Weź udział w bezpłatnym kursie optymalizacji landing pages z Peepem Lają
Dobrze wiemy, że najlepsi email marketerzy są ciągle spragnieni nowej wiedzy i chcą uczyć się od najlepszych. Dlatego w ramach akademii GetResponse zapraszamy na kurs optymalizacji landing pages z Peepem Lają. Zapisz się na cykl krótkich, praktycznych lekcji prowadzonych przez światowej sławy eksperta, a dowiesz jak rozpoznać potrzeby docelowych odbiorców i wzbudzić ich zainteresowanie. Poznasz również techniki projektowania stron, które skutecznie generują konwersję.
Zobacz również
—
Pierwsze 50 milisekund od momentu wejścia na Twój landing page decyduje o wszystkim. O tym czy polubią go, czy nie. O tym czy pozostaną na nim, czy go opuszczą. Na czym jednak polega skuteczne projektowanie takiej strony?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zespół Google postanowił sprawdzić na czym polega projektowanie stron, które przynosi pożądany efekt. Z przeprowadzonych badań wynika, że 2 czynniki mają największy wpływ na to, czy odwiedzający polubią Twoją stroną internetową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1. Zawiłość wizualna (ang. Visual complexity). Strony internetowe, które były skomplikowane w obsłudze lub złożone uznawane były na ogół za brzydsze niż ich prostsze odpowiedniki.
2. Prototypowość (ang. Prototypicality). Strony, które swoim wyglądem w dużym stopniu przypominały inne z tej samej kategorii, co sprawiało wrażenie, że są znajome, były uznawane za najładniejsze.
Innymi słowy, badanie to wykazało, że im projekt jest prostszy, tym lepiej się sprawdza.
Ludzki umysł woli zajmować się tym, co jest dla niego proste do zrozumienia. Dlatego właśnie użytkownicy wolą strony internetowe, na których instynktownie wiedzą gdzie jaki element się znajduje i jaką należy wykonać akcję. Z tego względu powinieneś pozostać przy sprawdzonych i nieskomplikowanych projektach i raczej stronić od innowacyjnych z wyglądu landing pages.
Stwórz silną hierarchię wizualną
Dobrze przygotowane, wyróżniające się grafiki przykuwają uwagę i zdobywają zainteresowanie odbiorców. Hierarchia wizualna natomiast jest jedną z najistotniejszych zasad projektowania skutecznych stron internetowych. To ona decyduje o tym, jaką ścieżką podąża wzrok osób odwiedzających stronę i w jakiej kolejności przyswajają zawarte na niej informacje.
Zadanie. Dokonaj oceny poniższych okręgów i ponumeruj wg. ich wagi/znaczenia. 1 oznacza najważniejszy okrąg, a 4 najmniej ważny.
Nie znając tych okręgów byłeś w stanie bez problemu ułożyć je wg. ich znaczenia czy wagi, jaką posiadają. Na tym właśnie polega hierarchia wizualna. W ten sam sposób należy oceniać i odpowiednio układać elementy na swojej stronie internetowej, mając na względzie swoje cele biznesowe. Jeśli nie posiadasz określonego celu, nie możesz nadać swoim elementów odpowiednich priorytetów.
Poniżej znajdziesz kolejny przykład, zrzut ekranu strony internetowej Williams Sonoma. Ich celem jest sprzedaż sprzętu kuchennego do grillowania i gotowania na świeżym powietrzu.
Elementem najbardziej przykuwającym uwagę jest ogromna porcja mięsa, która sprawia, że chcesz skorzystać z oferty. Następną istotną rzeczą jest nagłówek wyjaśniający ofertę, a dalej – przycisk wzywający do działania, pozwalający na zamówienie produktu. Dopiero potem pojawia się akapit tekstu opisujący promowany produkt, banner zawierający informacje na temat przesyłki i belka nawigacji. Tak właśnie wygląda dobrze zaplanowana hierarchia wizualna.
Dobre projektowanie wzbudza zaufanie
Z badań wykonanych dla Consumer WebWatch przez Uniwersytet Stanforda wynika, że konsumenci mają większe zaufanie do stron internetowych, które prezentują się dobrze.
Okazało się , że to co ludzie mówią, opisując zaufanie stron internetowych, a co faktycznie robią, są zupełnie odmiennymi rzeczami. Zapomnij zatem o akapitach określających Twoją politykę prywatności, a zajmij się poprawnym projektowaniem.
Niemal połowa konsumentów, którzy wzięli udział w tym badaniu oceniali wiarygodność witryn patrząc na elementy takie, jak ogólny wygląd, rodzaj i wielkość wybranych czcionek oraz kolorystyka.
O czym należy pamiętać projektując swój landing page?
1. Prostota jest złotem – jedna większa grafika zamiast wielu mniejszych obrazków, jedna kolumna zamiast trzech – wykorzystuj jak najwięcej prostych przestrzeni.
Zaprojektuj elementy, które na ogół powinny znaleźć się na Twoim landing page:
- 1 nagłówek przekazujący korzyści płynące z oferty,
- nagłówek drugiego stopnia lub wprowadzenie do akapitu, które opisują szczegóły Twojej oferty,
- 1-2 akapity treści,
- lista punktowana z 3 elementami,
- 1 duża grafika lub video,
- 1 formularz zapisu z pojedynczym przyciskiem wzywającym do działania.
