Jakie kuchnie świata preferują e-klienci?

Kuchnia włoska jest najpopularniejszą kuchnią zagraniczną wśród osób robiących spożywcze zakupy w sieci – wynika z danych internetowego supermarketu Frisco.pl.
O autorze
1 min czytania 2015-03-09

Produkty z Półwyspu Apenińskiego pojawiały się w niemal połowie (44 proc.) koszyków klientów e-sklepu w całym 2014 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty kulinarne typowe dla Meksyku (23 proc. zamówień), Francji (14 proc.), wyroby związane z kuchnią azjatycką, w tym głównie z sushi (10 proc.) oraz żywność tajska (9 proc.).

– Okazuje się, że kuchnia włoska nie ma sobie równych, jeśli chodzi o popularność wśród osób kupujących żywność w sieci. Klienci jednak coraz chętniej sięgają też po produkty kojarzące się z kulinarnym stylem Meksyku, Francji czy krajów azjatyckich. Internet bardzo dobrze więc odzwierciedla trendy obecne w tradycyjnym handlu i szeroko pojętej gastronomii. Co więcej, to podobieństwo to również wyraźny znak, że Polacy traktują dziś spożywcze e-zakupy już nie jako uzupełnienie podstawowych zakupów, ale wygodny sposób na nabycie wszystkich ulubionych produktów, także tych z innych zakątków świata – mówi Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

Według analizy przeprowadzonej przez Frisco.pl amatorzy kuchni włoskiej zamawiali najchętniej mozzarellę, suszone pomidory, sos pesto genovese, a także znane włoskie sery takie jak choćby ricotta czy gorgonzola. Do koszyków osób preferujących produkty typowe dla kuchni meksykańskiej najczęściej trafiały awokado, pikantne papryczki pepperoni, pszenne wrapy, kukurydziane chipsy tortilla oraz chrupiące muszle taco. Wśród miłośników kuchni francuskiej natomiast największą popularnością cieszyły się przede wszystkim sery –Gruyere, Emmentaler i Comte, ale też solone masło. W przypadku kuchni azjatyckiej najchętniej zamawiane były makaron udon oraz składniki wykorzystywane do sushi – sos sojowy, ryż i marynowany imbir. Jeśli zaś chodzi o kuchnię tajską – prym wiodła pochodząca stamtąd odmiana sosu sojowego, a za nią uplasowały się mleko kokosowe oraz papier i makaron ryżowy.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w 2014 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing