Kampania ma uświadomić społeczeństwu, że bicie dzieci to w Polsce wciąż aktualny problem, z którym należy walczyć.
Wyraźne przyzwolenie na stosowanie wobec dzieci przemocy fizycznej odzwierciedla się m.in. w przekonaniu Polaków, że „klaps” to nic złego. Aprobatę dla takiego „sposobu wychowywania” deklaruje 60 proc. polskiego społeczeństwa, a prawie 30 proc. dorosłych uznaje bicie za najskuteczniejszą w pewnych sytuacjach metodę wychowawczą (badanie TNS OBOP z 2013 roku na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka).
Zobacz również
Rzecznik Praw Dziecka zapraszając do współpracy Jana Komasę oraz Jerzego Radziwiłowicza, chce rozprawić się z mitem bicia dzieci jako skutecznej metody wychowawczej. Kampania przypomni i uświadomi, że bicie uczy, ale tylko złych rzeczy. Jej celem jest nie tylko nagłośnienie problemu, ale przede wszystkim zmiana postawy społeczeństwa wobec bicia dzieci, a tym samym obniżenia poziomu agresji i aprobaty dla stosowania przemocy wobec dzieci.
„Dzięki wybitnym twórcom powstała doskonała kreacja, która jest nie tylko mocnym i sugestywnym przekazem społecznym, ale również wyróżniającym się dziełem artystycznym.“- mówi Malina Wieczorek, dyrektor agencji TELESCOPE , odpowiedzialnej za strategię, kreację kampanii.
Kampania rusza 16 października. Podczas konferencji prasowej zostanie oficjalnie zaprezentowany spot telewizyjny, a także najnowsze z 2014 r. pełne wyniki badań przeprowadzonych przez pracownię TNS OBOP na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka „Społeczne postawy wobec przemocy w wychowaniu”. Oprócz emisji telewizyjnych planowane są równieżprzekazy w innych mediach (spot radiowy, printy, Internet).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za strategię i kreację odpowiedzialna jest agencja TELESCOPE, spot wyprodukowała PAPAYA FILMS. Reżyseria spotu Jan Komasa, DOP Michał Englert, zdjęcia – Radek Polak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing