Gemius sprawdził popularność przeglądarek Chrome, Firefox i Opery w 13 krajach, tj.: w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, na Białorusi, Węgrzech, w Słowenii, Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Mołdawii, Serbii, Bułgarii, Turcji i Luksemburgu. Przeanalizowano liczbę odsłon, którą za pomocą tych przeglądarek wykonali internauci korzystający z komputerów osobistych i laptopów.
Top 3 przeglądarki w Polsce
W Polsce liderem wśród przeglądarek dostępnych na komputerach osobistych i laptopach w kwietniu był Chrome. Korzystając z przeglądarki Google’a, wygenerowano 50 proc. wszystkich odsłon na komputerach osobistych i laptopach. Natomiast za pomocą Firefoxa wykonano 32 proc. odsłon. Ranking top 3 najpopularniejszych przeglądarek w Polsce zamyka Opera, która ma 7 proc. udziału w liczbie wygenerowanych odsłon.
Zobacz również
Google Chrome popularny nie tylko w Polsce
Z analizy wynika, że przeglądarka Chrome jest najpopularniejsza nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach, jak: Turcja, Mołdawia, Bośnia i Hercegowina, Rumunia i Serbia. Największy udział przeglądarka Google’a odnotowała w Turcji – 83 proc. odsłon w sieci wykonano za jej pomocą. Drugie miejsce zajęła Mołdawia z udziałem 76 proc., a trzecie – Bośnia i Hercegowina (75 proc.). Kolejne miejsca przypadły Rumunii (69 proc.) oraz Serbii (67 proc.). Najmniejszą popularnością przeglądarka Chrome cieszyła się w Luksemburgu (27 proc.). Luksemburg był również jedynym krajem, w którym Google Chrome nie znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu, ponieważ miejsce to przypadło przeglądarce Firefox (28 proc.).
Firefox popularny w Polsce, Luksemburgu i na Węgrzech
W kwietniu bieżącego roku polscy internauci wykonali za pomocą przeglądarki Firefox 32 proc. odsłon. Oznacza to, że Polska zajmuje pierwsze miejsce wśród krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych przez tę przeglądarkę. Drugie miejsce na podium przypadło Luksemburgowi (28 proc.), gdzie w kwietniu 2018 roku Firefox był najpopularniejszą przeglądarką. Tuż za Luksemburgiem znalazły się Węgry (27 proc.), a dwa ostatnie miejsca w rankingu należały do Słowenii i Bułgarii (kolejno 24 proc. i 23 proc.). Najmniejszą liczbę odsłon wykonanych za pomocą przeglądarki Firefox odnotowano w Turcji (4 proc.).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opera na trzecim miejscu w Polsce
W kwietniu 2018 roku Opera była trzecią najpopularniejszą przeglądarką w polskiej sieci – za jej pomocą internauci wykonali 7 proc. odsłon. Tym samym Polska zajęła czwarte miejsce w rankingu krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych za pomocą Opery. Okazuje się, że ta przeglądarka największą popularnością w analizowanym miesiącu cieszyła się na Białorusi (25 proc.). Drugie miejsce zajęła Ukraina z wynikiem 15 proc. W pozostałych krajach, które zostały poddane analizie, udział tej przeglądarki nie przekraczał dwucyfrowego progu. W Rosji wyniósł 8 proc., a w Serbii 6 proc. Okazuje się, że wśród analizowanych krajów Opera była najrzadziej używana w Luksemburgu ¬– udział był mniejszy niż 1 proc.