1. W marketingu najważniejsze jest…
…zrozumienie rynku, na którym się funkcjonuje. Trzeba mieć oczy szeroko otwarte, być dociekliwym i nieustannie stawiać pytania. To zrozumienie jest bowiem fundamentem dla skutecznej strategii marketingowej, na podstawie której z kolei tworzymy efektywne kampanie reklamowe, przyczyniając się tym samy do zwiększenia świadomości marki oraz wzrostu sprzedaży (oby!).
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Nie pamiętam pierwszej, bo zawsze staram skupić się na bieżących działaniach. Sukces jest tak duży, jak twoja ostatnia kampania. Ostatnio bardzo pozytywnie wpłynęła na mnie i na cały nasz team innowacyjna kampania rich-mediowa na urządzenia mobilne, którą zrealizowaliśmy dla myTaxi/PayPal. Nie dość, że wyniki przerosły nasze najśmielsze oczekiwania, to jeszcze kampania została zauważona przez media. Tak, to zdecydowanie dodaje skrzydeł.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć…
Trudno powiedzieć, bo staram się aby w tej branży każde zlecenie było wyzwaniem. To nie tylko przyjemna adrenalina, ale i gwarancja rozwoju i parcia do przodu.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
…założenie i rozwój europejskiej filii SparcMedia. Myślałem o tym od dłuższego czasu i konsekwentnie dążyłem do realizacji tego planu.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Nie przyglądam się zazdrośnie sukcesom konkurencji, ale inspiruję się nimi i motywuje mnie to do cięższej pracy. Staram się być na bieżąco z tym co dzieje się w branży, ale nie przypominam sobie żądnej konkretnej kampanii. Jednakże, na pewno polska reklama świetnie się rozwija i jest od kogo się uczyć.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
…mogę się wypowiedzieć tylko w zakresie marketingu online, ale wiadomo, że to przyszłość, a raczej teraźniejszość reklamy. Są to bezapelacyjnie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- rozwój platform RTB,
- mobile marketing,
- marketing bazujący na danych o UU.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
- WOMM, email marketing, marketing sms’owy.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
…3xZ: Zrozumienie, Zaufanie i Zaangażowanie
9. Swoje inspiracje czerpię z…
…obserwacji świata wokół mnie , nie tylko tego marketingowego oraz ze specjalistycznych blogów.
10. Moja kampania marzeń…
Zamiast marzyć, po prostu wyznaczam cele. Ale póki co nie powiem nic więcej, bo nie chcę zapeszać.
11. Zajmuję się reklamą, dlatego że…
To bardzo złożona branża , która łączy w sobie wiele obszarów – marketing, business development czy nauki o społeczeństwie. Do tego fascynują mnie najnowsze trendy technologiczne, które w reklamie mają coraz szersze zastosowanie. Nie ma tu miejsca na nudę. I o to chodzi.
Jakub Oleksy, Managing Director, Sparc Media
Managing Director Sparc Media w Europie Środkowo – Wschodniej, odpowiedzialny m.in. za umacnianie pozycji firmy w regionie, pozyskiwanie partnerów i wdrażanie nowych produktów.
Od wielu lat związany z usługami IT, zanim dołączył do zespołu Sparc Media zajmował się wprowadzaniem firm na zagraniczne rynki, sprzedażą oraz działaniami operacyjnymi. Pracował m.in. dla: iBILLBOARD, Smart AdSERVER, Gadu-Gadu, S4. Od 2008 roku prowadzi własną Agencję Reklamową- Q.
Z wykształcenia filolog – biegle mówi po angielsku, rosyjsku i bułgarsku.