Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Jak sprzedawać efektywniej w Święta Wielkanocne?

„Wiosna ach to Ty…” śpiewał Marek Grechuta. Piękny czas w ciągu roku, kiedy cała natura budzi się do życia z zimowego snu. A jak wiosna, to i Wielkanoc, która w kontekście sprzedaży w internecie, jest całkowitym przeciwieństwem świąt Bożego Narodzenia.
O autorze
2 min czytania 2017-04-06

Jak pokazują dane Deloitte z ostatnich kilku lat, Polacy na przygotowania do świąt wielkanocnych wydają ponad czterokrotnie mniej niż na Boże Narodzenie. Są jednak branże (spożywcza, dekoracyjna, coraz częściej fashion), których przedstawiciele dostrzegli w okresie wielkanocnym niemałą szansę na zwiększenie, nawet kilkukrotne, sprzedaży on-line.

Przygotuj klientów na wielkanocną ofertę

Jak pokazują przykłady najbardziej efektywnych e-sklepów, rozpoczęcie działań promocyjno-marketingowych związanych ze startem sprzedaży wielkanocnej musi nastąpić najpóźniej 2 tygodnie przed świętami. W tym czasie coraz częściej myślimy o porządkach w domu, jego przystrajaniu, większych zakupach spożywczych itd. Każda z powyższych okazji staje się dobrym powodem do tego, aby przekazać potencjalnym klientom informację: wiemy, że jesteś zapracowany, dlatego robimy coś, żeby ci pomóc.

Zaskocz

Wielkanoc, ze względu na korelację z wiosną stanowi idealny czas na to, aby zaskoczyć czymś pozytywnym klientów. Unikalny i intrygujący przekaz, atrakcyjna szata graficzna, a do tego spójna komunikacja w kanałach dotarcia do odbiorcy, z pewnością zwiększą prawdopodobieństwo dostrzeżenia oferty przez klientów. A to już połowa sukcesu. Za ciekawy przykład może posłużyć Tesco, które kilka lat temu wspólnie z Wirtualną Polską przygotowało dedykowaną, kampanię contentową o tematyce wielkanocnej:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Efekty tak przeprowadzonej akcji, zostały docenione przez klientów, którzy z jednej strony poznali bliżej ofertę produktową Tesco, a z drugiej uzyskali cenne porady, wiedzę jak przygotować wyjątkowe i niezapomniane potrawy, ozdoby.

Innym ciekawy przykładem akcji, jest dedykowana, pełna inspiracji, wiosenno-wielkanocna sekcja na stronie Villeroy & Boch.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Chodzi tu nie tylko o dekoracje i wyposażenie z motywami wielkanocnymi, ale wszystkim, co przywołuje na myśl wiosnę i wprowadza w jej klimat. Znajduje to odzwierciedlenie w kreacjach, za pośrednictwem których sklepy promują swój asortyment i inspirują klientów. Poniżej przykłady z http://www.tchibo.pl/,  https://dukapolska.com.  

/Users/TomaszCymerman/Downloads/2014_04_02_tchibo1.jpg

Zrzut ekranu 2017-03-16 o 12.50.08.png

Pozwól się zauważyć

Jak pokazują badania, tylko ponad 30% e-sklepów, wykorzystuje okres wielkanocny, aby przygotować dedykowaną pod nie ofertę. W związku z tym, jest to idealna okazja, by zwrócić uwagę klientów na Twój asortyment – konkurencja zaangażowana w promocję świąteczna jest mniejsza, więc i koszty wypromowania będą niższe. Pamiętajmy, aby nie pójść drogą na skróty i poza hasłem „promocja wielkanocna”, zrobić coś ekstra, co utkwi w pamięci potencjalnych klientów. Nie rób standardowych akcji, postaw na świeżość poprzez np.:

  • dedykowaną, inspirującą strefę contentową;
  • ciekawy dobrze stargetowany mailing;
  • odświeżające kreacje banerowe;
  • akcje w social media.

Niezależnie od tego, którą z dróg, form przekazu, wybierzesz pamiętaj, że Twój sklep dostaje unikalną możliwość zaistnienia w świadomości klientów i wyróżnienia się. Może to stanowić pierwszy krok w budowaniu bazy lojalnych klientów oraz przykład tego, jak ten pozornie niewielki potencjał świąt wielkanocnych, może zaowocować długotrwałą i owocną dla obu stron relacją z klientem.

 

O autorze:
Tomasz Cymerman – Absolwent Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Od przeszło 5 lat związany z branża e-Commerce, a od ponad 10 lat z obsługą klienta oraz sprzedażą. Wykładowca akademicki na WSB i WSH we Wrocławiu, w zakresie e-Commerce. Od prawie 2 lat związany z Wrocławską Agencji e-Commerce IDEACTO. Ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.