W 2022 roku, agencja 10 Days po raz pierwszy stworzyła 10 reklam w pełni wygenerowanych przez AI po to, by dwa lata później sprawdzić, jak rozwinęła się sztuczna inteligencja. Tym samym, w 2024 roku, powtórzono te same cztery słowa podpowiedzi do Midjourney. W ten sposób powstały „odświeżone” kreacje dla marek: Nespresso, KFC, Wimbledon, British Airways, Gucci, Ray-Ban, Gymshark, Uber, Colgate i Brewdog. Sprawdź, jak zmieniły się grafiki.
1. Nespresso
Zobacz również
2. KFC
3. British Airways
4. Gucci
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
5. Ray-Ban
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Gymshark
7. Uber
8. Colgate
9. Brewdog
10. Wimbledon
fot. adintelligence.ai
Grafiki wygenerowane w 2022 roku miały zdecydowanie prostszą formę, przypominającą dziecięce spojrzenie na świat. Obrazy z 2024 roku są bardziej złożone. Wyglądają raczej hiperrealistycznie. Są dynamiczne. Widać na nich więcej szczegółów. Częściej pojawia się postać człowieka, z uwzględnieniem różnorodności rasowej oraz anatomicznej. Nieidealne są jednak teksty, które widać na obrazkach. Zazwyczaj są źle napisane, pomieszane.
Agencja uruchomiła specjalną stronę o nazwie ADINTELLIGENCE.AI, na której nie tylko można zobaczyć wszystkie kreacje, ale także zgłosić swoją markę do podobnej akcji.
– Agencja 10 Days opiera się na kwestionowaniu „sposobu, w jaki robi się rzeczy” w tej branży. Korzystamy z każdej okazji, aby zakłócić lub wprowadzić innowacje. Dwa lata temu postanowiliśmy pokazać, co jest możliwe dzięki AI. Dziś używamy jej jako niezbędnego narzędzia do przyspieszenia wszystkich procesów, tego, co robimy – od kreatywnych po produkcyjne rzeczy. W 10 Days mamy takie powiedzenie: „po co chodzić, skoro możesz biegać”. AI pomaga nam biegać szybciej – komentuje Jolyon White, współzałożyciel 10 Days.
– Widzimy wykładniczy wzrost możliwości AI – bardziej precyzyjne, łatwiejsze w użyciu narzędzie, z którego będzie korzystał każdy. Obniża bariery w branży, umożliwiając nowej fali ludzi bycie bardziej kreatywnymi. Każdy, kto schowa głowę w piasek, zostanie w tyle. Zgadzam się z komentarzem Elona Muska w Cannes w tym roku: „Będziemy świadkami dość radykalnych zmian, nawet w przyszłym roku, a bardzo radykalnych zmian za pięć lat… firmy, które odniosą sukces w tym okresie przejściowym, będą tymi, które najskuteczniej wykorzystają AI” – dodaje George White, współzałożyciel 10 Days.
Zdjęcie główne: adintelligence.ai
PS #NMInsights: polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi Generative AI i arkusz ich researchu [dobre praktyki SAR]
Grupy robocze SAR, które zajmowały się tematem AI w branży, wypracowały ramowe rozwiązania, standardy oraz narzędzia edukacyjne, które mają ułatwiać maksymalizację efektywności użycia AI oraz zapewnić jej odpowiedzialne wykorzystanie.
PS2 Toys „R” Us z pierwszą reklamą wygenerowaną przez Sorę
Marka Toys „R” Us jako pierwsza wykorzystała narzędzie od Open AI – Sorę, do stworzenia wideo promującego. Krótki film zaprezentowano podczas festiwalu Cannes Lions 2024.