Jak zaoszczędzić czas i efektywniej wypracować zysk małej firmy? Rozwijając umiejętności cyfrowe!

Mimo że 86% polskich firm z sektora MŚP ma dostęp do internetu szerokopasmowego, a 65% posiada własną stronę internetową, to tylko 21% pracowników korzysta z mediów społecznościowych i zaledwie 7% z rozwiązań w tzw. „chmurze”.
O autorze
1 min czytania 2016-03-02

Jak skuteczniej korzystać z potencjału internetu? Centrum Cyfrowe stworzyło Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google „Internetowe Rewolucje”. 

W Polsce 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Sektor MŚP to zatem dominująca siła polskiej gospodarki. Czy jego wpływ na polskie PKB byłby większy, gdyby pracownicy i właściciele małych firm rozwijali swoje umiejętności cyfrowe? 

CZYM SĄ KOMPETENCJE CYFROWE? 

Według Komisji Europejskiej kompetencje cyfrowe to umiejętności wymagane do tego by swobodnie i krytycznie posługiwać się technologiami cyfrowymi w czasie wolnym, edukacji i komunikacji. Także w biznesie. Dlatego zespół badawczy Centrum Cyfrowego – na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google – przeprowadził badania na wyselekcjonowanej grupie małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski. Ich efektem jest Katalog Kompetencji Cyfrowych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

KATALOG KOMPETENCJI CYFROWYCH

Katalog Kompetencji Cyfrowych ułatwi przedsiębiorcom kształtowanie indywidualnej ścieżki rozwoju umiejętności cyfrowych oraz pomoże w przełamaniu barier utrudniających korzystanie z nowych technologii w prowadzeniu działalności gospodarczej, a w konsekwencji, poprawi ich konkurencyjność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Katalog powstał na podstawie wyników badania terenowego prowadzonego od września 2015 r. do stycznia 2016 r. przez badaczy Centrum Cyfrowego, na grupie 30 wyselekcjonowanych małych firm z różnych obszarów Polski. W bezpośrednich rozmowach, właściciele i pracownicy małych firm zostali zapytani o wykorzystanie internetu i urządzeń mobilnych w codziennym prowadzeniu firmy. Dzięki tym rozmowom badacze zdefiniowali jakie są najważniejsze obszary działalności małych firm i jakie korzyści mogą w nich odnosić przedsiębiorcy stosujący w swojej pracy technologie cyfrowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Analiza informacji zgromadzonych na podstawie tych rozmów dostępna jest bezpłatnie w postaci raportu na stronie www.centrumcyfrowe.pl.