tenisowego, klubu squash lub pola golfowego. Stanowią tańszą alternatywę dla kolonii i obozów wyjazdowych oraz ciekawszą i bardziej rozwijającą, względem zajęć na świetlicy czy dyżurnego przedszkola.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
# 3 Letnia oferta specjalna: drugi miesiąc gratis
Jest to dobry sposób na podtrzymanie wyższej frekwencji w obiekcie i utrzymanie stałych klientów. Promocja „drugi miesiąc gratis” lub „dodatkowy pakiet godzin gratis” to jeden z najprostszych i najłatwiejszych do wprowadzenia ofert specjalnych. Nie wymaga angażowania dodatkowych środków, ani szczególnej organizacji. Nie wymaga też zatrudniania dodatkowej kadry trenerskiej (tak jak często dzieje się w przypadku organizacji obozów wyjazdowych). Jest to odmiana promocji, którą można stosować bez ograniczeń, praktycznie przez cały rok, w każdym klubie fitness, boksie crossfit, klubie squash lub tenisowym.
#4 Wakacyjne konkursy z nagrodami
Różne odmiany konkursów, loterii i gier również można stosować przez cały rok, nie tylko w okresie wakacyjnym. Atrakcyjna pula nagród może być bardzo kusząca dla naszych dotychczasowych i przyszłych klientów. Jeżeli dysponujemy budżetem, warto więc zadbać o to, aby jak najlepiej dobrać nagrodę główną, nie zapominając też o dodatkowych upominkach. Oferta wakacyjnego, tygodniowego wyjazdu za granicę może stanowić świetny wabik nawet przez 2 miesiące trwania akcji promocyjnej w naszym obiekcie sportowym, ustawiając naszą konkurencję daleko w tyle.
#5 Wakacyjne cross-promocje z wybranymi partnerami
Skuteczną zachętą dla niektórych klientów mogą być dodatkowe bonusy, które zaoferujemy im przy zakupie karnetu w naszym obiekcie sportowym. Szczególnie atrakcyjne mogą być oferty związane z aktywnym wypoczynkiem w okresie letnim, takie jak bezpłatne wejściówki na miejskie odkryte baseny, wakeparki, czy parki linowe. Warto rozpatrzeć wszystkie opcje, które są komplementarne względem naszej oferty, które nie odbierają nam klientów. Dla odbiorców taka cross-promocja stanowi dodatkową motywację do wyboru właśnie naszego obiektu, względem propozycji konkurencji.
Anita Chabrowska
Specjalistka w branży marketingu sportowego, strategii oraz zarządzania marką w sporcie. Z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej. Współwłaścicielka agencji marketingu sportowego MUVment MARKETING.