TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak skutecznie budować wizerunek Polski – okiem młodych

Praca Katarzyny Gad „Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej” zwyciężyła w IX edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską poświęconą promocji, innowacyjności i konkurencyjności Polski.
O autorze
3 min czytania 2015-12-14

Pośród 13 prac magisterskich nagrodzonych w tegorocznej edycji Konkursu znalazły także inne, zwracające uwagę na różnorodne narzędzia budowania marki narodowej.

Coraz głośniej i chętniej mówimy o budowaniu marki Polska. Przekonani o konieczności świadomego budowania wizerunku naszego kraju są także młodzi ludzie. Dają temu wyraz w swojej pracy naukowej.

Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora Uniwersytetu Warszawskiego, przyznała Katarzynie Gad nagrodę główną I stopnia. W swojej pracy „Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej” Gad na podstawie badań przeprowadzonych wśród Polaków i obcokrajowców charakteryzuje aktualne postrzeganie polskiej marki narodowej w Internecie.

Nagrodzona nagrodą specjalną Ministra Sportu i Turystyki praca Sylwii Bukowskiej „City placement jako narzędzie marketingu terytorialnego w budowaniu wizerunku miasta” wskazuje na lokowanie miast w serialach telewizyjnych jako skuteczne narzędzie kształtowania pozytywnego wizerunku polskich miast, natomiast nagrodzona przez Instytut Adama Mickiewicza praca Agnieszki Dominiki Zakościelnej „Wykorzystanie stereotypów narodowych jako narzędzia pomocnego w kreowaniu marki narodowej” jest studium możliwości wykorzystania istniejących w międzynarodowej opinii publicznej stereotypów narodowych jako narzędzia pomocnego w kreowaniu wizerunku marki państwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Polska marka narodowa to temat, którego nie można bagatelizować i należy poświęcić mu szczególną uwagę. Przeprowadzone przeze mnie badania potwierdziły, że obcokrajowcy bardzo niewiele wiedzą o Polsce, a sami Polacy często jej nie doceniają. – mówi Katarzyna Gad, laureatka Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój”. – Polska marka narodowa będzie też tematem mojej pracy doktorskiej. Jest jeszcze jednak za wcześnie, by mówić o detalach planowanych przeze mnie badań. – dodaje Gad.

Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Na przestrzeni dziewięcioletniej historii Konkursu otrzymaliśmy ponad 600 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a blisko 100 z nich nagrodziliśmy. Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie w absolwentach szkół wyższych. Nagradzane prace magisterskie to wielki wkład tych młodych ludzi w rozwój wiedzy na temat współczesnej Polski. – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tegorocznej edycji udział wzięło 75 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.

Gala Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” odbyła się w czwartek, 10 grudnia w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie.

Nagroda główna I stopnia
Katarzyna Gad
Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej

Promotor: dr hab. Agnieszka Hess
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Celem pracy jest pokazanie, jak promocyjne materiały filmowe (tzw. spoty) dostępne w Internecie mogą wpłynąć na postrzeganie Polski i jej markę narodową. Przeprowadzono badanie internetowe wśród młodych Polaków (N=100) oraz obcokrajowców (N=97), dla których głównym źródłem informacji o Polsce jest Internet. Praca zawiera informacje o polskiej marce narodowej – sugestie różnych badaczy odnośnie obecnej sytuacji marki Polska oraz jej pozycji w różnych rankingach marek narodowych. Przedstawiono kluczowe strategie związane z marketingiem państwa i krótko scharakteryzowano instytucje odpowiedzialne za budowanie polskiej marki narodowej, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystywania przez nie nowych mediów. Zaprezentowano metodologię przeprowadzonych badań, opis narzędzi badawczych (kwestionariuszy) oraz wyniki. W pracy scharakteryzowano aktualne postrzeganie polskiej marki narodowej w Internecie, które może w przyszłości posłużyć jako punkt odniesienia do dalszych analiz.

Nagroda specjalna Ministra Sportu i Turystyki
Sylwia Bukowska
City placement jako narzędzie marketingu terytorialnego w budowaniu wizerunku miasta

Promotor: dr hab. Agnieszka Stępińska
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Współczesne miasta przykładają dużą wagę do realizowania działań z zakresu marketingu terytorialnego i chętnie sięgają po rozwiązania nowe i niestandardowe, chcąc wyróżnić się na tle innych. Celem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia lokowania miast w serialach jako elementu strategii marketingowej służącego kreowaniu pożądanego wizerunku. W sposób kompleksowy opisano problematykę wizerunku i jego percepcji, a także serialu jako elementu kultury popularnej. Praca ma charakter empiryczny; celem prezentowanych w niej badań jest analiza city placement w serialach: „Ojciec Mateusz”, „Komisarz Alex” i „Lekarze”. Metodą badawczą była analiza zawartości przekazów, przeprowadzona przy użyciu metody ilościowej i jakościowej. Głównym wnioskiem sformułowanym na podstawie badania jest stwierdzenie, że miasta w analizowanych serialach częściej odgrywają rolę tła akcji, a pokazane obrazy miast kształtują ich pozytywny wizerunek.

Nagroda specjalna Instytutu Adama Mickiewicza
Agnieszka Dominika Zakościelna
Wykorzystanie stereotypów narodowych jako narzędzia pomocnego w kreowaniu marki narodowej

Promotor: dr hab. Joanna Marszałek-Kawa
Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Praca stanowi studium możliwości wykorzystania istniejących w międzynarodowej opinii publicznej stereotypów narodowych jako narzędzia pomocnego w kreowaniu wizerunku marki państwa. Nawiązując do przeprowadzonej w latach 2013–2014 kampanii wizerunkowej „Poland. Come and complain”, której zleceniodawcą był Instytut Adama Mickiewicza, autorka zbadała, czy i w jaki sposób zaprezentowany w spotach audiowizualnych stereotyp Polski oraz Polaków oddziałuje na grupę badanych odbiorców. Problem badawczy przyjęty w pracy oparto na hipotezie, według której świadome wykorzystanie szablonowych uproszczeń wpływa i może zostać wykorzystane w procesie kreowania wizerunku polskiej marki narodowej. W celu uzyskania pogłębionych wniosków autorka analizuje wyniki własnego badania o charakterze międzynarodowym.