TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak rozwijają się narzędzia GenAI? Agencja 10 Days porównała kreacje AI z 2022 i 2024 roku

Jak rozwijają się narzędzia GenAI? Agencja 10 Days porównała kreacje AI z 2022 i 2024 roku
Agencja 10 Days przeprowadziła eksperyment, który pokazuje, jak rozwinęły się możliwości narzędzi AI w ciągu zaledwie dwóch lat. Porównano reklamy wygenerowane w 2022 i 2024 roku przez AI dla dziesięciu znanych marek. Na grafikach widać przede wszystkim postęp w jakości, szczegółowości i realizmie kreacji.
O autorze
2 min czytania 2024-07-11

W 2022 roku, agencja 10 Days po raz pierwszy stworzyła 10 reklam w pełni wygenerowanych przez AI po to, by dwa lata później sprawdzić, jak rozwinęła się sztuczna inteligencja. Tym samym, w 2024 roku, powtórzono te same cztery słowa podpowiedzi do Midjourney. W ten sposób powstały „odświeżone” kreacje dla marek: Nespresso, KFC, Wimbledon, British Airways, Gucci, Ray-Ban, Gymshark, Uber, Colgate i Brewdog. Sprawdź, jak zmieniły się grafiki.

1. Nespresso

2. KFC

3. British Airways

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Gucci

5. Ray-Ban

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Gymshark

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7. Uber

8. Colgate

9. Brewdog

10. Wimbledon

fot. adintelligence.ai

Grafiki wygenerowane w 2022 roku miały zdecydowanie prostszą formę, przypominającą dziecięce spojrzenie na świat. Obrazy z 2024 roku są bardziej złożone. Wyglądają raczej hiperrealistycznie. Są dynamiczne. Widać na nich więcej szczegółów. Częściej pojawia się postać człowieka, z uwzględnieniem różnorodności rasowej oraz anatomicznej. Nieidealne są jednak teksty, które widać na obrazkach. Zazwyczaj są źle napisane, pomieszane.

Agencja uruchomiła specjalną stronę o nazwie ADINTELLIGENCE.AI, na której nie tylko można zobaczyć wszystkie kreacje, ale także zgłosić swoją markę do podobnej akcji.

– Agencja 10 Days opiera się na kwestionowaniu „sposobu, w jaki robi się rzeczy” w tej branży. Korzystamy z każdej okazji, aby zakłócić lub wprowadzić innowacje. Dwa lata temu postanowiliśmy pokazać, co jest możliwe dzięki AI. Dziś używamy jej jako niezbędnego narzędzia do przyspieszenia wszystkich procesów, tego, co robimy – od kreatywnych po produkcyjne rzeczy. W 10 Days mamy takie powiedzenie: „po co chodzić, skoro możesz biegać”. AI pomaga nam biegać szybciej – komentuje Jolyon White, współzałożyciel 10 Days.

– Widzimy wykładniczy wzrost możliwości AI – bardziej precyzyjne, łatwiejsze w użyciu narzędzie, z którego będzie korzystał każdy. Obniża bariery w branży, umożliwiając nowej fali ludzi bycie bardziej kreatywnymi. Każdy, kto schowa głowę w piasek, zostanie w tyle. Zgadzam się z komentarzem Elona Muska w Cannes w tym roku: „Będziemy świadkami dość radykalnych zmian, nawet w przyszłym roku, a bardzo radykalnych zmian za pięć lat… firmy, które odniosą sukces w tym okresie przejściowym, będą tymi, które najskuteczniej wykorzystają AI” – dodaje George White, współzałożyciel 10 Days.

Zdjęcie główne: adintelligence.ai

PS #NMInsights: polityka odpowiedzialnego korzystania z narzędzi Generative AI i arkusz ich researchu [dobre praktyki SAR] 

Grupy robocze SAR, które zajmowały się tematem AI w branży, wypracowały ramowe rozwiązania, standardy oraz narzędzia edukacyjne, które mają ułatwiać maksymalizację efektywności użycia AI oraz zapewnić jej odpowiedzialne wykorzystanie.

PS2 Toys „R” Us z pierwszą reklamą wygenerowaną przez Sorę

Marka Toys „R” Us jako pierwsza wykorzystała narzędzie od Open AI – Sorę, do stworzenia wideo promującego. Krótki film zaprezentowano podczas festiwalu Cannes Lions 2024.