fot. pixabay.com
W rezultacie prawie każda technologia niezależnie od tego, czy ostatecznie osiąga sukces, czy też odnosi spektakularną porażkę, jest podchwytywana przez liczne firmy.
Zobacz również
A ponieważ wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej powszechna i jest na najlepszej drodze, by znaleźć się w kategorii „odnoszących sukces”, coraz więcej firm chętnie testuje i wdraża rozwiązania oparte na VR, z nadzieją na wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji i przyciągnięcie kupujących. Od czego zacząć by móc wykorzystać (jak najbardziej realny) potencjał tkwiący w wirtualnej rzeczywistości?
Po prostu zacznij działać
Ponieważ większość firm wciąż pozostaje w tyle, nierzadko wszystko, co musisz zrobić, by osiągnąć przewagę, to odważyć się, zrobić pierwszy krok i zaimplementować technologię w swojej firmie. Ten prosty ruch już na starcie da Ci ogromną przewagę nad konkurentami. Nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. Jeżeli zdążysz przed konkurencją, nawet niewielki projekt może okazać się wielkim sukcesem. Oczywiście, pod warunkiem, że wykorzystasz VR z myślą o swoich klientach.
Pokaż innym swoje produkty i usługi
Od czego zacząć wykorzystanie VR? Najlepszym wyborem jest przybliżenie oferty Twojej firmy jej aktualnym i potencjalnym klientom. Daj im możliwość „przetestowania” Twoich produktów czy usług w wirtualnym środowisku. Możliwość zaprezentowania konsumentom usługi, zanim w ogóle z niej skorzystają (bez konieczności wykonywania demonstracji osobiście) to wspaniały sposób na oszczędzenie czasu i pieniędzy, a jednocześnie szansa na przyciągnięcie nowych kupujących.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Taka prezentacja byłaby świetną okazją dla potencjalnych klientów, by na własne oczy zobaczyli profesjonalizm i jakość Twoich usług jeszcze zanim pojawią się w Twojej firmie. Nie wspominając już o tym, że taki pokaz mógłby odpowiedzieć na wiele pytań i zapobiec ewentualnym późniejszym skargom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przybliż wartości wyznawane przez Twoją firmę
Kolejnym pomysłem jest wykorzystanie VR do prezentacji wartości ważnych dla Twojej marki. Przedstawienie Twojej grupie docelowej najważniejszych elementów składających się na Twój brand to wspaniała okazja, by pomóc im bliżej poznać i zrozumieć Twoją firmę.
Co więcej, pozytywne doświadczenia związane Z VR zwiększyłyby szansę na tzw. marketing szeptany, co może pomóc w pozyskaniu rzeszy wiernych klientów. Zwłaszcza teraz, gdy rozwiązania VR wciąż stanowią mniejszość na rynku.
Zaoferuj wirtualną obsługę klienta (ale z realnymi efektami)
Ostatnim, a zarazem równie korzystnym, sposobem wykorzystania VR, jest „przeniesienie” obsługi klienta do świata wirtualnego. Gdy chodzi o kontakt z klientami, zwłaszcza tymi niezadowolonymi, od lokalizacji ważniejsze są przede wszystkim rezultaty i końcowa satysfakcja. A jak wiadomo, klient ma zawsze rację. Niewykluczone, że umożliwienie klientom uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich pytania w innej, bardziej przyjaznej formie niż standardowe, wiecznie zapchane call-center, wpłynęłoby pozytywnie na wizerunek Twojej firmy?