Niektóre z nich są prawdziwymi perełkami idealnie wykorzystującymi medium, jakim jest internet. Zebraliśmy dziesięć naszym zdaniem najciekawszych virali. Jednak nie nazwiemy tego zbioru rankingiem. Aby stworzyć ranking z prawdziwego zdarzenia, chcemy oddać głos w Wasze ręce. Za pośrednictwem ankiety przygotowanej przez nas na Facebooku możecie pomóc nam stworzyć listę 10 najlepszych polskich virali.
Oto nasze propozycje:
Zobacz również
Na początek – kampanie społeczne. Kampania „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” wywołała niemałe zamieszanie w sieci. Nagranie pokazujące dziwnie zachowującego się Bartłomieja Topę stało się pożywką dla internautów i redaktorów portali plotkarskich. Nikt nie spodziewał się, że to wstęp do kampanii Fundacji SYNAPSIS.
Oglądając pierwszy raz spot PCK “Życie to nie Facebook” mało kto przewidzi takie zakończenie, jakie zaserwowali nam twórcy kampanii. Mocny przekaz i ciekawa forma sprawiają, że aż chce się przesłać dalej.
Virale Tesco z Heniem w roli głównej niewątpliwie przyciągają uwagę są zabawne i umiejętnie nawiązują do panujących trendów. Spot stworzony na EURO2012 wykorzystuje dobrze znane kibicom postacie piłkarzy, natomiast Natanek Batmanek powstał na fali popularności mema internetowego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
“Tuning po polsku” to oryginalna akcja promocyjna TVN, która miała przekonać młodych ludzi do obejrzenia filmu “Transformers” i częstszego oglądania telewizji zamiast ściągania filmów z sieci. W sieci pojawiło się wiele komentarzy chwalących efekty specjalne i spekulacji w jakim celu powstał spot.
Do przykucia uwagi internautów nie zawsze potrzeba zaawansowanych efektów specjalnych jak przy akcji TVN, czasem wystarczą zabawne dialogi i ciekawe postacie takie jak produkty z reklam Biedronki.
Kolejnym przykładem viralu, który szybko rozszedł się po sieci jest reklama Netii „Dj Kot”. Chwytliwy spot powstał jako kontynuacja reklamy, w której Tomasz Kot wciela się w rolę hipnotyzera.
Reklamy wirusowe wchodzą też ze sobą w dialog. Kultowe postaci ze spotów TP Serce i Rozum w jednym z filmów wyśmiewają wcześniej przytoczoną reklamę Netii.
By zdobyć popularność w sieci, twórcy spotów pokazują też nieznane do tej pory umiejętności gwiazd. Na tym sposobie bazują dwa kolejne proponowane przez nas virale. Pierwszy z nich przedstawia Małysza parkującego Skodę w ścianie, drugi niesamowitą sztuczkę Roberta Lewandowskiego.
W naszym zestawieniu nie może też zabraknąć jednego z pierwszych polskich virali reklamującego hipoteki Dombanku. Ten spot wysyłany był jeszcze drogą mailową.
Po więcej przykładowych spotów zapraszamy na nasz kanał na YouTube.
Zgłaszajcie propozycje virali, wysyłajcie linki do nagrań wartych uwagi i przede wszystkim głosujcie.