Zdjęcie z Pixabay
Urządzenia mobilne na stałe wpisały się do ścieżki zakupowej mobilnego konsumenta. Służą nam nie tylko do podejmowania decyzji o wyborze produktu, przeprowadzania procesu zakupowego ale już także do dokonywania płatności za zakupy w internecie.
Zobacz również
Jak najchętniej płacimy?
Ulubioną formą płatności konsumenta są niewątpliwie przelewy bankowe – wybiera je aż 64% konsumentów. Dużym powodzeniem cieszą się również szybkie przelewy – 59% wskazań, płatność kartą płatniczą wskazało 31% badanych.
M-konsument vs. M-konsumentka
Płeć nieznacznie wpływa na używane w zakupach mobilnych formy płatności, jednak różnice widoczne są w takich formach jak płatność sms czy aplikacją mobilną, które zdecydowanie częściej są wybierane przez mężczyzn.
Wiek a forma płatności
Bez względu na wiek konsumenta, liderami nadal pozostają przelew bankowy i szybkie przelewy. Warto jednak zauważyć, że nowoczesne formy płatności, takie jak szybkie przelewy, czy płatności z wykorzystaniem aplikacji mobilnych są najszybciej przyswajane i adaptowane przez osoby w wieku 35-44 i 25-34 lata. Również w tych grupach wiekowych występuje największa liczba form płatności – 2,2 formy i 2,4 formy na osobę. Wśród najmłodszych konsumentów dużą popularnością cieszą się płatności za pobraniem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kupujący vs. nie kupujący wielokanałowo
Widać wyraźnie, że osoby nie kupujące wielokanałowo (a więc najczęściej kupujące za pomocą laptopa / pc) wykorzystują najmniej z oferowanych na rynku metod płatności, a zdecydowanie preferowaną przez nich metodą jest klasyczny przelew. Kupujący wielokanałowo stosują już szersze spektrum oferowanych rodzajów płatności, a szybkie przelewy są w tej grupie prawie tak samo popularne jak klasyczne przelewy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Raport wskazuje, że już prawie 1/3 polskich konsumentów sięga po karty płatnicze przy zakupach w internecie. Rosnące zainteresowanie tą formą płatności potwierdza wzrost liczby transakcji online kartami, który w przypadku kart Visa wyniósł 37% w I kwartale br, w stosunku do I kwartału ub. r. Te wzrosty odzwierciedlają rosnącą świadomość zalet używania kart płatniczych w sieci, m.in. dzięki dodatkowej ochronie związanej z procedurą chargeback, która umożliwia odzyskanie pieniędzy w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej taką kartą – skomentowała Małgorzata Ciszecka, menedżer odpowiedzialna za rozwój e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.