Przemyślana i systematyczna praca nad własnym wizerunkiem to dziś zadanie nie tylko dla osób zajmujących wysokie stanowiska, ale dla każdego, kto świadomie chce rozwijać swoją markę osobistą. Wśród popularnych narzędzi do pracy nad zawodową reputacją znajdują się popularne social media, rozmaite tutoriale, treści eksperckie publikowane na blogach i w mediach tradycyjnych, webinary, a także… książki!
W kierunku profesjonalizacji
Wydana książka naszego autorstwa może pomóc zbudować własny wizerunek i pozycję eksperta. Z takiego rozwiązania warto skorzystać, jeśli pracuje się w branży marketingowej i public relations, czy jako wykładowca akademicki, menedżer, trener, mówca motywacyjny, językoznawca, coach, trener jogi czy personalna stylistka. Tak naprawdę możemy profesjonalizować się w każdej dziedzinie, by następnie dzielić się wiedzą z potencjalnymi klientami.
Zobacz również
– Obecnie na rynku wydawniczym obserwujemy sporo ciekawych pozycji, napisanych przez prawdziwych pasjonatów w swoich dziedzinach, od sportu, przez biznes, aż po kulinaria. Dla tych, którzy chcą sięgnąć do kompendium praktycznej wiedzy jest to doskonała możliwość do nauki i rozwijania się w swojej branży. Z kolei dla tych, którzy dzielą się swoim zawodowym doświadczeniem, jest to szansa na zaistnienie wśród szerokiego grona odbiorców – mówi Artur Owczarski, założyciel wydawnictwa self-publishingowego BookEdit.
Nie tylko marka osobista
Równie dużą popularnością, co podręczniki pisane przez praktyków i ekspertów w swoich dziedzinach, cieszą się merytoryczne publikacje wydawane przez znane korporacje. Praktyczne wskazówki czy emocjonujące historie startupów, interesujące case studies przyciągają swoją transparentnością i otwartością. Firma może pochwalić się swoimi sukcesami finansowymi czy udanymi kampaniami promocyjnymi, jednocześnie uchylając rąbka tajemnicy o wewnętrznych procesach. Jeśli korporacja dodatkowo szczerze zdradza czytelnikom historie swoich porażek, z których można wyciągnąć konstruktywną naukę na przyszłość, tym bardziej budzi zaufanie wśród sympatyków marki, klientów i tych, którzy na swojej ścieżce zawodowej chcą uczyć się od najlepszych.
Upominek reklamowy
Książka, wydana przez firmę, może mieć również funkcję okolicznościowego prezentu, rozdawanego np. wszystkim pracownikom z okazji dużej rocznicy. Warto również taką profesjonalną publikacją chwalić się w formie upominku reklamowego podczas rozmaitych eventów branżowych, targów pracy czy praktyk studenckich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Dzisiejsze możliwości technologiczne pozwalają nam na wydanie książki w maksymalnie spersonalizowany sposób. Możemy wybrać font, grafiki, papier, oprawę, format, dosłownie wszystko to, co ma znaczenie i wpływ na postrzeganie naszego brandu – mówi Artur Owczarski, założyciel Book Edit.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W pracy nad wizerunkiem własnym czy firmy warto sięgnąć po nieoczywiste rozwiązania i stworzyć taką publikację, która długo pozostanie aktualna i przez lata będzie mogła służyć jako nasza merytoryczna wizytówka.