2. Projektując przestrzegaj zasad ciągłości poznawczej. Umieść elementy w miejscach, w których Twoi odbiorcy się spodziewają je odnaleźć.
3. Wykorzystuj własną kolorystykę, logotyp oraz rodzaj czcionki, aby komunikować się klarownie i subtelnie. Nie dodawaj treści ani grafik, jeśli nie przekazują informacji, które są istotne dla Twoich odbiorców.
4. Pamiętaj, że „prototypowość” nie oznacza, że każdy element Twojej strony musi zgadzać się z tym samym schematem.
5. Pamiętaj o urządzeniach mobilnych! Tablety i smartfony nabierają coraz większego znaczenia, a ich udział w ruchu na Twojej stronie będzie tylko wzrastał. Responsywne strony to mus!
Pomyśl również o video
Stosowanie odpowiednich grafik może poprawić Twoje wskaźniki konwersji, ale materiały video bywają jeszcze skuteczniejsze. Jest to, przynajmniej obecnie, forma przedstawiania produktów najbardziej zbliżona do sprzedaży twarzą w twarz, co potwierdzają wyniki wielu badań.
Jeśli produkt lub usługa, które sprzedajesz są skomplikowane, video może pomóc Ci w wytłumaczeniu swojej oferty. Jest to skuteczniejszy sposób przedstawienia argumentów niż opisywanie ich tekstowo, a zdecydowanie mniej wymagający dla Twoich odbiorców. Za pomocą 30-sekundowego nagrania możesz wytłumaczyć to, co zajęło by Ci co najmniej pół strony A4.
Czy powinieneś stosować video? Zastanów się, czy pomoże Ci w lepszym przedstawieniu swoich argumentów i poprawieniu doświadczenia potencjalnych klientów. Jeśli odpowiedź brzmi tak, to do dzieła!
Aby Twoje video było skuteczne, zastosuj się do poniższych zasad:
Poproś o obejrzenie
Jeśli umieściłeś nagranie video na swoim landing page, nie spodziewaj się, że ludzie po prostu je obejrzą. Dodaj przycisk wzywający do odegrania go i wytłumacz, dlaczego powinni wykonać tę akcję oraz ile czasu im to zajmie.
Przykład: „Obejrzyj to 20-sekundowe nagranie” lub „Zobacz jak działa XYZ w 30 sekund”.
Zacznij od fajerwerków
Unikaj rozwlekania i przydługawych wprowadzeń. Przejdź do konkretów. Pierwsze sekundy zadecydują o tym czy użytkownicy postanowią obejrzeć całe nagranie czy je po prostu wyłączą. Swoje główne tezy i informacje omów już na początku.
Spiesz się
Ponieważ Twoje video to tak naprawdę zaproszenie do zapoznania się z ofertą i jej korzyściami, powinieneś postarać się, aby było ono krótkie i treściwe. Raczej unikaj nagrań dłuższych niż 1-2 minuty, aby obejrzała je jak największa grupa odbiorców. Im dłuższe video, tym mniej osób dotrwa do końca.
Scenariusz ponad wszystko
Wartość video sprowadza się do jakości scenariusza. Neil Patel, znany przedsiębiorca i marketer, twierdzi, że dobre video przedstawiające ofertę powinno zawierać poniższe elementy:
- Wprowadzenie do firmy i rozwiązywanego problemu
- Czemu problem, który poruszasz jest istotny dla Twojej branży
- Dokładny przykład problemu
- Wytłumaczenie jak go rozwiązujesz
- Przekaż wezwanie do działania
- Odpowiedz na słowa sprzeciwu i przedstaw gwarancje
- Zaprezentuj społeczny dowód słuszności, aby sfinalizować akcję
Testuj
Nie da się przewidzieć czy video będzie skuteczniejsze od statycznej grafiki. Dlatego Ty sam musisz wykonać odpowiednie testy i zoptymalizować swój landing page.
—
Weź udział w bezpłatnym kursie optymalizacji landing pages z Peepem Lają
Dobrze wiemy, że najlepsi email marketerzy są ciągle spragnieni nowej wiedzy i chcą uczyć się od najlepszych. Dlatego w ramach akademii GetResponse zapraszamy na kurs optymalizacji landing pages z Peepem Lają. Zapisz się na cykl krótkich, praktycznych lekcji prowadzonych przez światowej sławy eksperta, a dowiesz jak rozpoznać potrzeby docelowych odbiorców i wzbudzić ich zainteresowanie. Poznasz również techniki projektowania stron, które skutecznie generują konwersję.
Kim jest Peep Laja?
Peep Laja jest założycielem ConversionXL – agencji zajmującej się optymalizacją konwersji i pozyskiwaniem nowych klientów. Jak sam mówi, znajduje na stronach internetowych dziury, przez które wyciekają pieniądze i pomaga je załatać. Wszystkie decyzje podejmuje wyłącznie na podstawie szczegółowych badań i wielokrotnie przeprowadzanych testów.
Swoją wiedzą regularnie dzieli się na blogu ConversionXL oraz blogu GetResponse. Z pewnością znajdziesz w tych miejscach wiele interesujących artykułów, które pomogą Ci zoptymalizować swoje landing pages.