Ale istnieje jeszcze jedna rzecz, o której powinieneś pamiętać, aby zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym.
Docieraj do klientów sklepów stacjonarnych dzięki kampanii display
Kiedy słyszysz „reklama online”, od razu w głowie pojawia się hasło „e-commerce”. Jednak to nie tylko e-commerce. 53% odbiorców, do których kierowane są takie reklamy, to osoby kupujące offline, do których nie możemy dotrzeć online. Są oni „niewidoczni” dla reklamodawców.
Zobacz również
W tym sezonie świątecznym możesz coś z tym zrobić.
Istnieją rozwiązania dotyczące konwersji w sklepach, które mogą porównać dane kupujących stacjonarnie z tymi, którzy zakupów dokonują online. Dzięki temu widzimy powiązania pomiędzy aktywnością zarówno offline, jak i online, co daje sprzedawcom detalicznym pełniejszy obraz ścieżki zakupowej każdego konsumenta.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dzięki tego typu rozwiązaniom, możemy wyświetlać klientom spersonalizowane reklamy sklepu online. Każda taka reklama może zawierać informacje o produktach oraz sklepach, w których znajdziemy dany produkt, a także komunikaty, które zachęcą konsumentów do dokonania zakupu. Najlepsze rozwiązania mogą następnie powiązać zakupy w sklepie stacjonarnym z wyświetleniami i kliknięciami w baner, dzięki czemu dowiesz się, czy są one skuteczne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak to działa w praktyce? Powiedzmy, że Jan kupił jakieś naczynia w Twoim stacjonarnym sklepie miesiąc temu. Dzięki narzędziom reklamowym jesteś w stanie powiązać jego anonimowy identyfikator z tym internetowym, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, że ostatnio Jan przeglądał w internecie kieliszki do wina. Wiedząc o tym, kierujesz do niego reklamę ze specjalną zniżką na kieliszki do wina, wraz z innymi polecanymi produktami, a także adresem sklepu, w którym ostatnio dokonał zakupu. Jan przeglądając internet zauważa reklamę, jest zainteresowany ofertą, którą widzi i ostatecznie pojawia się w sklepie stacjonarnym, aby dokonać zakupu.
Wyczucie czasu jest niezwykle ważne
Nie czekaj do końca listopada, aby rozpocząć kampanię świąteczną. Badanie przeprowadzone przez Deloitte w 2018 roku pokazało, że osoby, które kupiły prezenty w październiku, wydają ogółem 39% więcej na świąteczne zakupy. Więc to teraz jest czas, aby przyciągnąć klientów z powrotem do Twojego sklepu, aby zwiększyć sprzedaże w czwartym kwartale roku.
Jednak oprócz kampanii, które rozpocząłeś na przykład w listopadzie, zaplanuj dodatkowe akcje dwa tygodnie lub nawet tydzień przed Bożym Narodzeniem. Dane pozyskane ze sklepów online, jak i stacjonarnych, wyraźnie wskazują, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych była wyraźnie wyższa niż w pozostałych punktach sprzedaży w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie. Kupujący, którzy martwią się, że przedmioty zakupione online nie dotrą do nich na czas, udadzą się do sklepów stacjonarnych po ostatnie prezenty – jest to idealny czas, aby wykorzystać spersonalizowane reklamy, które przyciągną ich do tych sklepów.
Kampania omnichannel
Prawdziwa kampania omnichannel, czyli taka, w której łączysz zakupy online i offline, a także zdobywasz cenne informacje o klientach, pozwoli Ci znacznie zwiększyć sprzedaż w szczytowym sezonie zakupowym. Pomoże Ci również zwiększyć sprzedaż nawet po okresie świątecznym, dzięki lepszej jakości obsługi klienta, którą będziesz w stanie zapewnić, oraz nowym klientom w sklepach online, do których będziesz mógł kierować swoje reklamy. Widzieliśmy przypadki, gdy sprzedawcy stosujący kampanie omnichannel osiągają dwucyfrowy procentowy wzrost przychodów we wszystkich kanałach sprzedaży. A to powinno sprawić, że będziesz zadowolony, nie tylko podczas Świąt, ale i przez cały rok.
>>> Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA
Artykuł powstał we współpracy z Criteo.