Jak przygotować świąteczną kampanię w social media?

Jak co roku, branża marketingowa staje przed wyzwaniem planowania świątecznych działań dla marek. W każdym sezonie chce to zrobić lepiej niż w poprzednim, a w dodatku lepiej niż konkurencja.
O autorze
2 min czytania 2017-11-21

Co zrobić, żeby kampania przyniosła oczekiwany wynik? O tym w najnowszym artykule Michała Chrościckiego, Analyst & Strategy Planner Mint Media.

Artykuł nie będzie zawierać tricków ani złotych środków, bo ich po prostu nie ma. Wskażę natomiast, jak na co dzień mierzyć się z takimi zadaniami.

Wyznacz cele

Aby osiągnąć zamierzone cele, to najpierw należy je określić. Im precyzyjniej to zrobisz, tym jaśniejsza droga będzie się przed Tobą rysować. Ponieważ podejmiesz inne działania gdy cele są czysto sprzedażowe, a inne gdy działasz wizerunkowo. Chcesz by klienci przyszli i kupili, czy by mówili o Twojej akcji przez całe święta? Określ jaki ma być efekt kampanii. Jak chcesz by postrzegali Cię klienci? Jeśli cel będzie sprzedażowy, to koniecznie musisz pójść o krok dalej, aby impulsywny świąteczny zakup zmienić docelowo w regularne zakupy.

Analiza wcześniejszych działań

Przygotuj się odpowiednio. Sprawdź, co robiłeś w latach ubiegłych i jakie były tego rezultaty. Przeanalizuj jakie były słabe, a jakie mocne strony poprzednich działań. Zweryfikuj co można było zrobić lepiej. Czasem nie warto zwalczać dobrej idei, a zrobić ją po prostu lepiej. Pamiętaj, że marka posiada fanów, bo dostarcza im od lat pewne wartości. I to ta przewidywalność jest jej mocną stroną. Dla jednego z naszych klientów, co roku organizujemy akcję w której realizujemy życzenia dzieci i za każdym razem mamy większe zaangażowanie. Fani wiedzą bowiem, jakie wartości są ważne dla marki, którą śledzą. Sprawdź też co zrobiła konkurencja i jak zareagowali na to jej fani. Jakie były komentarze, Jak dużo osób wzięło udział. Spisz to wszystko i wyciągnij wnioski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Być może właśnie teraz w Twojej głowie powstaje zarys kampanii? Aby wybrać ten najlepszy, musisz pamiętać jeszcze o kilku rzeczach:

Social media żyją emocjami

Jeśli dostarczysz odbiorcom odpowiedniej dawki emocji, to zyskasz ich uwagę. W 2016 roku królował filmik Allegro – „Czego szukasz w Święta?”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na pozór zwykła historia użytkownika serwisu, ale opowiedziana w zupełnie nowej formie. Działając w mediach społecznościowych najlepiej wsłuchać się w wypowiedzi klientów. A przy okazji Świąt może uda się komuś pomóc lub zrealizować czyjeś marzenie. Jedno jest pewne – Twoja kampania zdecydowanie powinna posiadać świątecznego ducha.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Branding

Pamiętaj o brandingu. Świąteczne działania powinny sprawić by użytkownicy mediów społecznościowych mogli być dumni z marki i przekazywali content, który będzie krążył w sieci promując konkretną firmę. Tylko nie rób tego nachalnie. Pamiętaj, że media społecznościowe to przede wszystkim użytkownicy, tym bardziej planując działania z okazji Świąt warto świadomie oddać je w ich ręce. Właśnie wtedy mają szansę okazać się najbardziej skuteczne.

Szerowalność

Zadbaj o to, by użytkownicy mogli i chcieli udostępniać Twój content. Jeśli to osiągniesz, zasięg działań może przerosnąć Twoje oczekiwania. Będzie też miernikiem efektywności kampanii. Warto więc pochylić się wcześniej nad tym elementem. Jeśli odpowiednio zaplanujesz dany mechanizm działań i dobrze trafisz w oczekiwania klientów, to dotrzesz do większej liczby odbiorców. W innym przypadku, konieczne będzie większe wsparcie mediowe.

Także do pracy! Niedługo bowiem okaże się, kto w tym roku wygra świąteczne Internety ☺

A na koniec nie zapomnijcie zmierzyć wyników!

 

 

O autorze:
Michał Chrościcki – Analyst & Strategy Planner w Mint Media, gdzie odpowiada za analizę prowadzonych kampanii oraz planowanie strategii marketingowych. Wcześniej pracował w Domu Badawczym Brand Fibres (VML Poland). Z branżą związany jest od blisko 7 lat, z czego przez ponad 5 lat zajmował się monitoringiem Internetu oraz analizą działań w mediach społecznościowych i zachowań konsumentów w sieci. Współpracował m.in. z: Nestle, Kompania Piwowarska, Lidl Polska, mBank, PKO BP, Unilever, Medicover.