fot. unsplash.com
Na uwagę na pewno zasługują działania, w które zaangażował się Bartłomiej Topa. Już w 2012 roku mogliśmy dowiedzieć się o tym, że aktor wspiera kampanię Fundacji Synapsis. Przypomnijmy sobie jeden ze spotów sprzed pięciu lat, z którego dowiadujemy, że autyzm wprowadza zmysły w błąd.
Zobacz również
We własnym domu
Bartek Topa wspiera również inne inicjatywy na rzecz osób z autyzmem. Koniecznie należy wspomnieć o akcji #jesteśwplątany, którą prowadzi Fundacja Dom Autysty. We wrześniu na profilu Bartka Topy pojawia się zdjęcie aktora, który nas informuje #jesteśwplątany. A my próbujmy się dowiedzieć o co chodzi. Po chwili trafiamy na profil i stronę. I już wiemy, że możemy przekazać darowiznę, by wesprzeć budowę Domu Autysty lub kupić książkę „Trupów hurtowo trzech”. To zbiór trzynastu opowiadań kryminalnych. O książce nie można było nie wspomnieć podczas Poznańskiego Festiwalu Kryminału Granda. Przypomniał o niej prezes fundacji Dom Autysty Adam Kompowski. W akcję zaangażowali się także najlepsi polscy pisarze kryminałów. Ale jeżeli jesteście ciekawi, to warto poświęcić trochę czasu i dać się wplątać. Premiera książki odbyła się w trakcie poznańskiego festiwalu.
Przepis na budyń
A teraz coś innego. Budyń Julka Tuwima. Na początek składniki. Na pewno trzeba znać Abecadło. To samo, co z pieca spadło.
Na Dom Autysty, o którym mowa była wcześniej, środki wciąż są zbierane, ale na płytę Budyń Julka Tuwima udało się wyrobić 100% normy, czyli zebrać pieniądze na wydanie krążka. Bo piosenki już są nagrane. Dowód znajduje się tutaj.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Lider zespołu Pogodno, czyli Jacek Szymkiewicz – fanom znany jako „Budyń” – wraz z innymi, również świetnymi muzykami, poświęcają czas, aby wydać płytę z piosenkami dla dzieci. Teksty będą nie byle jakie. Na stronie można przeczytać: „Znakomici autorzy literatury dziecięcej m.in. Wanda Chotomska, Agnieszka Frączek oraz Marcin Brykczyński, napisali parafrazy wierszy Tuwima dla współczesnych, bardziej rozbrykanych niż niegdyś dzieci”. I te właśnie teksty usłyszymy na płycie. Artystów, którzy ten budyń zrobili również nie ma powodu ukrywać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czekamy na rozbrykaną płytę, ale jeżeli chcecie być na bieżąco, to warto odwiedzić nie tylko stronę, ale również profil i dać się wplątać się w newsy i komentarze.
W zalewie informacji, picia mleka, manii wielkości, konkursów bez liku warto sobie przypomnieć jak ugotować prosty budyń i poczęstować nim innych. Gotowanie jest w cenie. Cena też podobno czyni cuda. A cuda swój początek mają w kreatywnych umysłach i otwartych ludziach.
Kultura bez barier
Otwarci ludzie potrafią przełamywać bariery. Ale w jaki sposób zwrócić naszą uwagę na bariery? Paulina Przybysz i Fundacja Kultury Bez Barier dają kolejny dowód, że artyści i społecznicy razem mogą ze sobą współpracować.
Bohaterami w tym teledysku, w są dzieci z Instytutu Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie. Na pewno nie wszyscy widzieli film „Zwierzogród” i słyszeli utwór „Nie bój się chcieć”. Teraz jest szansa, żeby nadrobić zaległości. Disney Polska i Fundacja Kultury Bez Barier po ponad roku od premiery filmu przedstawili jak słusznie można przeczytać na wyjątkową wersję teledysku. Informacje o nowej wersji teledysku pojawiły się również na portalach muzycznych, jak choćby jazzsoul. A przy okazji warto zajrzeć na stronę fundacji i zapoznać się z ofertą. Może zarządzacie placówką kulturalną i zechcecie pomóc osobom z niepełnosprawnością sensoryczną.
Zakończenie
I jeszcze jeden artysta, który również nie pozostaje obojętny. Warto o nim wspomnieć, ponieważ na jego publicznym profilu nie pojawiają się wyłącznie informacje o kolejnych muzycznych projektach. Piotr Rogucki. Niedawno dodał post i przypomniał, że możemy pisać szczęśliwe zakończenia. Zobaczcie sami.
Muzyk z Łodzi wspiera łódzką Fundację dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi „Krwinka”. W lutym pojawił się spot.
A fundacja zadbała o komunikację. Gdy w Walentynki muzyk odwiedził w szpitalu dzieci dowiedzieliśmy się, że w ten sposób zainaugurował kampanię 1% „Nowotwór to nie bajka – napisz z nami szczęśliwe zakończenie”. O czym poinformowało Radio Łódź.
Może już niebawem, czyli 6 grudnia zostaniemy wplątani, w kolejne interesujące inicjatywy i pozwolimy, aby nas przekonano do działania, bo przecież na tym zależy organizacjom i artystom. Jak ocenić wpływ kampanii na nas, darczyńców? Same lajki i uśmiechnięte emotikony pod postami nie wystarczą, liczy się również skuteczność.