Zdjęcie royalty free z Fotolia
Autorzy raportu skupili się na najpopularniejszych w badanym okresie smartfonach – Apple: iPhone 5C, iPhone 5s; Samsung: Galaxy S IV, Galaxy S IV Mini, Galaxy S V, Galaxy Trend, Galaxy Trend Plus, Galaxy Note 3; LG: LG Swift L5 II, L9 II, G2, G Flex; Sony: Xperia Z1, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia L, Xperia M; Nokia: Lumia 520, Lumia 1520, HTC: One, One M8. Druga edycja Smart Raportu została uzupełniona o wyniki ankiet przeprowadzonych wśród ekspertów, zajmujących się na co dzień recenzowaniem urządzeń przenośnych, stanowi zatem kompleksowe spojrzenie na rynek mobile.
Zobacz również
Najgłośniej w sieci było o smartfonie Samsung – Galaxy S5, który zebrał sporą liczbę opinii negatywnych, obok niego większy brat – Samsung Note 3 i Nokia Lumia 520. Co ciekawe badanie pokazało, że internauci wolą starszy model – Galaxy S4, niż jego następcę. Odświeżony LG Swift L5 II internauci zepchnęli na samo dno Raportu. Najmniej narzekano z kolei na smartfon Sony Xperia Z1 Compact i jego bliźniaczy model – Xperia Z2.
W oczach ekspertów zaś, wciąż góruje jabłko – iPhone, mimo wysokich cen znajduje popyt dzięki swojej funkcjonalności. „Jednym z najczęściej krytykowanych elementów smartfonów jest bateria. To niestety zmora naszych czasów. Współczesnym obrazem mobilności nie jest sam telefon komórkowy, ale kabel łączący go z zewnętrzną baterią”. Zarówno eksperci, jak i internauci są zgodni – bateria jest priorytetem.
Do przeprowadzenia badania wykorzystano narzędzia do monitoringu marek i opinii Brand24. Podczas analizy przetworzono 233 755 wątków, z których wyłoniono 1740 opinii dotyczących wybranych modeli i marek telefonów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aby zapoznać się ze szczegółowymi wynikami i pobrać raport należy wejść na stronę www.smartraport.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.