Jan Peszek w kampanii Muzeum Sztuki w Łodzi

Czy sztukę da się zareklamować - tak jak pastę do zębów, dezodorant czy czekoladę? O tym będzie można przekonać się oglądając serię spotów reklamowych towarzyszących kampanii promocyjnej marki Muzeum Sztuki w Łodzi. W reklamach zagrał Jan Peszek.
O autorze
2 min czytania 2014-05-13

Produkcja oraz emisja spotu reklamowego z udziałem znakomitego polskiego aktora jest kolejną odsłoną rozpoczętej w kwietniu ogólnopolskiej kampanii marki Muzeum Sztuki w Łodzi.

Pierwszy etap kampanii składał się z 400 billboardów i 255 citylightów, które przez miesiąc można było oglądać w 5 miastach polski. Na plakatach widniały sylwetki ms klubowiczów, którzy postanowili zostać ambasadorami Muzeum Sztuki w Łodzi i podzielić się swoimi osobistymi przemyśleniami na temat sztuki. Kolejny krok to emisja 30 sekundowego filmu reklamowego w telewizji TVP 2.

Oprócz podstawowej telewizyjnej wersji (która emitowana jest od dziś) w ramach kampanii zostało też zrealizowanych 5 innych spotów – virali, które pojawią się w internecie, na serwisach Vimeo, Youtube i na profilu Muzeum na Facebooku.

Autorem scenariusza do spotów jest Leszek Karczewski, Kierownik Działu Edukacji MS, reżyserem Artur Frątczak.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Reklamowanie sztuki jest zjawiskiem paradoksalnym. Głęboko wierzymy w to, że sztuki nie trzeba reklamować. W związku z tym pomyśleliśmy o kampanii na opak. Takiej, która będzie antyreklamowa – w tym sensie, że będzie pokazywała słabość reklamy jako takiej, słabość procesu, w którym się kupczy, w tym wypadku sztuką – mówi Karczewski.

Tekst scenariusza napisano specjalnie z myślą o Janie Peszku, który przyjął zaproszenie do udziału w kampanii promocyjnej Muzeum i zgodził się zagrać w „antyreklamie sztuki”. I tak powstało 5 wersji spotu, w których Peszek próbuje reklamować sztukę na wzór stereotypowych rozwiązań telewizyjnych – tak jak robi się to w przypadku leków, kosmetyków czy słodyczy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dlaczego zgodziłem się na udział w kampanii? Mam co najmniej 2 powody. Po pierwsze uważam, że sztuka zawsze wymaga nagłośnienia. Oczywiście powinna się sama bronić i oddziaływać, jednak mam wrażenie, że w dzisiejszej rzeczywistości interesy sztuki trochę się gubią wobec siły i nacisku rynku. A po drugie akcja Muzeum Sztuki w Łodzi wydaje mi się dowcipna, inteligentna i jeszcze takiej nie było. Próbujemy tutaj reklamować sztukę używając języka reklam, który nas otacza na co dzień. Tak dowcipnie to zostało pomyślane, trochę na opak- mówi sam Peszek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy taka reklama trafi do ludzi, przebije się pośród innych past czy proszków do prania?

– Myślę, że jej celem nie jest przebijanie się. Sztuka nie będzie walczyła z pastami, proszkami i kremami. To są zupełnie inne dziedziny naszego życia. Z całą pewnością zwróci jednak uwagę na jakość reklam, ich nawał. Nie widzę też powodu, dla którego sztuka nie miałaby nagle wejść w tłum i tam poczekać jak ten tłum zareaguje – dodaje aktor.

Oprócz spotu, który będzie emitowany w maju w TVP 2, w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie” dziś można będzie obejrzeć pierwszą część felietonu o Muzeum Sztuki w Łodzi oraz założeniach kampanii.

Część druga już 16 maja. W materiale wystąpią ms klubowicze – ambasadorzy Muzeum: Janusz Janczukowicz, który oprowadzi widzów po części wystawy „Atlas nowoczesności” w ms2 oraz Bożena Bobińska, która opowie o swoich ulubionych pracach z kolekcji łódzkiego Muzeum.

Podstawowe informacje o projekcie

  • Kampania jest realizowana w ramach projektu „Promocja marki regionalnej – Muzeum Sztuki w Łodzi – nowoczesność i tradycja”.
  • Całkowita wartość (w PLN): 1201430,00 PLN
  • Kwota dofinansowania z RPO WŁ (w PLN): 827400,00 PLN
  • Program: REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO NA LATA 2007 – 2013, OŚ PRIORYTETOWA III: GOSPODARKA, INNOWACYJNOŚĆ, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MARKETING I PROMOCJA PRODUKTÓW I „MAREK” REGIONALNYCH I LOKALNYCH.