Dziś sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i wymaga znacznie większego nakładu pracy.
Obecnie, aby zająć wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania, należy przywiązywać dużą uwagę do jakości prezentowanych na stronie treści, w tym do treści wideo. Na pierwszy rzut oka może to nie być oczywiste, ale webinary to doskonałe narzędzie, dzięki któremu możemy usprawnić nasze działania SEO oraz z łatwością budować linki kierujące na naszą stronę czy bloga.
Zobacz również
Dlaczego? Odpowiedzią na pytanie jest znajomość aktualnych trendów w SEO.
Trendy w SEO
Już od 2015 roku Google zwraca szczególną uwagę na jakość publikowanych treści na stronie. Celem tych działań jest oddzielenie serwisów dbających o content i user experience od tych, które starają się manipulować wynikami wyszukiwania.
W związku z powyższym strony, które dostarczają kompleksowe odpowiedzi na potrzeby użytkowników, są pozycjonowane wyżej od tych, których treści są krótkie i traktują temat powierzchownie. Dodatkowo sposób, w jaki użytkownicy korzystają ze stron, jest przekazywany do Google, co ma na celu zebranie informacji o jakości user experience danego serwisu.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jednym ze sposobów, w jaki marketerzy mogą zwiększyć wartość swojej strony dla użytkowników, jest publikowanie treści o wysokiej jakości, zawierających dużo materiałów wideo i obrazów. Stanowią one zachętę do dłuższej wizyty na stronie oraz do dalszego udostępnienia znalezionych treści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Budowanie linków to nadal istotny element, który Google wykorzystuje do pozycjonowania naszych stron. Jednak należy pamiętać o tym, że ważna jest jakość linków zewnętrznych.
W jaki sposób webinary mogą odegrać ważną rolę w Twoich działaniach marketingu SEO oraz budowania linków?
Rola webinarów w działaniach SEO
Istnieje wiele możliwości wykorzystania webinarów tak, aby odpowiadały one najnowszym trendom SEO. Poniżej kilka najważniejszych przykładów.
Recenzje
Po zakończonej prezentacji warto wysłać ankietę, w której zapytamy uczestników o ich wrażenia i opinię na temat webinaru. Daje nam to jasny obraz na temat tych obszarów, które sprawdziły się dobrze, ale także – a może przede wszystkim – tych, nad którymi powinniśmy jeszcze popracować.
Jednak wspomniane recenzje to także świetny materiał do wykorzystania na naszej stronie, które Google odbierze jako pozytywny user experience. Pamiętaj zatem, aby wykorzystać zebrane recenzje jako materiał wskazujący Twój serwis jako godny zaufania, charakteryzujący się wysoką jakością.
Dokonaj recyklingu webinaru
Jedną z głównych zalet webinarów jest fakt, że ich treści możemy wykorzystać ponownie w różnych formach oraz w wielu kanałach. Dla działań SEO jest to kopalnia możliwości.
Ludzie bardzo często szukają odpowiedzi na swoje pytania online. Po zakończonym webinarze masz do dyspozycji bardzo dużo treści, które możesz posegregować, aby odpowiadały na konkretne pytania, z którymi mogą borykać się użytkownicy.
Jednym ze sposobów jest założenie kanału na YouTube, na którym możemy umieścić serię krótkich wideo wyodrębnionych z naszego webinaru. Każdy film opisz odpowiednimi słowami kluczowymi. W efekcie Twoje materiały pojawią się w wynikach wyszukiwania użytkowników.
Nawet sesja Q&A może zostać podzielona na krótkie wideo, z których każdy jest odpowiedzią na konkretne pytanie.
Ponadto Google zwraca uwagę na obrazy znajdujące na stronie. W swojej prezentacji z pewnością masz slajdy, którymi warto podzielić się z odbiorcami. Nie chowaj ich na swoim dysku! Wzbogać nimi treści na stronie czy blogu i przekaż do Google sygnał, że udostępniane przez Ciebie materiały są angażujące, a przede wszystkim wartościowe dla odwiedzających.
Jeżeli chcesz dodatkowo zwiększyć skuteczność działań podjętych na blogu warto umieścić w postach linki do filmów wideo opublikowanych na kanale na YouTube. Koniecznie podziel się artykułem w swoich mediach społecznościowych. A jeżeli chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, opublikuj tekst w serwisach zewnętrznych, jak na przykład Medium.
Wykorzystaj notatki z prezentacji
Twoja prezentacja to obszerny materiał, który możesz przerobić na artykuł do publikacji na swojej stronie.
Dotychczas to krótkie teksty były uważane za przyjazne użytkownikom. I chociaż krótka forma może sprawdzić się na blogu, to jednak zgodnie z panującym trendem użytkownicy chętniej poświęcą czas na lekturę dłuższego tekstu, którego treść jest angażująca i wartościowa z punktu widzenia ich potrzeb. Wyszukiwarka Google wpasowuje się w ten trend i wychwytuje strony, które publikują treści zawierające między 1200 a 1500 słów.
Prezentacja webinarowa, trwająca około 60 minut, może zawierać od 7 000 do nawet 10 000 słów. Pomyśl, jak dużo treści na stronę możesz przygotować z tego materiału! Twoje działania zostaną wychwycone przez Google, co może przełożyć się na podniesienie pozycji Twojej strony w rankingach wyszukiwania, a tym samym – zwiększy na niej ruch.
Znaczenie webinarów w budowaniu linków
Wykorzystując treści webinaru oraz publikując je w różnych kanałach (np. mediach społecznościowych czy serwisach online), automatycznie zwiększasz liczbę wysokiej jakości linków zewnętrznych kierujących na Twoją stronę. Podsumowując, jeden webinar dostarcza wiele linków z najróżniejszych obszarów sieci, a wszystkie z nich prowadzą na wybrane przez Ciebie strony.
Publikując wideo na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy innych serwisach, zwiększasz szansę na interakcję z Twoim materiałem (polubienia, komentarze, udostępnienia). Wszystkie te działania także mają znaczenie, o czym warto pamiętać planując działania SEO.