Jak marketing odpowiada na spowolnienie gospodarcze? Czy strategiczna przezorność polskich firm to ostrożność rynkowa czy zapowiedź cięcia kosztów i inwestycji? Odpowiedzi przynoszą badania ekspertów CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers), którzy są posiadaczami najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu. Marketerów, którzy zarządzają działaniami marketingowymi w organizacjach uznanych na rynku polskim i światowym.
CIMO przewidują, że główne źródła przyszłego wzrostu firm na rynku pochodzić będą z wejścia na nowe rynki, wykorzystania potencjału silnej marki oraz eksploatacji partnerskich relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
Zobacz również
CIMO wskazali, że już dla ponad 40% firm zrównoważony rozwój ma znaczenie i wpływa na ich strategię. Jeśli spojrzeć z perspektywy najbliższych lat na rolę zrównoważonego rozwoju w strategii firmy, to dla ponad 25% badanych firm będzie kluczowym filarem w ich strategiach, a dla kolejnych prawie 40% jego rola wzrośnie. Jedynie dla 1% badanych organizacji rozwój zrównoważony nie będzie odgrywał żadnej zauważalnej roli.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Budowanie marek na podstawie wartości będzie miało znaczenie w odniesieniu do praktycznie wszystkich interesariuszy. Największe jednak – w przypadku klientów i pracowników. Ponad 40% badanych jest przekonanych, że marka oparta na wartościach już dzisiaj wpływa na decyzje klientów w dużym stopniu. Jednocześnie prawie ¾ CIMO wierzy, że w kolejnych latach fakt, że marka budowana jest na wartościach, będzie miała kluczowy wpływ na wybory klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Strategiczna przezorność marketerów objawia się nie tylko wysoką świadomością inwestycji w fundamenty rozwoju organizacji (marka, relacje z klientami, wejście na nowe rynki, działania digital), ale także potrzebę zaadresowania wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem w działaniach strategicznych i operacyjnych.
Pełen raport dostępny jest na stronie questus.pl/cimo-standards-foresight/.
NowyMarketing jest partnerem raportu.