Jakie są najlepsze polskie virale?

Jakie są najlepsze polskie virale?
Virale stały się niemal nieodzowną częścią naszej obecności w sieci. Większość internautów przynajmniej raz na jakiś czas dostaje lub wysyła dalej tego typu filmiki. W sieci można znaleźć mnóstwo virali związanych z marketingiem i reklamą, w tym także całkiem pokaźną liczbę polskich produkcji.
O autorze
1 min czytania 2012-10-12

Niektóre z nich są prawdziwymi perełkami idealnie wykorzystującymi medium, jakim jest internet. Zebraliśmy dziesięć naszym zdaniem najciekawszych virali. Jednak nie nazwiemy tego zbioru rankingiem. Aby stworzyć ranking z prawdziwego zdarzenia, chcemy oddać głos w Wasze ręce. Za pośrednictwem ankiety przygotowanej przez nas na Facebooku możecie pomóc nam stworzyć listę 10 najlepszych polskich virali.

Oto nasze propozycje:

Na początek – kampanie społeczne. Kampania „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” wywołała niemałe zamieszanie w sieci. Nagranie pokazujące dziwnie zachowującego się Bartłomieja Topę stało się pożywką dla internautów i redaktorów portali plotkarskich. Nikt nie spodziewał się, że to wstęp do kampanii Fundacji SYNAPSIS.

Oglądając pierwszy raz spot PCK “Życie to nie Facebook” mało kto przewidzi takie zakończenie, jakie zaserwowali nam twórcy kampanii. Mocny przekaz i ciekawa forma sprawiają, że aż chce się przesłać dalej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Virale Tesco z Heniem w roli głównej niewątpliwie przyciągają uwagę są zabawne i umiejętnie nawiązują do panujących trendów. Spot stworzony na EURO2012 wykorzystuje dobrze znane kibicom postacie piłkarzy, natomiast Natanek Batmanek powstał na fali popularności mema internetowego.


Słuchaj podcastu NowyMarketing

“Tuning po polsku” to oryginalna akcja promocyjna TVN, która miała przekonać młodych ludzi do obejrzenia filmu “Transformers” i częstszego oglądania telewizji zamiast ściągania filmów z sieci. W sieci pojawiło się wiele komentarzy chwalących efekty specjalne i spekulacji w jakim celu powstał spot.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do przykucia uwagi internautów nie zawsze potrzeba zaawansowanych efektów specjalnych jak przy akcji TVN, czasem wystarczą zabawne dialogi i ciekawe postacie takie jak produkty z reklam Biedronki.


Kolejnym przykładem viralu, który szybko rozszedł się po sieci jest reklama Netii „Dj Kot”. Chwytliwy spot powstał jako kontynuacja reklamy, w której Tomasz Kot wciela się w rolę hipnotyzera.

Reklamy wirusowe wchodzą też ze sobą w dialog. Kultowe postaci ze spotów TP Serce i Rozum w jednym z filmów wyśmiewają wcześniej przytoczoną reklamę Netii.

By zdobyć popularność w sieci, twórcy spotów pokazują też nieznane do tej pory umiejętności gwiazd. Na tym sposobie bazują dwa kolejne proponowane przez nas virale. Pierwszy z nich przedstawia Małysza parkującego Skodę w ścianie, drugi niesamowitą sztuczkę Roberta Lewandowskiego.


W naszym zestawieniu nie może też zabraknąć jednego z pierwszych polskich virali reklamującego hipoteki Dombanku. Ten spot wysyłany był jeszcze drogą mailową.

Po więcej przykładowych spotów zapraszamy na nasz kanał na YouTube.

Zgłaszajcie propozycje virali, wysyłajcie linki do nagrań wartych uwagi i przede wszystkim głosujcie.