…co naprawdę jest najważniejsze – rozmowę. Co istotne, fani odwdzięczają się tym samym – obojętnością i coraz rzadszą interakcją z treściami marek. Jak jednak sprawić, by fan stał się legendą wspominaną przez społeczność i wykorzystywaną w komunikacji przez samą markę? Zapraszam do opowieści z muzyką w tle, której głównym bohaterem jest Jeremy Togni:
Prowadząc profil dla SMS Audio (firma rapera 50 Cent) zauważyliśmy, że pewien z fanów zaczął prowadzić konwersację z nami za pomocą 2 wyrazów:
Zobacz również
Co ciekawe, komentarz ten nie był jednorazowy – fan umieszczał komentarze praktycznie pod każdym postem który publikowaliśmy. Moderatorzy, znani z umiłowania muzyki i dość nietypowego poczucia humoru szybko podłapali temat…
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Po jakimś czasie fani sami zaczęli rywalizować, kto pierwszy napisze komentarz SMS Audio i wkrótce potem pierwsze komentarze pod nowymi postami wyglądały tak:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie wszyscy byli jednak zadowoleni z tego, że prekursor zaczął być naśladowany. My jednak uważaliśmy, że Jeremy to poziom, do którego warto równać:
Przez dłuższy czas Jeremy Togni niczego nie komentował. Przestał pisać i zmiany były zauważalne…
Niektórym było do śmiechu. Nam nie.
Fani próbowali nas pocieszać…
Ale Jeremy nie wrócił. Stał się legendą profilu. Legendą, która postanowiliśmy uhonorować w oczywisty sposób – umieszczając go w cyklu najważniejszych cytatów kultury hip-hopowej obok Eldo, Pezeta czy też 50 Centa:
Historia Jeremy’ego to historia ukazująca pewnie kierunki działań, na które warto zwrócić uwagę prowadząc profil. Warto bowiem przestrzegać takich reguł jak:
- Dobieranie moderatorów pod kątem zainteresowania zbieżną z tematyką profilu – takie osoby lepiej czują temat i bardziej angażują swoich fanów. Bo czy fan RPG będzie w stanie prawdziwie zaangażować profil dotyczący odżywek do włosów? Śmiemy wątpić 😉
- Stosowanie języka, który jest używany przez naszą grupę docelową – dzięki temu zmniejszamy dystans dzielący nas do fanów i rozmowa traktowana jest jako partnerska, nie zaś tylko jako rozmowa fan -> marka
- Odwaga pod kątem nietypowych metod angażowania fanów. Real time, posty nawiązujące do wydarzeń na profilu, pytania do fanów czy też niekiedy nieco absurdalna dyskusja – wszystko to powoduje, że fani lubią powracać na profil i sprawdzać „ciekawe co tym razem SMS Audio mi odpisało” 😉
- Dobra pamięć moderatorów. „Ostatnio Marek pisać coś o konkursie, a Ola wspomniała, ze brakuje jej tapety na telefon z motywem marki.” Dlaczego by tego nie wykorzystać w kolejnych postach i wspomnieć o ww. fanach?
- Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe formaty postów. No cóż, rozmowa rozmową, ale przy brzydkich postach to nawet i Jeremy nie napisze „SMS Audio” 😉 . Grafika musi być atrakcyjna i zachęcająca do skomentowania. A jeśli dodatkowo jest gifem, który po kliknięciu pozwala wziąć udział w fajnej grze to… nie ma opcji by nie angażowało.