Jak wyeksponować potencjał regionu?

Kampanie wizerunkowe miast i regionów to już nie kwestia chwilowej mody.To praktyki, po które sięgają zarówno duże aglomeracje, jak i mniejsze miejscowości. Jak stworzyć unikalny w skali kraju wizerunek miejsca atrakcyjnego dla mieszkańców, turystów i inwestorów?
O autorze
2 min czytania 2014-10-08

O tym, a także o trendach iwizjonerskich projektach będzie mowa podczas IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie. Szczegóły na stronie internetowej wydarzenia.

W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiłznaczny progres w świadomym kształtowaniu wizerunku miejsc i regionów. Pionierami były największe polskie miasta, które wyznaczały standardy, inspirując się przykładami z Zachodu. Dzisiaj marketing terytorialny nie jest wyłącznie domeną dużych aglomeracji i regionów. Jednak w tej dziedzinie wciąż nie brakuje znaków zapytania, których dostarczają np. nowe technologie.Czwarta edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach będzie okazją do dyskusji na ten temat.

Zaciekawić, zaintrygować, zainspirować…

…a wreszcie zmobilizować do działania i przyciągnąć studentów, turystów, inwestorów oraz zwrócić uwagę mediów. Aby tego dokonać, nie wystarczą już standardowe działania. Świat marketingu i technologii tak szybko ewoluuje, że efekty można uzyskać tylko przebijając się w nieszablonowy sposób do świadomości i wyobraźni odbiorców. W tym celu warto obserwować i analizować pojawiające się nowości. Z każdym rokiem poznajemy kolejne innowacyjne rozwiązania i narzędzia, które mogą okazać się kluczem do sukcesu. Przykładem są social media i aplikacje mobilne będące skutecznym uzupełnieniem tradycyjnych działań. Jednak ich zastosowanie powinno być spójne i tożsame z realizowaną strategią promocji, a zatem adekwatne do wyznaczonych celów i zdefiniowanych grup odbiorców.

Markę tworzą emocję i historia

Paradoksalnie sukces w zakresie kreowania marki mogą odnieść dzisiaj nie tylko potężneaglomeracje i regiony. Małe miejscowości nie powinny mieć kompleksów, bo wysokość budżetu na promocję, nie zawsze przekłada sięna jej efekty.- Dzisiaj skuteczność warunkują: dobry pomysł, zdefiniowanie unikatowych atutów, stworzenie oferty i zakomunikowanie jej przy użyciu odpowiednich narzędzi. Ważnym trendem staje się promowanie miejsc poprzez doświadczenia- podsumowuje dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Experiential marketing, o którym mowa, to koncepcja budowania wizerunku i relacji na bazie emocji orazdoznań, które zakorzenią się w świadomości odbiorcy. Wrażenia, z którymi łączyć się będzie dane miejsce, mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dyskusja o przyszłości marketingu miejsc

Już po raz czwarty, w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie, odbędzie się spotkanie adresowane do wszystkich, którzy związani są z budowaniem i promocją wizerunku miast oraz regionów. O tajnikach kreowania marek miejsc opowiedzą przedstawiciele firm, agencji marketingowych oraz mediów z całej Polski. W programie dwudniowego wydarzenia znajdzie się kilkanaście godzin prelekcji i praktycznych warsztatów. Podczas Kongresu będzie mowa o dobrych praktykach z zakresu marketingu terytorialnego oraz roli, jaką w tej dziedzinie pełnią jednostki samorządu. Ubiegłoroczna odsłona spotkania zgromadziła przeszło 150 uczestników. 

Głównymi partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Zapraszamy na stronę Kongresu. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się