Zbliża się wyczekiwany przez wszystkich e-sprzedawców czas w roku – szczyt sezonu. Liczne święta i wydarzenia, pojawiające się w kalendarzu od października do grudnia, rozbudzają w klientach apetyt na zakupy, a wśród sprzedających nadzieje na spory zarobek. Ze względu na ograniczenia, które zaczynają doskwierać branży logistycznej w tym okresie, może to być dość trudna przeprawa. Co zrobić, by odpowiednio przygotować się na ten wymagający czas? Pobierz nową publikację online, która pozwoli Ci kompleksowo przygotować się na nadchodzący szczyt sezonu!
Chyba każdy właściciel internetowego biznesu zdaje sobie sprawę z tego jak wiele procesów logistycznych musi ze sobą współgrać, gdy chodzi o realizację zamówień w szczycie sezonu. Statystyki mówią same za siebie: około 62% marek e-commerce rozpoczyna przygotowania do niego już w okolicach sierpnia*.
Zobacz również
Ten rok ma być jednak nieco inny niż poprzednie – głównie za sprawą gorszej sytuacji ekonomicznej w wielu europejskich krajach oraz dużego udziału sklepów stacjonarnych w przedświątecznej sprzedaży, na co wskazuje choćby raport Peak Shopping Season Predictions in Europe 2022 przygotowany przez Parcel Monitor.*
Czy to oznacza, że sprzedawcy będą mogli odetchnąć z ulgą? Niekoniecznie. Czasy dobrobytu przyzwyczajają nas do rosnących zysków, więc jest bardzo prawdopodobne, że w wysokim sezonie 2022 doświadczymy szalonego wyścigu po zaangażowanie i uwagę klientów, w którym podobnie jak w miłości i na wojnie, wszystkie chwyty będą dozwolone. Możliwe, że lista potencjalnych benefitów, skłaniających klientów do zakupów, jeszcze bardziej się wydłuży, w stosunku do tych obserwowanych wcześniej:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zatem jak skutecznie przygotować logistykę e-commerce na nadchodzący sezon? O co zadbać w pierwszej kolejności? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w e-booku Linker Cloud – Jak przygotować e-commerce na świąteczny peak sprzedażowy? Porady (nie tylko) logistyczne na Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia, który jest już dostępny!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od kogo można dowiedzieć się więcej niż od ekspertów w danej dziedzinie – Linker Cloud jako twórca logistycznej sieci fulfillmentowej ma sporo do powiedzenia w tej kwestii. Nowa publikacja to zbiór najważniejszych informacji dotyczących:
- planowania,
- budżetowania,
- transportu,
- wysyłek,
- czasu realizacji
- oraz najnowszych technologii w zakresie logistyki e-commerce.
To nie tylko doskonały przewodnik po najczęstszych wyzwaniach wysokiego sezonu, ale także źródło cennych wskazówek jak sobie z nimi radzić. eBook podsumowuje także ogólne informacje dotyczące europejskiego sektora ehandlu. Ostatecznie, o sprzedażowo-logistycznej wygranej w aktualnym sezonie zdecyduje zdolność adaptacji do zmian i odwaga w decyzjach biznesowych.
Jak puentuje Patryk Szubiczuk, Chief Logistics Officer w Linker Cloud: Wysoki sezon może być prawdziwym koszmarem, gdy jesteś do niego nieprzygotowany. Teraz możesz zdać sobie sprawę, że to po prostu idealny czas, by Twój e-commerce nabrał rozpędu.
*packhelp.com/e-commerce-trend-report-2021-holiday-season/
*www.parcelmonitor.com/insights/how-peak-season-2022-in-europe-might-looklike