Organizacja Firma Badania Opinii i Rynku z okazji obchodzonego w tym roku dwudziestolecia, dokonała autorskiego wyboru zgromadzonych w tym czasie danych, pokazujących ewolucję nastrojów i zwyczajów zakupowych.
To tylko mały wycinek wielkiej zmiany jaką obserwujemy od lat 90tych. Zmienili się konsumenci, zmieniło się otoczenie, w którym funkcjonujemy, zmieniły się także badania. Przygotowaliśmy cykl kilku infografik, które zestawiają znaczące i często zaskakujące zmiany. Składają się one na obraz fascynującej transformacji, której jesteśmy świadkami. Dla nas jest to szczególna perspektywa, ponieważ od dwudziestu lat OFBOR stoi na straży wiarygodności badań opinii i rynku. To dzięki badaniom, które certyfikujemy, zapadają najważniejsze strategiczne decyzje w biznesie i administracji publicznej. To dla nas zaszczyt, ale także ogromne zobowiązanie. To także okazja do przypomnienia decydentom, że badać warto i warto robić to z certyfikowanymi agencjami, dającymi rękojmię wiarygodności wyników. – mówi Agnieszka Sora, prezes Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku
Zobacz również
Pretekstem do analizy minionych 20 lat jest obchodzona w tym roku rocznica powstania Organizacji Firm badania Opinii i Rynku – jedynego w Polsce organu stojącego na straży wiarygodności badań społecznych i konsumenckich. OFBOR jest związkiem pracodawców skupiającym wyłącznie certyfikowanych dostawców informacji rynkowych oraz wiedzy o zachowaniach konsumenckich. Do organizacji należy 19 wiodących agencji badawczych, są to: 4P Research Mix, ABR Sesta, ACNielsen Polska, AGB Nielsen Media Research, ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku, ARC Rynek i Opinia, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, BSM Pracownia Badawcza, CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej, Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, GfK Polonia, IMAS, IPSOS, IQS, Kantar Millward Brown, Kantar TNS, Mareco Polska, PBS.
Najważniejszym dorobkiem OFBOR jest istniejący od 15 lat program PKJPA, będący jedną z najbardziej rozwiniętych w Europie samoregulacji badawczych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing