Jak TikTok zaangażował swoich użytkowników podczas UEFA EURO 2020: #DogrywkaTMobile

O autorze
2 min czytania 2021-07-23

UEFA EURO 2020 już za nami. TikTok jako globalny sponsor turnieju przygotował na ten czas wiele atrakcji dla swoich użytkowników, stając się miejscem edukacyjnego piłkarskiego contentu i wielu sportowych wyzwań. Jedną z nich był Hashtag Challenge „DogrywkaTMobile”, do którego zaangażowany został Robert Lewandowski. Kapitan naszej reprezentacji może pochwalić się największą liczbą obserwujących na TikToku, spośród światowych sław piłki nożnej posiadających swoje konta na platformie.


Hashtag Challenge polegał na stworzeniu duetu z Robertem, z wykorzystaniem filmu opublikowanego na profilu @tmobilepl. Hashtag, zamieszczony w ponad 31 tysiącach postów, został wyświetlony ponad 176 mln razy przez 5,3 mln użytkowników. Dla autorów najlepszych „dogrywek” marka przygotowała nagrody – koszulki oraz piłki z autografem kapitana naszej reprezentacji. W kampanii wzięła udział również Ewa Pajor, piłkarka Bundesligi i reprezentantka kobiecej, polskiej reprezentacji piłki nożnej, która udowodniła, że sport ten nie jest zarezerwowany wyłącznie dla mężczyzn.

Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Mindshare Polska.

– Tegoroczne rozgrywki piłkarskie były dla TikToka wielkim wydarzeniem. To pierwszy raz w historii, gdy platforma dostarczająca rozrywkę, została globalnym sponsorem UEFA EURO. Chcąc zapewnić naszym użytkownikom niezapomniane piłkarskie emocje, stworzyliśmy wiele wyzwań oraz efektów specjalnych, które spotkały się z dużym zainteresowaniem. Wspólny projekt z T-Mobile jest tego doskonałym przykładem. Zaangażowanie Roberta Lewandowskiego, rywalizacja i dobra zabawa podczas prezentowania swoich piłkarskich umiejętności to trio, które zapewniło społeczności platformy nowe, ciekawe doświadczenie związane z EURO 2020 – mówi Rafał Drzewiecki, head of marketing w TikTok Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Odkąd w kwietniu 2020 r. zostaliśmy sponsorem reprezentacji Polski, a niedługo potem rozpoczęliśmy współpracę z Robertem Lewandowskim, przyświeca nam jeden cel: chcemy być blisko kibiców i emocji, które towarzyszą rozgrywkom naszej drużyny narodowej. Minione mistrzostwa miały nietypowy charakter – choć nie mogliśmy spotkać się z fanami futbolu w strefach kibica, to nadal chcieliśmy towarzyszyć im w tym wyjątkowym czasie. Przestrzeń TikToka okazała się doskonałym miejscem spotkań z niezwykle liczebną i kreatywną grupą młodych ludzi, którzy wzięli udział w #dogrywkaTMobile. Cieszymy się, że wspólnie udało się nam stworzyć świetną atmosferę rywalizacji i dobrej zabawy – podkreślił Krzysztof Jankowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Marką w T-Mobile Polska.

Sport i muzyka? To idzie w parze

Oprócz wielu Hashtag Challenges, TikTok przygotował także coś specjalnego nie tylko dla fanów piłki nożnej – TikTok UEFA EURO 2020 Live Show, podczas którego wystąpił Ed Sheeran z premierą singla „Bad Habits”. Koncert zorganizowany na Portman Road był transmitowany na całym świecie na kanale piosenkarza na TikToku i stał się największym w historii występem muzycznym LIVE na platformie. Wydarzenie obejrzało ponad 5,5 miliona widzów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo, na tydzień przed występem, na TikToku pojawiła się ekskluzywna zapowiedź nowej piosenki Eda, którą użytkownicy mogli wykorzystać tworząc swoje materiały wideo. Od momentu premiery dźwięk został wykorzystany ponad 400 tys. razy, co czyni go największym globalnym zwiastunem piosenki na TikToku, ustanawiając kolejny rekord.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się