TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak zaangażować graczy w strategię marek? Nowy produkt badawczo-konsultingowy Kantar Polska i inStreamly.

O autorze
1 min czytania 2023-09-22

Gaming, esport, to środowiska, które bardzo dynamicznie rosną na poziomie globalnym i w Polsce, ale już teraz dysponują olbrzymimi zasięgami. A co może najważniejsze, są środowiskiem pozytywnie angażującym zarówno graczy, jaki i widzów. Z tych wszystkich względów świat marketingu i komunikacji marketingowej coraz aktywniej angażuje się w działania w świecie graczy.

Live streaming gier doskonale trafia do odbiorców, zwłaszcza w pokoleniu Zet. Około 4,8 unikalnych widzów miesięcznie w Polsce ogląda streamy z gier. Dlaczego?

  • Jest niereżyserowany i autentyczny dzięki czynnikowi nadawania na żywo
  • Widzowie mają bezpośredni kontakt i możliwość interakcji ze swoimi ulubionymi streamerami.
  • Daje poczucie wspólnoty, przynależności i „życia chwilą”.
  • W oglądaniu streamów chodzi przede wszystkim o interakcje i towarzystwo, a nie tylko konsumpcję treści

Kantar Polska wraz z inStreamly pomoże markom budować obecność w gamingu opartą na danych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kantar Polska wraz z inStreamly podjęły współpracę w przygotowaniu projektu badawczo konsultingowego, którego celem jest pomoc markom w zbudowaniu aktywnej obecności w świecie gamingu. Wykorzystując wiedzę Kantar Polska o badaniach i inStreamly o gamingu i streamingu proponujemy unikalną szansę poznania świata graczy i widowni streamingów.

Projekt pomaga markom w identyfikacji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • siły marki wśród widzów streamingu;
  • demand spaces, a więc kontekstu, w jakim gracze i widzowie streamingu korzystają z marek i kategorii;
  • ambasadorów, influencerów lub gier, żeby najlepiej wspierać strategię marki.

– Branża gamingowa już dawno przekroczyła obrotem wyniki rynku filmowego na świecie. Gry stały się, szczególnie dla pokolenia Z, ważnym i oczywistym elementem krajobrazu kulturowego, który daje szansę markom dotarcia do nowych grup konsumentów. Dotarcie do graczy i widzów streamingowych nie należy jednak do prostych. Współpraca Kantar Polska z inStreamly umożliwia firmom poznanie opinii zaangażowanej społeczności zgromadzonej wokół streamerów gamingowych – a tym samym tworzenie ofert, produktów, komunikacji i rozwiązań adresujących ich realne potrzeby – komentuje wspólny projekt dr Michał Lutostański, Strategy Business Director w Kantar Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pilotażowe badania dla marek wystartują już na początku Q4.