Gaming, esport, to środowiska, które bardzo dynamicznie rosną na poziomie globalnym i w Polsce, ale już teraz dysponują olbrzymimi zasięgami. A co może najważniejsze, są środowiskiem pozytywnie angażującym zarówno graczy, jaki i widzów. Z tych wszystkich względów świat marketingu i komunikacji marketingowej coraz aktywniej angażuje się w działania w świecie graczy.
Live streaming gier doskonale trafia do odbiorców, zwłaszcza w pokoleniu Zet. Około 4,8 unikalnych widzów miesięcznie w Polsce ogląda streamy z gier. Dlaczego?
Zobacz również
- Jest niereżyserowany i autentyczny dzięki czynnikowi nadawania na żywo
- Widzowie mają bezpośredni kontakt i możliwość interakcji ze swoimi ulubionymi streamerami.
- Daje poczucie wspólnoty, przynależności i „życia chwilą”.
- W oglądaniu streamów chodzi przede wszystkim o interakcje i towarzystwo, a nie tylko konsumpcję treści
Kantar Polska wraz z inStreamly pomoże markom budować obecność w gamingu opartą na danych.
Kantar Polska wraz z inStreamly podjęły współpracę w przygotowaniu projektu badawczo konsultingowego, którego celem jest pomoc markom w zbudowaniu aktywnej obecności w świecie gamingu. Wykorzystując wiedzę Kantar Polska o badaniach i inStreamly o gamingu i streamingu proponujemy unikalną szansę poznania świata graczy i widowni streamingów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt pomaga markom w identyfikacji:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- siły marki wśród widzów streamingu;
- demand spaces, a więc kontekstu, w jakim gracze i widzowie streamingu korzystają z marek i kategorii;
- ambasadorów, influencerów lub gier, żeby najlepiej wspierać strategię marki.
– Branża gamingowa już dawno przekroczyła obrotem wyniki rynku filmowego na świecie. Gry stały się, szczególnie dla pokolenia Z, ważnym i oczywistym elementem krajobrazu kulturowego, który daje szansę markom dotarcia do nowych grup konsumentów. Dotarcie do graczy i widzów streamingowych nie należy jednak do prostych. Współpraca Kantar Polska z inStreamly umożliwia firmom poznanie opinii zaangażowanej społeczności zgromadzonej wokół streamerów gamingowych – a tym samym tworzenie ofert, produktów, komunikacji i rozwiązań adresujących ich realne potrzeby – komentuje wspólny projekt dr Michał Lutostański, Strategy Business Director w Kantar Polska.
Pilotażowe badania dla marek wystartują już na początku Q4.