Jakub Laskus (Bites): Energia panująca w CHPTR z całą pewnością sprzyja kreatywności

Jakub Laskus (Bites): Energia panująca w CHPTR z całą pewnością sprzyja kreatywności
Chapter by Bites to niekomercyjne studio w postindustrialnym nowoczesnym stylu, zlokalizowane w praskim Koneserze ma służyć realizacji pomysłów kreatywnych. Co tam będzie można robić i dla kogo jest otwarte? Więcej na ten temat opowiada założyciel i CEO Bites, Jakub Laskus.
O autorze
2 min czytania 2022-06-20

Studio Bites znane jest z realizacji filmów reklamowych typu tabletop z wykorzystaniem efektów specjalnych. Teraz ogłosiliście całkiem nowy projekt pod nazwą CHPTR. Mówicie, że to niekomercyjne studio, które ma służyć rozwojowi i realizacji pomysłów kreatywnych. Co to właściwie znaczy i kto może z niego korzystać?

Chapter by Bites jest miejscem, projektem oraz jakimś rodzajem myślenia o tym, żeby poszukiwać nowych wspaniałych kreatywnych idei. Jesteśmy przede wszystkim zorientowani na twórców, bo to właśnie oni będą odgrywać tu główną rolę. CHPTR jest wielowątkowy i wielowymiarowy – to jego główne cechy, a zaraz siła. 

Jakie są zasady korzystania z takiego studia?

Główną osią działań CHPTR będą projekty artystyczne i eksperymentalne realizowane w formie open call. Będziemy zapraszali twórców do przygotowywania projektów czasami bardzo małych, króciutkich, czasami trochę dłuższych. Te które będą miały walory bardzo awangardowych, unikalnych, ciekawych, nowych rzeczy będą przez nas produkowane. Będziemy też spotykali się z licznymi twórcami przede wszystkim zgromadzonymi w ramach naszego innego projektu „Directory”. To są twórcy komercyjni – reżyserzy tabletopowi z całego świata. 

Będziemy spotykali się, rozmawiali o ich twórczości i prezentowali ją ludziom z branży produkcyjnej i reklamowej. Spotkania będą hybrydowe, czyli offline’owo-online’owe, bo są to ludzie, którzy w zdecydowanej większości funkcjonują poza Polską.

Organizowane będą również spotkania, podczas których będziemy rozmawiali na bardzo różne tematy związane z kreatywnością i twórczością wizualną. Celem jest doprowadzenie do jakichś ciekawych wniosków przy wspólnej rozmowie, winie i przy czymś przyjemnym do jedzenia. W planach mamy serie spotkań bardziej kameralnych, ale i tych o których z pewnością będziemy mówić głośno i zapraszać interesujące osoby z branży. Planujemy też wernisaże, pokazy różnych projektów artystycznych i spotkania, na których autorzy będą mogli dzielić się swoją twórczością.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co się właściwie znajduje w tej przestrzeni?

CHPTR by Bites to 300-metrowa, otwarta przestrzeń do aranżacji, z garderobą, pokojem konferencyjnym, otwartą kuchnią z wyspą. Wszystko w loftowym stylu, w którym chłodne betonowe ściany, mieszają się z ciepłymi odcieniami drewna i światłem lamp. Na zapleczu tego miejsca mamy też sprzęt niezbędny do tworzenia projektów (lampy, kamery, statywy). Zaprojektowaliśmy to miejsce po to, żeby spotykać się, rozmawiać, rozwijać  projekty. Nie jest to wielka przestrzeń studyjna, w której można realizować duże rzeczy, ale te mniejsze, jak najbardziej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Energia tego miejsca z całą pewnością sprzyja kreatywności. To miejsce jest przede wszystkim do spotkań, do prezentacji, wernisaży, pokazywania różnych projektów artystycznych, do picia wina i dobrej kawy. Do rozmów i wzajemnego inspirowania się. Nie bez powodu zdecydowaliśmy się na taką lokalizację, a więc Centrum Praskie Koneser. To wszystko powoduje, że chce się tutaj działać, robić, myśleć, a to jest z pewnością szalenie istotne dla całego procesu twórczego – żeby mieć energię i flow do poszukiwań.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dlaczego zdecydowaliście się na założenie CHPTR? Czy uważacie, że brakuje takich miejsc na mapie Polski?

CHPTR jest wyrazem tęsknoty do rzeczy wyjątkowych, uwrażliwiających, otwierających głowę. Takich, które docelowo mogą przekładać się na całą branżę, rozwijając ją i umożliwiając realizację awangardowych i nietuzinkowych pomysłów w ramach już  projektów komercyjnych. Takie, które na koniec dnia będą pozwalały twórcom pokazywać nasze najlepsze strony. Naszą wrażliwość, gotowość warsztatową i kreatywną. Wierzę, że to jedyna metoda, żeby zdobywać serca i umysły klientów i to jest szalenie istotny powód.

Drugi, równie ważny, jest tak, żeby zajmować się rzeczami, które dają dużo radości i przyjemności twórczej. Wszyscy jesteśmy związani z działaniami wizualnymi i artystycznymi, a poprzez CHPTR chcemy zbliżyć do siebie świat komercyjny i artystyczny. Świat ludzi, którzy mają bardzo fajne, ale często bardzo pragmatyczne podejście do realizowanych projektów, do świata ludzi myślących w kategoriach idei i konceptów. Naszym zdaniem jest tu ogromna przestrzeń do współpracy i wzajemnego inspirowania się.