Kaczmarek został wyznaczony przez Macieja Kutaka, CEO Poland & SVP CEE, do kierowania rozwojem A&R (artists & repertoire) w regionie, ze szczególnym skupieniem na wzmocnieniu międzynarodowego rozwoju gwiazd z rostera UMG CEE, jak również przyspieszeniu wzrostu współprac biznesowych i A&R w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Równolegle ze swoją nową rolą, Jakub Kaczmarek wciąż będzie zarządzał polskimi labelami – Polydor, Def Jam oraz Island. Region Universal Music Central Eastern Europe tworzą: Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Węgry, Bułgaria, Rumunia oraz Grecja.
Zobacz również
– Szybko rozwijająca się gospodarka, rosnący rynek muzyczny, bogata różnorodność kulturowa i, co najważniejsze, wiele wspaniałych talentów – to dzięki tym czynnikom Universal Music CEE ma olbrzymi potencjał, by stać się ważnym graczem na międzynarodowej scenie muzycznej. Rolą Jakuba jest urzeczywistnienie tego i mocno wierzę, że dzięki jego determinacji, pasji i doświadczeniu, stanie się to już wkrótce – mówi Maciej Kutak, CEO Poland & SVP CEE.
Jakub Kaczmarek będzie blisko współpracował z Maximilianem Paprothem, Vice President A&R Central Europe & International Marketing Germany oraz z lokalnymi zespołami A&R w regionie CEE, aby kierować strategiami rozwoju artystów oraz przełamywaniem wykonawców UMG Central Europe na całym kontynencie i nie tylko.
Max Paproth, Vice President A&R Central Europe & International Marketing Germany: – Gratuluję Jakubowi awansu. Jestem pewien, że będzie prawdziwym atutem dla całego regionu w swojej nowej roli. Międzynarodowa perspektywa jest kluczowa dla wschodzących gwiazd muzyki, których ambicje wykraczają poza granice własnego kraju. Życzę Jakubowi i wszystkim zespołom jak największych sukcesów, jak również chcę podziękować za dotychczasową współpracę i wsparcie w dziedzinie A&R na rynkach CEE.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Niezmiernie cieszę się z nowej roli oraz możliwości wspierania kolegów i koleżanek z rynków CEE w przełamywaniu utalentowanych artystów, którzy podpisali się z UMG. Darzę ogromnym szacunkiem Macieja i Maxa i jestem niezwykle wdzięczny za ich zaufanie. Z pasją do muzyki i ambicją osiągania najwyższych celów, mam nadzieję przyspieszyć karierę wielu utalentowanych artystów w całej Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Jakub Kaczmarek, Senior Director Domestic, Poland & Head of A&R, Central Eastern Europe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Sławomir Kochański (Universal Music Polska): Chcemy zrozumieć pokolenie Z i mówić jego językiem bez korporacyjnego zadęcia
– Chcemy, by młoda generacja postrzegała nas jako atrakcyjnego pracodawcę – firmę tworzoną przez ludzi z pasją, gdzie można rozwijać swoje talenty – na temat rekrutacji nowych pracowników z pokolenia Z poprzez TikToka rozmawiamy ze Sławomirem Kochańskim, digital directorem w Universal Music Polska.